|
کدخبر: 298227

وعده جدید وزیر بهداشت درباره بیمه رایگان

وزیر بهداشت از برمه ریزی دولت برای پوشش بیمه رایگان برای ۱۲ میلیون ایرانی خبر داد.

سلامت وعده جدید وزیر بهداشت درباره بیمه رایگان

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در ارتباط زنده تلویزیونی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم دولت پوشش بیمه همگانی برای همه مردم بوده است، در سال گذشته سه دهک نخست جامعه به صورت رایگان بیمه شدند و امسال با پیشنهاد وزارت بهداشت و تصویب هیأت دولت دو دهک دیگر اضافه شد و جمعا دوازده میلیون پانصد هزار نفر از پنج دهک جامعه به صورت کاملا رایگان بیمه می شوند.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند با کد ملی به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنند و خدمت دریافت کنند. در گذشته دهک چهارم باید برای بیمه شدن هزینه ای بالغ بر ۱۴۳ هزار تومان پرداخت می کردند و هزینه عضویت دهک پنجم ۲۷۸ هزار تومان بود که با این مصوبه این دهک ها به صورت رایگان بیمه می شوند. اطلاع رسانی به این گروه ها از طریق پیامک خواهد بود.

وزیر بهداشت ادامه داد: برای دهک های بالاتر نیز کاهش ۲۰ درصدی پرداخت را در نظر گرفتیم و هدف ما این است که همه مردم از بیمه سلامت استفاده کنند به همین دلیل هزینه های عضویت بیمه را کاهش دادیم.

عین‌اللهی در پاسخ به پرسشی درخصوص عدم عقد قرارداد مراکز خصوصی با بیمه سلامت گفت: همه مراکز درمانی موظف به عقد قرارداد با بیمه پایه هستند و وزارت بهداشت بر این موضوع نظارت خواهد کرد.

به گزارش فارس، افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند از طریق سامانه بیمه سلامت نسبت به ثبت نام و دریافت پوشش بیمه و نیز ثبت درخواست ارزیابی وسع اقدام کنند. همچنین بیمه شدگانی که دارای پوشش بیمه سلامت و ایرانیان هستند می‌توانند از طریق این سامانه نسبت به تمدید پوشش بیمه خود اقدام کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها