|
کدخبر: 294489

اگر مشکل ترش کردن معده دارید این مطلب را بخوانید

ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به آن است که با این راهکار، اورژانسی می‌توانید آن را درمان کنید.

حسین روازاده متخصص طب سنتی گفت: عموما مشکلات ترش کردن معده به علت سردی عارض شده به معده می‌باشد که جهت رفع اورژانسی عارضه و درد حاصل از ترش کردن معده توصیه می‌گردد از جوش شیرین که متاسفانه امروز بد نام شده است.

وی افزود: برای این کار به محضی که احساس کردید معده شما می‌خواهد ترش کند باید یک نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف استکان آب خنک حل کنید و بخورید. 

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: چون جوش شیرین یک باز محسوب می‌شود و ترشی از اسید است، وقتی آن‌ها با هم ترکیب شوند تبدیل به آب و نمک می‌گردند و احساس ترش کردن، رفع خواهد شد و معده سالم می‌ماند.

وی با توجه به اینکه جوش‌شیرین درمان علت مشکل اصلی نیست، تصریح کرد: جوش‌ شیرین درمان علامتی محسوب می‌شود یعنی علامت مشکل شما که ترش کردن معده است را موقتا رفع می‌کند. همچنین با خوب جویدن غذا و پرهیز از مصرف نوشیدنی و آب وسط غذا و بعد از آن و پرهیز از مصرف کیک، کلوچه و بیسکویت به رفع مشکل معده خود بپردازند.

دکتر روازاده خاطر نشان کرد: توصیه می‌شود برای رفع سردی معده هرگز چای نخورید، شربت زنجبیل و عسل هفته‌ای دو یا سه بار حتما خورده شود و هیچوقت غذای خام به همراه پخته میل نکنید، مدتی(حدود ۱ ماه) نیز از خوردن مواد خام و لیمو عمانی و ترشیجات و میوه‌ها خصوصا مرکبات خودداری کنید و عسل بیشتر بخورید.

منبع: برنا

ارسال نظر