|
کدخبر: 304180

از تعطیلی ۱۲۷۰ مرکز درمانی غیرمجاز تا رایگان شدن خدمات درمانی

معاون درمان وزیر بهداشت جزئیات درمان رایگان برخی گروه های جامعه را تشریح کرد.

سلامت از تعطیلی ۱۲۷۰ مرکز درمانی غیرمجاز تا رایگان شدن خدمات درمانی

سعید کریمی،معاون درمان وزیر بهداشت در نشست خبری به مناسبت هفته دولت،بیان داشت: از ابتدای کار این دوره با پیک کرونا روبرو بودیم و سازمان بهداشت جهانی ایران را کشوری موفق در کنترل کرونا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه کرونا تمام نشده اما از شرایط اضطراری خارج شدیم،گفت:کمیته علمی در خصوص بیماری های این چنینی تشکیل شده است.

کریمی با بیان اینکه در دوسال گذشته ۱۰۶ بیمارستان با ۱۵۳۹۹ تخت اضافه شده است،افزود:اکنون ۲ هزار کاشت حلزون چه جراحی و چه وسائل مربوط به صورت رایگان انجام می شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه نسخه الکترونیکی ۹۰درصد انجام می شود،ابراز کرد: پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرای شود و در ۵۹ شهر بالای این تعداد جمعیت اجرا می شود.

وی تصریح کرد:۱۲۳مرکز ناباروری سطح ۳ و ۴۷ مرکز ناباروری سطح ۲ راه اندازی شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به رایگان شدن خدمات درمانی برای برخی گروهها،گفت: ۳ دهک اول غیر برخوردار به اضافه ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و عشایر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورتی که از سیستم ارجاع به مراکز درمانی مراجعه کنند رایگان درمان می شوند؛البته این طرح اکنون در استان های بوشهر،خراسان جنوبی،کردستان ،کهنوج و دانشگاه علوم پزشکی زابل اجرا می شود.

کریمی با بیان اینکه ۲۸۰۰ پزشک متخصص با اولویت مناطق محروم توزیع شدند،متذکر شد: بودجه صندوق بیماران خاص به ۷ هزاز میلیارد تومان اضافه شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: ۱۰۷ بیماری صعب العلاج از این صندوق استفاده می کنند.

کریمی با اشاره به اینکه ۲۵۰ مرکز گردشگری سلامت مجوز گرفته اند،گفت: سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت داشتیم؛ ضمن اینکه ۵۳ مرکز دندانپزشکی دولتی در مناطق محروم راه اندازی شد.

وی از تهیه ۲۵۰ دستگاه لازم برای درمان بیماری ها خبر داد و گفت: قرارگاه نظارت بر سلامت شامل معاونت درمان،غذا و دارو،دادگستری و...ایجاد شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت  تصریح کرد: سرطان در کل دنیا فزایش داشته اما در کشور ما خیلی زیاد نیست؛ضمن اینکه مراکز جراحی محدود اعتبار بخشی می شوند.

کریمی ابراز کرد: خدمات ناباروری ۹۰ درصد در بخش سرپایی و بستری رایگان است؛ ضمن اینکه نرخ باروری افزایش پیدا کرده است و بیش از یک میلیون موالید در سال داشتیم و میزان تولد فرزند سوم و چهارم افزایش پیدا کرده است.

وی از درمان ۱۰۰ هزار ناباروری خبر داد و گفت: ۸۵ درصد ناباروری در سطح ۲ درمان می شود.

کریمی در پاسخ به پرسش فارس درخصوص ایمن سازی بیمارستانها،گفت:این کار بودجه مشخص می خواهد کشور برنامه هفتم توسعه این موضوع گنجانده شده و با آتش نشانی تفاهم نامه ای برای نظارت و ایمن سازی امضا شده است.

وی از برداشتن کارانه پزشکان در مناطق محروم خبر داد و افزود:پیشنهاد افزایش حدود ۵ میلیون تومانیحقوق برای پزشکان طرحی داده شده است.

کریمی درباره مهاجرت پزشکان بیان داشت:بعد از کرونا مهاجرت پزشکان در جهان افزایش پیدا کرد؛با توجه به اینکه کیفیت پزشکان و کادر درمان ایران بسیار بالاست و باید برای جلوگیری از مهاجرت انگیزه آنها را بالا برد.

وی از بازید از ۳۳ هزار مرکز درمانی و تعطیل شدن ۱۲۷۰ مرکز درمانی و ارجاع قضایی ۱۹۲۹ مرکز خبر داد.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها