|
کدخبر: 299641

درد وحشتناک در مبتلایان به این سرطان / راهکار چیست؟

همه مردان مبتلا به سرطان پروستات پیشرفته درد را تجربه نمی‌کنند، اما بسیاری از آنها این تجربه را دارند، به خصوص اگر سرطان به استخوان‌های آنها گسترش یافته باشد. این درد می‌تواند مزمن باشد و ممکن است در توانایی شما برای انجام کارهایی که می‌خواهید یا نیاز دارید تداخل ایجاد کند.

اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای کنترل یا تسکین درد انجام دهید. این نکات را امتحان کنید.

برنامه درمانی خود را دنبال کنید

درمان‌های استانداردی که برای جلوگیری یا کند کردن رشد سرطان پروستات استفاده می‌شوند نیز ممکن است به تسکین علائمی مانند درد کمک کنند. اینها شامل درمان هورمونی (مسدود کردن تستوسترون که می‌تواند رشد تومور را تحریک کند)، شیمی درمانی که مستقیماً به تومور حمله می‌کند و جراحی است.

علاوه بر این، درمان‌هایی وجود دارند که می‌توانند متاستازهای استخوانی را به طور خاص هدف قرار دهند. گزینه‌ها شامل داروهایی به نام بیس‌فسفونات است که به تقویت استخوان‌ها و جلوگیری از شکستگی کمک می‌کند. پرتودرمانی خارجی؛ تکنیک‌های فرسایش؛ کورتیکواستروئیدها؛ و داروهای ضد درد.

اقداماتی را برای کاهش استرس انجام دهید

نحوه تجربه درد به شدت تحت تاثیر وضعیت روانی ماست. استرس کمتر ممکن است به کاهش درد کمک کند. در حالی که نمی‌توانید به طور کامل از استرس اجتناب کنید، خواب کافی، خوب غذا خوردن، فعال ماندن و تمرین تکنیک‌های تمدد اعصاب مانند تنفس عمیق و مدیتیشن می‌تواند به کنترل سطح استرس کمک کند.

فعال بمانید

یکی دیگر از راه‌های اثبات شده برای مدیریت استرس و درد از طریق ورزش است. حداقل ۳۰ دقیقه در روز را برای تقویت خلق‌و‌خو و کاهش استرس توصیه می‌شود. علاوه بر این ورزش منظم همچنین می‌تواند به تقویت استخوان‌ها و کاهش خطر شکستگی کمک کند.

ماساژ بگیرید

ماساژ ممکن است به کاهش استرس و درد در افراد مبتلا به سرطان کمک کند. فقط حتما به ماساژور خود بگویید که سرطان پروستات دارید، زیرا ممکن است استخوان‌های شما ضعیف شده باشند. 

به درد به خصوص در استخوان‌ها توجه کنید

وقتی سرطان استخوان‌ها را ضعیف می‌کند، ممکن است دردناک شوند و ایستادن دردناک باشد. اگر چنین درد و مشکلی را تجربه کردید، مهم است که این علائم را به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بخشی از استخوان توسط تومورها آسیب دیده باشد، جراح ممکن است بتواند یک میله را برای کمک به تقویت آن بچسباند.

برای مدیریت علائم با یک متخصص مراقبت تسکینی کار کنید

در حالی که انکولوژیست شما برای درمان مستقیم سرطان با شما کار می‌کند، متخصصان مراقبت‌های تسکینی، پزشکان، پرستاران و سایر متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند که برای کمک به شما برای یافتن راه‌هایی برای بهبود علائمی که تجربه می‌کنید و بهبود کیفیت زندگی آموزش دیده‌اند. متخصصان بر تسکین درد و همچنین کمک به مدیریت علائم و استرس تمرکز می‌کنند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها