|
کدخبر: 143811

روحانی: واکسن نامعتبر برای مردم نمی‌خریم

روحانی با اشاره به بیانات اخیر رهبری انقلاب یادآور شد: اینکه رهبری گفتند تحریم‌ها را بی‌اثر کنید، لحظه به لحظه به دنبال این کار هستیم.

سیاست داخلی روحانی: واکسن نامعتبر برای مردم نمی‌خریم

وی گفت: هر لحظه که پولی وارد کشور و کالایی صادر می‌شود، بدانید ساعت‌ها برای این کار جنگیده شده است. این کاری است که از سال ۹۷ ساعت‌ها و لحظه‌ای انجام شده است.

رئیس‌جمهوری گفت: ما در هر کجا غیر از کواکس، جای دیگری اگر واکسن مورد اعتمادی باشد و وزارت بهداشت و درمان اعلام کند که این واکسن مورد اعتماد است ما حتما خریداری می‌کنیم. پول آن را تهیه می‌کنیم و به هر شرایطی که باشد، پول را منتقل می‌کنیم. اما ما آماده نیستم که مردم کشور ما دوره آزمایشی یک واکسن غیر معتبر را بگذرانند. یک شرکتی یک واکسنی درست کرده و حالا می‌خواهد تمرین کند و دوره تست آن را بگذارند و می‌خواهد این واکسن را به برخی از کشورها بفرستد و بعد بگوید این ۱۰ هزار، ۱۰۰ هزار و یک میلیون را به چه کسانی تزریق کردید، چه اتفاقی افتاد که بعد برود و تصحیح کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان ما چنین کاری انجام نمی‌دهد. ولی هرکجا شرکت معتبر و واکسن معتبر باشد ما هم وسیله حمل‌ونقل و هم وسیله نگهداری آن را داریم. حال این واکسن مقرر باشد زیر ۴ درجه، ۱۰ درجه یا زیر ۸۰ درجه باشد در نقل و انتقال و نگهداری ما مشکلی نداریم، در خرید مشکل داریم و از مشکل عبور می‌کنیم.

گزارش خرید واکسن به مردم داده شود

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: گاهی اوقات در بعضی از رسانه‌ها گفته می‌شد که ما متوجه نشدیم که مسئولان چه می‌گویند، تحریم برای واکسن مشکل هست یا نیست؟ بله تحریم نه فقط برای واکسن برای هر داروی و هر چیزی که می‌خواهیم وارد کنیم مشکل است. ولی ما از این مشکل عبور می‌کنیم و ما روزانه وکیس به کیس از این مشکل عبور می‌کنیم و تحریم‌ها را هم در صادرات و هم در واردات بی‌اثر می‌کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ما با بقیه بحث‌ها و با اینکه گفته می‌شد FATF موثر است یا نیست کاری ندارم. ما الان وارد بحث FATF نمی‌شویم دولت ۴ لایحه دارد که ۲ لایحه تصویب شده و ۲ لایحه آن باقی مانده که هم دولت و هم مجلس تصویب کردند و در مسیر است. ما دلمان می‌خواهم هرچه سریعتر آن ۲ لایحه هم تصویب شود. FATF مقوله دیگری است که سر کار جای خودش باید مورد بحث قرار بگیرد.

وی گفت: مردم بدانند ما در همه اینها مشکلات داریم اما این مشکلات مانع از فعالیت و اقدامات ما نیست. ممکن است یک چیزی گران‌تر بیاید و با تاخیر انجام گیرد اما حتما این کار انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری گفت: نکته دوم این است که وزارت بهداشت و درمان و شخص آقای نمکی مراقبت کنند روزی که ما واکسنی را خریداری کردیم و وارد کشور شد، به‌ دقت به مردم گزارش داده شود. چند واکسن وارد شده، به چه افرادی تزریق شده است. چرا که آن وقت یک بازی دیگر آغاز می‌شود که واکسن را وارد کردند، به اینها تزریق کردند، به آنها تزریق نکردند، این واکسن چه شد، از بازار آزاد سر در آورد، و داستان‌ها شروع می‌شود.

اولویتهای واکسیناسیون کرونا کاملا مشخص است

روحانی با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان برای اینکه واکسن وارد شود کاملا برنامه دارد و اولویت‌ها برای تزریق واکسن و واکسیناسیون مشخص است، تصریح کرد: آنهایی که بیماری زمینه‌ای دارند، سن‌ بالایی دارند و کادر درمان اولویت‌های ما هستند و به‌صورت دقیق مشخص شوند. روزانه هم باید به مردم کاملا توضیح داده شود و واضح و روشن هم باشد. چرا که دشمنان ما هر روز به‌دنبال این هستند که بهانه‌ای پیدا ‌کنند و از این مسائل سوء‌ استفاده کنند.

رئیس‌جمهوری گفت: یکی از مسائل مهم ما فصل زمستان، از نظر بیماری و شرایطی که فصل دارد، اگر از این مسائل بگذریم، وارونگی هوا می‌تواند موثر باشد. ذرات معلق هم می‌تواند در نقل و انتقال تاثیرگذار باشد و هم این ذرات معلق می‌تواند در سیستم ایمنی بدن تاثیر سوء بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای ما مهم است که در این ایام نسبت به آلودگی هوا حساس باشیم. قانون و مقررات داریم و براساس قانون عمل می‌شود. استاندارها مسئولیت دارند. برخی از موارد هم که مورد تاکید بوده امروز در جلسه مورد تصویب و تاکید قرار گرفته که ان‌شاء الله این مقررات در این ایام به طور دقیق اجرا و پیاده شود.

منبع: ایرنا
  • ناشناس ارسالی در

    بخدا روحانی ازکرونا بی رحمتراست خداراشک رکرونا آمد این دولت ووزیران دیگه بهانه ب رای دزدی نبودبخدا خریدواکسن بخاطر مداوای مردم نبود برای این که اختلاس کنند انشاا لله که خدا این دولت روحانی رانابود کنندت ادرسی برای بقیه دولتها باشد

  • ناشناس ارسالی در


    فقط دروغ تحویل ملت میدن گرانی و ب یکاری پدر مردم را درآورده است هیچ کار مث بتی نکردن و نمیکنند

  • ناشناس ارسالی در

    چهل سال است جز دروِغ چیزی عاید ملت نشده جوانان تحصیل کرده مملکت همه بیکار و ازدو اج دیداری دارند به عقیده من گناه این ازد واجهای دیداری همه به گردن بزرگان دین و م ملکت است. مگر اسلام نگفته دین با ازدواج تکمیل میشود با این تورم و نبود شغل چگونه ازدواج کنند

  • ناشناس ارسالی در

    شعار امسال۲۲
    ما برای اعتراض آمده ا یم کار و نان میخواهیم و عدالت اجتماعی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها