|
کدخبر: 276495

واکسن مناسب برای تمام سویه های کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله گفت: بررسی ها نشان می دهند که واکسن نورا برای تمام سویه های شیوع یافته کرونا موثر بوده است.

سعید ابوالقاسمی گفت: در حال حاضر پنج میلیون دز واکسن کرونای نورا تولید شده که از میان آن سه میلیون دز واکسن نورا تحویل وزارت بهداشت شده است.

به گفته وی در حال حاضر در موج اخیر شیوع بیماری کرونا تلاش شده تا بخش های دیگر تحت تاثیر این بیماری قرار نگیرند.

او گفت: به همین خاطر از اتاق های ایزوله برای بیماران کرونایی جهت بستری استفاده کرده ایم و از ایزوله های آی سی یو برای درمان بیماران کرونایی استفاده شده است.

او افزود: در حال حاضر پس از مراجعه بیماران کرونایی با رعایت جداسازی و ایزولاسیون در صورت نیاز  بستری می شوند. در حال حاضر بخش کرونا نداریم و از بخش های موجود با رعایت تمام مسائل استفاده خواهیم کرد. به مردم توصیه می شود که دز های یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند تا سطح ایمنی مردم کاهش پیدا نکند.

او گفت: بررسی ها نشان می دهند که واکسن نورا برای تمام سویه های شیوع یافته موثر بوده است. برای صادرات واکسن مذاکراتی را با کشورها آغاز کرده اسم؛ اما نگاه جدی ما و هدف اصلی تامین نیاز کشورمان است. معتقدم که سازمان غذا و دارو یکی از سختگیرترین سازمان ها در زمینه تاییدیه محصولات دارویی و عملکرد خوبی در این خصوص داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر