|
کدخبر: 302434

حمایت درمانی وزرات بهداشت در پیاده روی اربعین

وزیر بهداشت در افتتاحیه کنگره سلامت در اربعین از آمادگی کامل همکارانش برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی با تهیه ۳۸۰ هزار سرم و ۳۷۰ دستگاه آمبولانس و برپایی ۱۱ بیمارستان صحرایی خبر داد.

سلامت حمایت درمانی وزرات بهداشت در پیاده روی اربعین

وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاحیه سومین کنگره بین‌المللی سلامت در اربعین که به همت جمعیت هلال احمر و با مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی ایران آغاز شده است؛ گفت: در اربعین امسال ۳۸۰ هزار سرم، ۳۷۰ دستگاه آمبولانس و تعداد مناسبی کانکس سرما  و همچنین برپایی ۱۱ بیمارستان صحرایی در مرزهای ایران با عراق، تدارک دیده شده است.

بهرام عین اللهی در ادامه گفت: ایجاد زیر ساخت های ثابت درمانی و فوریت‌های پزشکی در پنج پایانه مرزی مهران در ایلام، چذابه در خوزستان، خسروی در کرمانشاه، ریمدان در سیستان و بلوچستان و تمرچین در آذربایجان غربی انجام شده است.

او از تامین خون کافی، پوشش مناسب اورژانس هوایی با استعداد ۱۲ بالگرد و ۳ هواپیما خبر داد و گفت: برای استفاده از این امکانات تامین نیروی نظام مند و برنامه‌ریزی شده در بخش اورژانس و پیش بیمارستانی و همچنین تامین کادر بهداشت انجام شده است.

عین اللهی برای تأمین نیروی انسانی لازم از مشوق هایی برای کادر درمان خبر داد و افزود: مجوز استفاده از دستیاران سال آخر در قالب طرح یک ماهه صادر شده؛ همچنین ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در اربعین حضور خواهند داشت. همچنین تسهیلات بانکی ۳ میلیون تومانی برای حضور در اربعین در نظر گرفته شده است.

وزیر بهداشت همچنین از ابلاغ دستورالعمل آمادگی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مرزی به خصوص در رابطه با گرمازدگی خبر داد.

عین‌الهی نگران اصلی خود و همکارانش پیرامون سلامت زائران حسینی را گرمازدگی اعلام کرد و گفت: گرمازدگی ناشی از افزایش دما به خصوص برای افراد سالمند، بیماران و مادران باردار نگران کننده است و به همین دلیل اقدامات خاصی در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان شهید قاسم سلیمانی در شلمچه که سال گذشته راه‌اندازی شد؛ گفت:  ۶۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس‌ در طول مسیر برای درمان فوری زائران گرمازده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت با اشاره به توافقات لازم با وزارت بهداشت عراق و تعامل سازنده با مقامات عراقی گفت: قرارگاه تشکیل دادیم و با وزیر بهداشت عراق گفت‌گو کردیم. این گفت‌وگوها در رابطه با شیوع بیماری‌های واگیر، زیرساخت‌های مورد نیاز سلامت، برپایی مراکز قرنطینه، ازدحام جمعیت در پایانه‌های مرزی، تردد خودروهای اورژانس و ورود دارو و تجهیزات پزشکی به خاک عراق و همچنین تفاوت پروتکل‌های بهداشتی و درمانی در نظام سلامت دو کشور بوده است.

عین الهی امسال را پر زائرترین راهپیمایی اربعین پیش‌بینی کرد و گفت: سال گذشته هنوز کرونا وجود داشت. امسال چون نگرانی از کووید برطرف شده است اربعین بسیار شلوغ و پراستقبالی پیش‌بینی می‌کنیم.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها