|
کدخبر: 314522

تجمع اعتراضی/حقوق کادردرمان/مرگ

تجمع اعتراضی برای نان/ مرگ کودک ۶ ماهه در بیمارستان/دستگیری ۴ پرسنل درمان

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت اعلام کرد که وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ نوزاد شش ماهه مورد توجه قرار گرفته و در حال بررسی ویدیوهای ضبط شده در بیمارستان می‌باشد.

سلامت تجمع اعتراضی برای نان/ مرگ  کودک ۶ ماهه در بیمارستان/دستگیری ۴ پرسنل درمان

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، علیرضا رحیم نیا، اعلام کرد که علت اصلی مرگ نوزاد شش ماهه توسط پزشک قانونی مشخص خواهد شد. در صورتی که هرگونه قصوری وجود داشته باشد، اقدامات لازم جهت برخورد با آن صورت خواهد گرفت.

وی دامه داد: نوزاد در بازه زمانی کمتر از یک ساعت پس از مراجعه به بیمارستان فوت کرده است، باید توجه داشت؛ این نوزاد دچار خونریزی ریوی شده که در نوزادان کشنده است.

رحیم نیا گفت: وزارت بهداشت به طور ویژه به پرونده مرگ این نوزاد ۶ ماهه رسیدگی می‌کند و ویدیو‌های ضبط شده بیمارستان هم در حال بررسی است.

مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: شماری از کارکنان بیمارستان در محوطه تجمع کرده بودند، اما کادر اورژانس جزو این تجمع نبودند و در حال رسیدگی به کودکان در بخش اورژانس بودند.

رحیم نیا تصریح کرد: در صورتی که قصوری رخ داده باشد؛ از تعلیق موقت تا اخراج در انتظار مقصران خواهد خواهد بود، همچنین مقصران به مراجع قضایی معرفی و به پرونده آن‌ها رسیدگی خواهد شد.                                                                                                                                 

جزئیات علت مرگ نوزاد ۶ ماهه در بیمارستان کودکان مفید

 شمس الله نوری پور رئیس بیمارستان مفید کودکان تهران درباره جزئیات علت مرگ نوزاد ۶ ماهه در این بیمارستان گفت: این نوزاد شب قبل از مراجعه به بیمارستان کودکان مفید، به دلیل استفراغ و بی قراری به یک مرکز درمانی سرپایی مراجعه داشته است و دارو‌های ضد تهوع دریافت کرده بوده و تحت درمان سرپایی قرار گرفته است.

رئیس بیمارستان مفید کودکان تهران ادامه داد: این نوزاد دختر ۶ ماهه ساعت ۷:۲۵ دقیقه صبح به اورژانس بیمارستان کودکان مفید مراجعه می‌کند و ۳۰ دقیقه بعد ویزیت می‌شود، در ابتدا سطح تریاژ نوزاد ۴ بوده و وضعیت وخیمی نداشته و وضعیت او در حد بیماران سرپایی بوده است.

نوری پور گفت: ۳۰ دقیقه بعد از بستری اقدامات درمانی انجام شده است و نوزاد در حین دریافت بخور تنفسی به دلیل تندی تنفس، دچار خونریزی ریوی شده و بعد ایست قلبی کرده است، با وجود اینکه ۳۰ دقیقه احیای قلبی ریوی انجام شده، اما نوزاد جان خود را از دست داده است.

رئیس بیمارستان مفید کودکان تهران گفت: خونریزی ریوی که در کودکان کشنده است؛ می‌تواند در فصول سرد سال بر اثر آنفلوانزای شدید رخ دهد.

نوری پور تاکید کرد: علت مرگ را پزشکی قانونی اعلام خواهد کرد و کادر درمان بیمارستان مفید برای توضیح درباره اقدامات صورت گرفته احضار شدند و ضابطان قضایی در حال بررسی پرونده بیمار هستند.

* صحبت های پدر النا

 پدر النا دختر ۶ ماهه  درباره این اتفاق به یکی از رسانه‌ها گفت: بعد از بی‌قراری های چند روزه النا با همسرم تصمیم گرفتیم تا او را به  بیمارستان مفید ببریم، اما بعد از چندیدن دقیقه که در بیمارستان بودیم، دیدیم اینجا اعتراض شده و کارکنان بیمارستان به دلیل عقب افتادن حقوقشان دست از کار کشیده اند! به همین دلیل هیچکدام از مسئولان اورژانس دخترمان را تا چند دقیقه پذیرش نکردند!

وی ادامه داد: من با حالتی متعجب و عصبانی به سراغ پرسنل اورژانس رفتم و از آنها خواستم که به دخترم النا رسیدگی کنند و بارها به آنها گفتم حال دخترم خوب نیست، اما هیچکدامشان اهمیتی ندادند و همچنان در حال اعتراض بودند تا وقتی که خانمم از فریاد های زیادی که برای کمک خواستن زده بود ضعف کرد روی زمین افتاد، یک خانمی که کنار نشسته بود سریع دخترم را گرفت و برای او تنفس مصنوعی گذاشت و من هم شروع به فریاد زدن و کمک خواستن کردم.

در همین لحظه 2 نفر از دکترهایی که داخل حیاط بیمارستان در حال اعتراض بودند متوجه ما شدند به اورژآنس آمدند و النا را از من گرفتند، دستگاه اکسیژن را به او وصل کردند اما خودم با چشمان خودم دیدم  دخترم نفسش به شماره افتاده است! وقتی با آنها بحث می کردم که چرا دیر به فریاد ما رسیده اند آنها در جواب به من گفتند: خدا را شکر کن ما به تو لطف کرده ایم که اعتراضمان را رها کردیم و به کمک دختر شما آمدیم.

بعد از چند دقیقه نفس های النا به شماره افتاد و در بغل خودم جان داد و هیچ کاری از دست کسی بر نیامد، از زمان ورود ما به بیمارستان تا لحظه مرگ بچه ام فقط دو ساعت گذشت و همین دوساعت نبود پزشک و کادر درمان جان دخترم را از ما گرفت و باعث مرگ او شد.

همچنین پس از اعلام فوت این کودک، مقام قضایی در دادسرای تهران در جریان موضوع‌ قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات قضایی اولیه و‌ تشکیل پرونده، رئیس اورژانس، ۲ سوپروایزر و یک سرپرستار بیمارستان بازداشت شدند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها