|
کدخبر: 308139

وجود ساس در فرانسه تهدید آمیز شد

آژانس بهداشت ملی فرانسه به شهروندان این کشور توصیه کرده است که هنگام سفر، تخت هتل محل اقامت خود را برای اطمینان از نبود ساس کنترل کنند و در انتقال مبلمان دست دوم یا تشک‌های دست دوم به خانه‌های خود احتیاط به خرج دهند.

سلامت  وجود ساس در فرانسه تهدید آمیز شد

وزارت حمل و نقل فرانسه و شهرداری پاریس روز گذشته (جمعه) از اجرای طرحی فوری برای مبارزه با ساس که در صندلی‌های وسایل نقلیه عمومی و سینماها مشاهده شده است، خبر دادند.

طرح یاد شده در حالی به اجرا در می‌آید که فرانسه هم‌اکنون میزبان مسابقات جام جهانی «راگبی» است و ده‌ها هزار بازدید کننده برای تماشای این رویداد ورزشی از نزدیک به این کشور سفر کرده‌اند.

انبوهی از حشره ساس به تازگی در متروی پاریس، قطارهای سریع السیر و فرودگاه «شارل دوگل» در پایتخت فرانسه مشاهده شده است.

مسافرانی که از دیدن این حشرات در وسائل حمل و نقل یا مکان‌های عمومی منزجر شده‌اند، ویدئوهایی را از آنچه شاهدش بوده‌اند در شبکه های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

«کله‌مان بویون»، وزیر حمل و نقل فرانسه روز گذشته با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که به زودی با نمایندگان شرکت‌های پیمانکار حمل و نقل عمومی دیدار می‌کند تا آنها را در خصوص اقداماتی که باید برای محافظت بیشتر از مسافران انجام دهند، آگاه کند.

ساس‌ها که در دهه ۱۹۵۰ تا حد زیادی از زندگی روزمره مردم در فرانسه رخت بربسته و ناپدید شده بودند، در دهه‌های اخیر بیشتر به دلیل تراکم بالای جمعیت و استفاده انبوه از وسائل حمل و نقل عمومی بار دیگر به تدریج پدیدار شدند.

این حشرات که به دلیل عادت به لانه‌سازی در تشک‌ از آنها به عنوان ساس رختخواب نیز یاد می‌شود، اغلب در لباس‌ها و یا چمدان‌ها نیز جا خوش می‌کنند؛ این نوع از حشرات بیشتر شب هنگام فعالند و از خون انسان تغذیه می‌کنند.

مقامات بهداشتی فرانسه می‌گویند که ساس‌ها از سال ۲۰۲۰ به این سو برای بهداشت عمومی در این کشور مشکل‌ساز بوده‌اند.

در همین حال، گزارش ماه ژوئیه آژانس ایمنی بهداشت عمومی در فرانسه نشان می‌دهد که یک دهم از کل خانواده‌های فرانسوی طی چند سال گذشته با مشکل ساس روبرو بوده‌اند.

برای ریشه‌کن کردن این حشرات، معمولاً نیاز به عملیات آفت‌زدایی است که دست کم ۹۰۰ یورو هزینه نیاز دارد و اغلب باید تکرار شود.

شهرداری پاریس روز پنج‌شنبه از «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه خواست همزمان با آمادگی پایتخت فرانسه برای میزبانی از بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴، با تدوین یک طرح اضطراری به مقابله با آلودگی ناشی از وجود این نوع حشرات کمک کند.

آژانس بهداشت ملی فرانسه نیز به شهروندان این کشور توصیه کرده است که هنگام سفر، تخت هتل محل اقامت خود را برای اطمینان از نبود ساس کنترل کنند و در آوردن مبلمان دست دوم یا تشک‌های دست دوم به خانه‌های خود احتیاط به خرج دهند.

نیش ساس باعث ایجاد نواحی قرمز، تاول یا التهاب‌های بزرگ روی پوست می شود و می تواند با خارش‌های شدید یا واکنش‌های آلرژیک همراه شود.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها