|
کدخبر: 301145

نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام در ایام محرم

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص نظارت‌های اداره کل دامپزشکی استان در ایام محرم و صفر گفت: ۱۰۶ اکیپ ثابت و سیار با مشارکت حدود ۱۵۰ دکتر دامپزشک و کارشناس و ۴۵ ناظر شرعی درسطح استان، کار نظارت بهداشتی در این ایام را انجام خواهند داد.

سبک زندگی  نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام در ایام محرم

سید محمد مهدی احمدی در خصوص اقدامات نظارتی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در ایام محرم و صفر اظهار کرد: با توجه به اینکه در گرمترین فصل سال فعالیت کنه‌ها و خطر انتقال بیماری‌های خاص مانند تب کریمه کنگو افزایش پیدا می‌کند، توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان کشتار دام خارج از کشتارگاه انجام نشود. کشتارگاه‌ها در ایام محرم و صفر فعال بوده و برای افرادی که نذر دارند کشتار را به صورت رایگان انجام خواهند داد.

وی افزود: همچنین با هیئات مذهبی استان مکاتباتی صورت گرفت تا اگر قصد تهیه فرآورده‌های خام دامی را دارند، به تاریخ، لیبل و هویت‌دار بودن این محصولات توجه داشته باشند.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۰۶ اکیپ ثابت و سیار با مشارکت حدود ۱۵۰ دکتر دامپزشک و کارشناس و ۴۵ ناظر شرعی درسطح استان، کار نظارت بهداشتی در این ایام را انجام خواهند داد.

احمدی ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم گوشت و فرآورده‌های خام دامی را از فروشگاه‌های معتبر و قصابی‌های مجاز خریداری کرده و به مهر و تاریخ لیبل محصولات توجه کنند. همچنین شهروندان می‌توانند با ارسال کد محصول به سامانه پیامکی درج شده در لیبل آن‌ها از سلامت این محصولات اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه درصورت انجام ذبح خارج از  کشتارگاه، شهروندان می‌توانند از اکیپ‌های ثابت و سیار کمک بگیرند، عنوان کرد: همچنین شهروندان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن ۱۵۱۲ یا شماره تلفن اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها