|
کدخبر: 282922

اقدام غیر انسانی مافیای دارو در پروسه درمان

وزیر بهداشت، نسبت به مقاومت مافیای دارو در مقابل اقدامات درمانی غیر دارویی که باعث کاهش درآمد آنها می شود، هشدار داد.

سیاست داخلی اقدام غیر انسانی مافیای دارو در پروسه درمان

بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح مرکز گامانایف مجتمع بیمارستانی یاس، گفت: رشد علوم پزشکی به رشد بین رشته‌ای متکی است و در صورتی می‌توانیم موفقیت به دست آوریم که همه بخش‌ها باهم همکاری کنند.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حوزه سلامت است و از سال‌های نخستین انقلاب تاکنون، رشد فزاینده ای در این حوزه را شاهد بودیم و می‌توان گفت پیشرفته‌ترین حوزه سلامت منطقه را دارا هستیم.

عین اللهی با اشاره به حضور خود در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در قاهره، تصریح کرد: در این رویداد، ایران از نظر شاخص‌های بهداشتی از بسیاری از کشورهای منطقه جلوتر بود.

وی با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران در مهار کرونا مشهود است، ادامه داد: در همه گیری کرونا بسیاری از کشورها با حجم زیادی از مبتلایان و فوتی‌ها مواجه بودند، درحالیکه در کشور ما این بیماری به خوبی مدیریت و مهار شد.

عین اللهی با بیان اینکه موفقیت در مهار کرونا تنها به وزارت بهداشت محدود نمی‌شود، بلکه یک موفقیت تاریخی برای ملت ایران به حساب می‌آید، خاطرنشان کرد: حضور مردم در صحنه و مشارکت در واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تأثیر بسیاری در این زمینه داشت.

وزیر بهداشت گفت: مهم‌ترین دارایی و ثروت حوزه سلامت، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. ما امروزه نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم و پیشرفته‌ترین درمان‌ها در کشورمان قابل انجام است.

عین اللهی با بیان اینکه در کشور به ۲۸۰ مرکز بیمارستانی مجوز گردشگری سلامت داده شده است، گفت: این مراکز ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارند.

وی با تاکید بر اهمیت پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه نمونه در زمینه پذیرش دانشجوی خارجی است و نماد و الگوی آموزش در کشور است.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مزیت‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد، این است که میزبان تمام اقشار جامعه، به خصوص قشر مستضعف است.

وی گفت: امروزه در حوزه علوم پزشکی شاهد جهش‌های علمی بسیاری هستیم. روزی، درمان بیماری‌ها متکی بر دارو بود و تصور می‌شد فقط دارو است که جان بیماران را نجات می‌دهد؛ همان طور که می‌دانید بعد از نفت، دومین صنعت سودآور جهان، دارو است و مافیای دارو نه تنها در ایران بلکه در دنیا در مقابل روش‌های جدید درمانی غیردارویی مقاومت می‌کند و اجازه نمی‌دهند روش‌های غیر دارویی اجرا شود، چرا که به دنبال آن، سود آنها کاهش پیدا می‌کند.

عین اللهی گفت: دستگاهی که امروز به بهره برداری می‌رسد نیز از روش‌های غیردارویی مهم در درمان سرطان برخوردار است.

وی افزود: در حوزه بیماران مبتلا به سرطان، کاری که امسال انجام شد، افتتاح صندوق بیماری‌های صعب العلاج با بودجه‌ای قریب به ۵ هزار میلیارد تومان با مصوبه شورای عالی بیمه سلامت و هیأت دولت بود. زیرا درمان بیماری‌های صعب العلاج با هزینه‌های معمولی امکان پذیر نیست.

عین اللهی گفت: امروز وزارت بهداشت کارنامه اقداماتش را ارائه می‌دهد و همین دستگاهی که امروز افتتاح می‌شود، گوشه‌ای از کارنامه وزارت بهداشت است.

وی افزود: وزارت بهداشت نزدیک به ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در دولت سیزدهم ایجاد کرده و ۷ هزار و ۹۰۰ تخت دیگر تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

عین اللهی اظهار کرد: بیمه سلامت بعد از سال‌ها، امسال اجرایی شد و سه دهک پایین جامعه به طور رایگان بیمه شدند.

وی با اشاره به پیشرفت نسخه الکترونیک و اجرای پزشکی خانواده، گفت: امیدواریم با بودجه‌ای که مجلس تصویب می‌کند، بتوانیم طرح پزشکی خانواده را در کل کشور اجرایی کنیم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها