|
کدخبر: 287927

خطر ابتلا به سرطان با خوردن این غذاها

سرطان، بعد از بیماری قلبی دومین عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شود. محققان آکادمی تغذیه و رژیم غذایی معتقدند: یک برنامه غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. تقریبا یک سوم مرگ ‌های ناشی از سرطان در اثر تغذیه ‌‌‌‌ نامناسب یا سبک زندگی غلط رخ می دهند.

به گفته پژوهشگران، میوه ها، سبزیجات و غلات کامل، مجموعه ای از مواد مغذی و فیبرهای خوراکی هستند که می تواند در درازمدت به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند. مصرف یک رژیم غذایی حاوی همه گروه های غذایی، به سالم و در عین حال لذیذ نگه داشتن وعده های غذایی شما کمک می کند.

محققان نکاتی را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان به کمک تغذیه ارائه داده اند:

نیمی از بشقاب خود را با میوه ها و سبزیجات پر کنید؛ توت های تازه را به ماست کم چرب یا بدون چربی خود اضافه کنید. برای وعده های اصلی از سالاد کلم برگ سبز تیره، مقداری اسفناج و کلم بروکلی استفاده کنید.

از حبوباتی مانند لوبیا، نخود و عدس، در وعده های غذایی خود استفاده کنید؛ مثلا لوبیا سیاه را به املت صبحگاهی خود اضافه کنید.

غلات کامل را در وعده های غذایی خود بگنجانید؛ برای صبحانه یک کاسه جو دوسر گرم با میوه های خشک بخورید و برای وعده های ناهار و شام، از یک کاسه جو سبوس دار با مرغ پخته شده یا نان با آرد گندم سبوس دار استفاده کنید.

مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده را کاهش دهید؛ به عنوان مثال می توانید برای ناهار، سالاد تن ماهی میل کنید و برای شام، یک سینه مرغ کبابی یا یک وعده غذایی بدون گوشت، مانند ماکارونی گندم کامل، بخورید.

میزان قندهای افزودنی و چربی اشباع را در رژیم غذایی خود محدود کنید.

محققان در انتها اضافه کرده اند، هیچ رژیم غذایی نمی تواند به طور قطعی از بروز سرطان جلوگیری کند؛ با این حال، سبک زندگی و عادات تغذیه فرد، نقش مهمی در خطر ابتلا به سرطان ایفا می کنند؛ در نتیجه می توان با پیروی از یک رژیم غذایی مناسب، خطر سرطان را تا حد زیادی کاهش داد.

منبع: سینا پرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها