|
کدخبر: 313137

بیمه سلامت /مهدی رضایی/کمک‌های بین المللی

سنگینی هزینه های بیمه و درمان اتباع بر دوش بیمه سلامت/عدم حمایت سازمان های بین المل

رضایی گفت: متأسفانه ما در بیمه با این مشکل مواجه هستیم این افراد اغلب بیماران پرمخاطره و پرهزینه هستند که برای بیمه هزینه بیشتری به همراه دارد و جزو صندوق بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند.

سلامت سنگینی هزینه های بیمه و درمان اتباع بر دوش بیمه سلامت/عدم حمایت سازمان های بین المل

مهدی رضایی افزود: اتباع خارجی و مهاجرین باید از کمک‌های بین المللی برخوردار باشند، اما متأسفانه در کشور ما با وجود اینکه تعداد اتباع و مهاجرین افزایش دارند، اما کمک‌های بین المللی سیر نزولی دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ هزار نفر تحت پوشش کمیساریای عالی سازمان ملل بودند، ادامه داد: این تعداد در سال جاری به ۹۵ هزار نفر کاهش یافته است.

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: متأسفانه ما در بیمه با این مشکل مواجه هستیم این افراد اغلب بیماران پرمخاطره و پرهزینه هستند که برای بیمه هزینه بیشتری به همراه دارد و جزو صندوق بیماری‌های خاص به حساب می‌آیند.

وی افزود: باید همه اتباع در کشور به درستی شناسایی شوند و سازمان‌های بین المللی ساز و کار مشارکت و همراهی بیشتری برای حمایت از این افراد به کار ببرند.

رضایی گفت: حق بیمه اتباع دو برابر حق بیمه ایرانی است که بخشی را کمیساریای عالی پناهندگان و بخشی را دولت ایران و بخش اندکی را خود اتباع پرداخت می‌کنند و ادامه و تداوم این وضعیت برای سازمان بیمه سلامت کمی دشوار است.

وی افزود: عمده این افراد جزو بیماران خاص هستند و عمده هزینه آنها ۱۰ برابر یک بیمار عادی است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها