|
کدخبر: 301502

پیشگیری از سرطان با یوگا

تمرین یوگا شامل مراقبه، تنفس و وضعیت های دقیق می شود تا با افکار، بدن و روح ارتباط برقرار کند. افرادی که یوگا کار می کنند سلامت جسمی، روحی و عاطفی خود را تضمین می کنند.

سلامت پیشگیری از سرطان با یوگا

یوگا باعث کاهش استرس و افزایش قدرت بدنی می گردد. یوگا ممکن است برای تسکین برخی از علائم مربوط به سرطان کاربردی باشد اما با یوگا نمی توان سرطان یا بیماری های مزمن را بدون نظرات پزشک درمان کرد. بنابراین، یوگا به پیشگیری یا کاهش درد سرطان کمک می کند اما نمی تواند روشی برای معالجه باشد. یک جلسه یوگا معمولی بین 20 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد. با حرکات آهسته و آرام همراه با نفس های عمیق شکمی شروع می شود. بیشتر افراد در هفته برای بهبودی یا دیدن اثرات آن نیاز به تمرین مضاعف دارند. به طور کل یوگا، یک فعالیت آرام و بی ضرر است. افرادی که دارای شرایط خاص مانند سرطان، فشار خون بالا، سیاتیک و ... هستند.  با نظارت مربی های مربوطه برخی از حرکات که برای بیماران خطر دارد ، نباید انجام صورت گیرد.

فعالیت درمانی یوگا می تواند مکملی برای اقدمات ضد سرطانی، بهبودی ذهن، بدن و آمادگی روحی باشد. تحقیقات نشان می دهد یوگا می تواند خستگی، قدرت و دامنه حرکت بیماران سرطانی را بهبود ببخشد. در زیر به تأثیرات شگفت انگیز یوگا اشاره می کنیم.

  • رفع خستگی: انجام تمرینات یوگا در هفته خستگی ناشی از شیمی درمانی و ... را کاهش می دهد.
  • کاهش استرس: یکی از فاکتورهای اساس در به وجود آمدن سرطان و دیگر بیماری ها استرس می باشد. مبارزه با سرطان شما را از لحاظ روحی، جسمی و عاطفی درگیر می کند و همین عوامل خود در به وجو آوردن استرس نقش دارند. تمرین مداوم یوگا تا 65 درصد اختلالات خلقی را کاهش می دهد. کاهش استرس، همچنین باعث بهبود کیفیت زندگی، درد و افزایش اشتها می شود.
  • بهبود عملکرد بدن: سرطان در کنار همه تأثیراتی که روی سیستم بدن می گذارد، بر توانایی حرکت شما نیز اثر می گذارد. بستری بودن در بیمارستان یا ماندن در خانه بدن را خشک و دردناک می کند و انجام کارهای روزانه دشوار می شود. انجام تمرینات منظم ورزشی مانند یوگا به فعال بودن بدن شما کمک می کند.
  • خواب بهتر: ترکیبی ار فشار روحی و جسمی می تواند در روند خواب اختلال ایجاد کند. برای بهبودی سرطان، بدن نیاز به استراحت کافی دارد. یوگا می تواند به بی خوابی شما کمک کند و بیماران سرطانی خواب با آرامش تری در شب داشته باشند.
  • خطرعود کمتر: تمرین منظم یوگا، منجر به کاهش چربی بدن می شود و به خطر عود و برگشت دوباره سرطان کمک می کند. چاقی یک عامل خطرناک در بروز ابتلا به سرطان می باشد و ابتلا به سرطان را دو چندان می کند. برای سرطان و مدیریت خطرات، حتی پس از تشخیص و بهبودی بسیار حائز اهمیت است. ورزش منظم از طریق یوگا یکی از راه های مؤثر برای حفاظت شما در برابر خطر می باشد.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها