|
کدخبر: 292820

هشدار / هندوانه را هرگز با این خوراکی ها نخورید

خوردن هندوانه در هوای گرم بسیار مفید است، اما گاهی به دلیل ترکیب غذایی اشتباه به خود لطمه می‌زنیم.

به عقیده محققان مصرف هندوانه خواص متعددی دارد: هندوانه به شما کمک می‌کند بدنتان پر آب و هیدراته بماند. هندوانه مملو از مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است.

ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد و سلامت قلب را بهبود بخشد.التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد.ممکن است درد عضلانی را تسکین دهد و به سلامت پوست کمک کند.

بهتر است بدانید، خوردن برخی غذا‌ها بعد از هندوانه ممکن است معده شما را ناراحت کند و تمام مزایای آن را نفی کند. پس بهتر است بدانیم، بعد از هندوانه از مصرف چه مواد غذایی باید اجتناب کرد.

پس از خوردن هندوانه از مصرف شیر خودداری کنید. مصرف شیر بعد از خوردن هندوانه می‌تواند از جهات مختلف برای سلامتی مضر باشد. 

در واقع هندوانه حاوی ویتامین C است و هنگامی که بعد از آن لبنیات می‌خورید با یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و باعث نفخ می‌شوند. به این ترتیب به دستگاه گوارش آسیب می‌رسانند و می‌توانند باعث سوء هاضمه شوند. 

مصرف غذا‌های غنی از پروتئین بعد از خوردن هندوانه می‌تواند برای شما مضر باشد. هندوانه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. مقداری نشاسته نیز در آن وجود دارد. در چنین حالتی مصرف غذا‌های غنی از پروتئین مانند حبوبات به آنزیم‌های گوارشی آسیب می‌رساند و می‌تواند برای معده مضر باشد. 

همچنین تخم مرغ بعد از خوردن هندوانه می‌تواند مشکلات معده زیادی ایجاد کند. تخم مرغ به غیر از پروتئین، حاوی اسید‌های چرب مانند امگا ۳ است و هندوانه میوه‌ای سرشار از آب است. در چنین شرایطی این دو با هم از هضم یکدیگر جلوگیری می‌کنند و در نتیجه باعث نفخ معده و همچنین یبوست می‌شوند بنابراین پس از خوردن هندوانه از مصرف این غذا‌ها خودداری کنید. 

به غیر از این موارد، هر زمان که هندوانه میل می‌کنید، حدود ۳۰ دقیقه چیزی نخورید و اجازه دهید بدن مواد مغذی آن را جذب کند.

منبع: صد آنلاین

ارسال نظر