|
کدخبر: 314536

سوتغذیه/یارانه/کرمانشاه

آمار وحشتناک از وضعیت نامناسب تغذیه این استان/۱۸۲۰ کودک یارانه سوتغدیه میگیرند

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، طرح دریافت یارانه رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در این استان، ۱۸۲۰ کودک را شامل می‌شود.

سلامت آمار وحشتناک از وضعیت نامناسب تغذیه این استان/۱۸۲۰ کودک یارانه سوتغدیه میگیرند

مختار احمدی با اشاره به اجرای طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در سراسر کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، اعلام کرد: این طرح در استان کرمانشاه نیز آغاز شده و ۱۸۲۰ کودک زیر پنج سال در این استان به آن مشمول شده‌اند.

وی درباره شرایط کودکانی که مشمول این طرح هستند نیز عنوان کرد: بر اساس داده‌های مراکز بهداشت و پایش آنها از قد و وزن کودکان، کودکان تا ۵۹ ماه که شرایط مناسبی از نظر تغذیه نداشته باشند، حمایت تغذیه‌ای بخواهند و جزو دهک‌های اول تا هفتم باشند، مشمول این طرح خواهند بود.

وی از شناسایی ۱۸۲۰ کودک در کرمانشاه که مشمول این طرح هستند یاد کرد و ادامه داد: این یارانه به ۱۶۳۸ خانوار دارای یک کودک، ۸۲ خانوار دارای دو کودک و شش خانوار دارای سه کودک تعلق می‌گیرد.

احمدی با بیان اینکه میزان پرداختی به کودکان دارای سوتغذیه برای دهک‌های اول تا پنجم به ازاء هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک‌های ششم و هفتم به ازاء هر کودک ۶۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: این یارانه به صورت اعتبار خرید بر روی کارت سرپرست خانوار و فقط برای خرید ۱۶ قلم کالا شارژ می‌شود و قابل برداشت نقدی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اقلام قابل خریداری در این طرح را ۱۶ قلم در بخش‌های لبنیات، حبوبات، پروتئین، سبزیجات و ... دانست که به تایید وزارت بهداشت رسیده و یادآور شد: گوشت گوساله، مرغ، تخم مرغ، شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، ماکارونی، روغن، برنج ایرانی، برخی سبزیجات مانند هویج، گوجه و کدو سبز و برخی مغزدانه‌ها مشمول این طرح است.

وی اظهار کرد: اختصاص این یارانه تا زمانی که بر اساس پایش مراکز بهداشت وضعیت سوءتغذیه کودکان بهبود نیابد، به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها