|
کدخبر: 308863

تاثیرات مخرب نشستن طولانی

بسیاری از مردم بیشتر از شش ساعت از شبانه روز را در حالت نشسته سپری می‌کنند. این در حالی است که نشستن طولانی مدت می‌تواند اثرات مخرب زیادی بر سلامتی بدن انسان داشته باشد. به عنوان مثال از خطرات سلامتی ناشی از نشستن پشت میز در طول روز و سبک زندگی کم‌تحرک می‌توانیم به چاقی و بیماری‌های قلبی عروقی اشاره کنیم.

سبک زندگی تاثیرات مخرب نشستن طولانی

سبک زندگی کم‌تحرک به سبکی اطلاق می‌شود که شما هیچگونه فعالیت بدنی ندارید و برای ساعت‌ها پشت میز نشسته‌اید یا مشغول تماشای فیلم و بازی‌های ویدیویی هستید.

در سرتاسر جهان افراد زیادی وجود دارند که بیشتر زمان خود را صرف فعالیت‌های کم تحرک می‌کنند. به عنوان مثال می‌توانیم به گذراندن اوقات فراغت خود اشاره کنیم که اغلب نشسته‌ایم و در حال استفاده از رایانه یا تلفن همراه هستیم؛ یا تلویزیون تماشا می‌کنیم یا در حال انجام بازی‌های ویدیویی هستیم. حتی بسیاری از مشاغل‌ها امروزه بی‌تحرک‌تر شده‌اند و سبب می‌شوند ما نه تنها برای ساعت‌ها، بلکه روزهای طولانی پشت میز بنشینیم.

جالب است بدانید نحوه رفت و آمد بیشتر ما شامل نشستن است که در اتومبیل، اتوبوس و قطار صورت می‌گیرد. حال این روند چه تاثیرات مخربی بر سلامتی بدن ما خواهد گذاشت؟

در زیر یک نگاه کلی به مهم‌ترین عوارض نشستن طولانی مدت داریم و در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

1. بدون تردید وقتی سبک زندگی غیرفعال دارید و برای مدت طولانی نشسته‌اید؛ کالری کمتری می‌سوزانید و این موضوع باعث بالا رفتن احتمال افزایش وزن می‌شود.

2. استخوان‌های شما ضعیف‌تر می‌شوند و مقدار زیادی مواد معدنی از دست می‌دهند. از آنجایی که ویتامین‌ها و مواد معدنی از مواد مغذی موردنیاز بدن هستند؛ کمبود آن‌ها سبب مشکلات سلامتی خواهد شد.

3. سیستم ایمنی بدن دارای اختلال می‌شود و به درستی فعالیت نمی‌کند.

4. حتی ممکن است قدرت و استقامت عضلانی خود را از دست بدهید؛ زیرا از عضلات به اندازه کافی استفاده نمی‌کنید.

5. تعادل در هورمون‌های بدن مختل می‌شود.

6. دستگاه گوارش، هضم غذا و سلامت روده‌ها دچار اختلال می‌شود.

7. حتی احتمال دارد نشستن طولانی مدت باعث شود گردش خون ضعیف‌تری داشته باشید.

8. متابولیسم و سوخت و ساز بدن تحت تاثیر قرار می‌گیرد و بدن در تجزیه چربی‌ها و قندها با مشکلات بیشتری مواجه می‌شود. برای بررسی بدن خود و اندازه گیری متابولیسم پایه می‌توانید بسته هوشمند آنالیز بدن سیناکر را خریداری نمایید.

9. بدن نسبت به التهاب‌ها آسیب‌پذیری بیشتری دارد.

 

منبع: سلامت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها