|
کدخبر: 99377

عاملی که برخی مشاغل را پرخطر می‌کند

با ترکیب داده‌های گرفته شده از اداره آمار ملی انگلیس و اداره کار ایالات متحده، می‌توان حدس زد که چه مشاغلی بیشتر درمعرض خطر کووید-۱۹ هستند.

سلامت عاملی که برخی مشاغل را پرخطر می‌کند

قوانین قرنطینه خانگی و محدودیت‌های تردد به خاطر کرونا در حال تسهیل شدن هستند و همین امر به میلیون‌ها نفر امکان می‌دهد تا به شغل خود بازگردند هرچند شرایط این بازگشتِ به کار، همچنان به نوع حرفه افراد بستگی دارد و دولت‌ها دستورالعمل‌هایی را برای «کار کردن امن در زمان همه‌گیری کرونا» ارائه کرده‌اند.

با ترکیب داده‌های گرفته شده از اداره آمار ملی انگلیس و اداره کار ایالات متحده، می‌توان حدس زد که چه مشاغلی بیشتر درمعرض خطر کووید-۱۹ هستند.

اداره آمار ملی انگلیس، گمانه‌زنی خود از مشاغل این کشور را بر پایه تجزیه وتحلیل ایالات متحده از این عوامل، قرار داده است. این تجزیه و تحلیل در سال ۲۰۱۹ و قبل از این که فاصله‌گیری در اجتماع و قوانین محافظتی اعمال شود، انجام شد.

چنان که انتظار می‌رود، کارمندان کادر بهداشت و درمان با توجه به نزدیکی مداوم با بیماران، بیشتر در معرض بیماری هستند.

اداره آمار ملی انگلیس تاکید می‌کند: ارتباط واضحی بین تماس فیزیکی افراد با دیگران و در معرض بیماری بودن، در تمامی مشاغل وجود دارد.

بنابر اطلاعات این سازمان ملی، به طور قطع کارمندان کادر بهداشت و درمان نظیر پرستاران ومتخصصان دندان، هر دو روزانه در معرض بیماری قرار دارند؛ اگرچه آنها در طول این همه‌گیری از تجهیزات حفاظت شخصی استفاده می‌کنند.

بررسی این اطلاعات نشان می‌دهد که پرستاران کادر پزشکی و دندانپزشکی اغلب در محل کار در معرض بیماری‌ها قرار دارند. آنها بی تردید زمانی که با دیگران در ارتباط نزدیک هستند در درجه بالایی از خطر ابتلا قرار می‌گیرند.

در مقابل، هنرمندان، طراحان و کسانی که در مشاغل معمولی اداری هستند با خطر به نسبت کمتری روبرو هستند.

به نوشته روزنامه ایندپندنت، بسیاری از مشاغل که امن یا نسبتا امن رده‌بندی شده‌اند، آنهایی هستند که در طول دوران قرنطینه خانگی عمدتا تعطیل بودند و دارندگان مشاغل پرخطر در واقع در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا می‌جنگند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها