|
کدخبر: 303963

کنترل درد معده بعد از خوردن مولتی ویتامین

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات‌متحده آمریکا بیش از نیمی از مردم این کشور در طول هر ماه مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنند که ممکن است شامل مولتی‌ویتامین، مکمل روغن ماهی یا مکمل ویتامین B۱۲ (که برای رژیم‌های غذایی وگان بسیار مهم است) باشد اما با مصرف مکمل‌ها، معده افراد هر چند وقت یکبار ممکن است احساس بدی پیدا کند همچنین مصرف برخی از مکمل‌ها و شرایط خاص می‌توانند باعث ایجاد حالت تهوع در فرد مصرف‌کننده شوند.

سلامت کنترل درد معده بعد از خوردن مولتی ویتامین

برخی ویتامین‌ها (مانند ویتامین C) اسید بیشتری در خود دارند بنابراین مصرف ویتامین‌های اسیدی با معده خالی ممکن است باعث ایجاد احساس تهوع در فرد شود. مکمل‌های آهن یا مولتی ویتامین‌های غنی‌شده با آهن نیز در صورت مصرف بدون غذا ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع شوند.

داروهای مصرفی شما و حتی سایر ویتامین‌ها نیز می‌توانند با ویتامین‌های شما تداخل داشته باشند و شما احساس بیماری کنید. برخی از مکمل‌های ویتامین می‌توانند دارای مگادوز از یک ویتامین خاص باشند که می‌تواند بر سیستم بدن شما تاثیر بگذارد.

قبل از مصرف مکمل‌های خود برچسب آن را برای درک مقادیر ویتامین A، D و E بررسی کنید. دوز بیش از حد این ویتامین‌ها در قرص‌های شما می‌تواند عامل احتمالی تهوع شما باشد.

از آنجایی که ویتامین C به جذب آهن کمک می‌کند، بهتر است این دو را همراه با کمی غذا مصرف کنید. به برچسب‌های ویتامین‌های خود نگاهی بیندازید تا دریابید کدام مکمل‌ها را با غذا مصرف کنید و کدام مکمل‌ها با معده خالی مانند ویتامین‌های A، D، E و K بهتر جذب می‌شوند.

مطمئن شوید که پزشک شما می‌داند کدام مکمل‌های ویتامینی را مصرف می‌کنید. مصرف آنها می‌توانند به شما در تعیین اینکه آیا ویتامین‌های شما در جذب داروهای شما تداخل دارند یا خیر کمک کند.

طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات‌متحده آمریکا، مصرف ویتامین‌ها قبل از یک تمرین ورزشی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد اما ممکن است سیستم گوارش شما را مختل کند. در عوض، ویتامین‌ها را با وعده غذایی بعد از تمرین خود مصرف کنید.

برخی از ویتامین‌ها اگر به صورت جویدنی یا پودری باشند ممکن است برای سیستم گوارشی شما راحت‌تر باشند. اگر می‌دانید ویتامین خاصی شما را بیمار می‌کند، سعی کنید دوز آن را به نصف تقسیم کنید یعنی یک نوبت صبح و یک نوبت عصر مصرف شود

پزشک شما بهترین منبع برای اطلاع از کمبود ویتامین‌های شماست.

به این مورد دقت کنید که ممکن است نیازی به مکمل ویتامین نداشته باشید مگر اینکه سن شما بالای ۶۰ سال، باردار یا گیاهخوار باشید. اگر مکمل‌های خاص شما را بیمار می‌کنند، ویتامین‌های خود را از انتخاب‌های غذایی سالم‌تر دریافت کنید.

به گفته دانشکده پزشکی هاروارد برخی از خطرات سلامتی مرتبط با دوزهای بالای برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی وجود دارد. به عنوان مثال، ویتامین A بیش از حد (به عنوان بتاکاروتن) با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در افراد سیگاری مرتبط است.

بدانید که مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D با سنگ کلیه مرتبط است و مگادوز ویتامین E نیز می‌تواند منجر به خونریزی در مغز شود. ویتامین B۶ ممکن است خلق و خوی شما را بهبود بخشد و از قلب شما محافظت کند اما مصرف بیش از حد ویتامین B۶ در مدت طولانی ممکن است خطر آسیب عصبی را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که سازمان غذا و دارو مکمل‌های ویتامین را تایید نمی‌کند، بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که وعده‌های روی برچسب ویتامین فواید سلامتی مورد نظر شما را ارائه دهد.

منبع: صد انلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها