|
کدخبر: 291001

تحصیل در کانادا بدون نیاز به مدرک زبان

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی این پرسش باشد که آیا می‌توان بدون مدرک زبان، در کانادا به تحصیل پرداخت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، امکان پذیر است.

شاید یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شما به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی این پرسش باشد که آیا می‌توان بدون مدرک زبان، در کانادا به تحصیل پرداخت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت بله، امکان پذیر است. اگر به لیست مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که مدرک زبان یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مدارک برای افزایش شانس پذیرش درخواست تحصیلی متقاضی می‌باشد. با این حال راه بسته نیست و متقاضیان تحصیل در کانادا بدون نیاز به مدرک زبان هم می‌توانند شانس خود را امتحان کنند. در این مقاله قصد داریم از مزایای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان و مراحل صدور ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم. تا پایان ما را دنبال کنید.

مزایای تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

تحصیل در کانادا مزیت‌های زیادی دارد که شاید از آن‌ها بی اطلاع باشید، در این بخش به مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان اشاره می‌کنیم:

هزینه تحصیل کمتر در کانادا نسبت به دیگر کشورها

جالب است بدانید، هزینه تحصیل در کانادا در مقایسه با سایر کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و استرالیا کمتر است. در صورت دریافت ویزای تحصیلی، امکان 20 ساعت فعالیت کاری در هفته برای شما فراهم است؛ حتی بدون مدرک زبان هم امکان تحصیل در یکی از مراکز آموزشی کانادا که در بین مراکز عالی آموزشی دنیا قرار دارند، وجود دارد. در صورتی که متأهل و صاحب فرزند هستید، امکان تحصیل فرزندان شما نیز فراهم می‌شود.

دریافت اقامت راحت‌تر

در صورتی که درخواست مهاجرت تحصیلی شما بدون مدرک زبان هم تایید شد و موفق به کسب امتیاز بالای تحصیلی شدید، می‌توانید برای اقامت نیروی کار فدرال کانادا اقدام کنید. آن زمان که شما در مراکز آموزشی معتبر کانادا مشغول تحصیل هستید، همسرتان به صورت فول تایم می‌تواند مشغول به کار باشد و کمک بزرگی برای امرار معاش شما محسوب شود.

شانس یادگیری بیشتر زبان

درست است که بدون مدرک زبان برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنید اما شانس یادگیری زبان انگلیسی و فرانسوی در مراکز دولتی آموزشی کانادا نیز شامل شما می‌شود و می‌توانید موقعیت خود را بالا ببرید. با اقدام در مسیر تحصیلی به عنوان یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرتی به کانادا، امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی نیز برایتان فراهم می‌شود و با تغییر نوع ویزا می‌توانید برای اقامت خود و اعضاء خانواده دائم نیز اقدام کنید. چنانچه در حین تحصیل باشید با تولد فرزند در خاک کانادا با توجه به قانون خاک، پاسپورت کانادایی برای نوزادتان صادر می‌شود و به امتیازات شما در مرحله اقامت اضافه می‌کند. شاید بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی به دلیل نداشتن مدرک زبان، از مهاجرت ناامید شوند این در حالی است که امکان دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان، بدون محدودیت سنی و حتی بدون برخورداری از سابقه سفر قوی شینگن، امکان پذیر است.

نگاهی به مراحل صدور ویزای تحصیلی بدون مدرک زبان

اگر قصد جدی برای مهاجرت تحصیلی دارید در حالی که امتیاز نمره زبان را هم از دست داده‌اید، گرچه در مقایسه با دیگر دانشجویان که نمره زبان را هم کسب کرده و در کارنامه خود دارند، شانس شما کاهش پیدا می‌کند اما در صورتی که کلیه مراحل را به درستی طی کرده باشید نیز همچنان از شانس خوبی برخوردار خواهید بود. کارشناسان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی، در این مرحله شما را با مراحل صدور ویزای بدون مدرک زبان آشنا می‌کنند.

  1. دریافت مشاوره از متخصص و یا وکیل: اگر برای زمان و سرمایه خود ارزش قائل هستید، توصیه می‌کنیم از یک مسیر قدم بردارید و در این راه از متخصص این حوزه کمک بگیرید. بهترین اقدام شما می‌تواند دریافت تایید از مشاور و یا وکیل و امضاء قرارداد با وی باشد. در غیر این صورت مجبور به انجام آزمون و خطا و صرف زمان و هزینه بیشتر می‌شوید.

  2. تهیه و ارائه مدارک مورد نیاز: در این مرحله باید با مشاور و وکیل هماهنگ باشید و بر اساس به روزترین شرایط، مدارک مورد نیاز را جمع آوری و پس از ترجمه به وکیل ارائه دهید. به زمان توجه کنید و بر اساس تایمی که در اختیارتان است در این زمینه اقدام کنید.

  3. ثبت نام: پس از ارائه مدارک ترجمه شده، نوبت به ثبت نام و ارسال مدارک می‌رسد و پس از آن نیز باید از یکی از مراکز معتبر برای مهاجرت تحصیلی پذیرش درخواست کنید.

  4. ارائه نامه پذیرش به کانادا: زمانی رخ که نامه پذیرش از مرکز دانشگاهی را دریافت کرده باشید، نوبت به ارائه نامه پذیرش به سفارت کانادا به منظور صدور ویزای تحصیلی می‌رسد.

  5. انجام انگشت نگاری: می‌توان گفت بخش انگشت نگاری جزء مراحل آخر محسوب می‌شود با این حال، شما به عنوان متقاضی مهاجرت تحصیلی و تحصیل در کانادا، باید به یکی از مراکز انگشت نگاری کانادا در یکی از کشورهای همسایه ایران مراجعه کنید.

  6. دریافت ایمیل تاییدیه انگشت نگاری: پس از انجام انگشت نگاری و طی شدن پروسه اداری آن، ایمیلی مبنی بر تاییدیه انگشت نگاری از سوی سفارت کانادا را دریافت می‌کنید. دریافت این ایمیل به معنای انجام شدن 90 درصد پروسه تحصیل در کانادا است.

  7. دریافت پاسخ نهایی سفارت به درخواست ویزا: این مرحله به عنوان آخرین مرحله مهاجرت تحصیلی به شمار می‌رود. در واقع پس از دریافت ایمیل تایید انگشت نگاری، نوبت به مرحله دریافت پاسخ سفارت به درخواست ویزای کانادا می‌رسد که این مرحله نیز به یک انتظار کوتاه مدت برای متقاضی نیاز دارد.

  8. ارائه مدارک پزشکی: شاید برای همه متقاضیان ارائه این مدارک، ضروری نباشد اما در برخی موارد ممکن است سفارت درخواست‌هایی مبنی بر مدارک پزشکی، ارسال مجدد ملکی و یا مالی و غیره را داشته باشد که از طریق ایمیل، به اطلاع متقاضی خواهد رساند.

کاملاً مشخص است که شما به عنوان متقاضی از مهاجرت تحصیلی به عنوان سکوی پرتاب استفاده می‌کنید و با دید بلند مدتی در مسیر مهاجرت گام بر می‌دارید بنابراین مهم است به دنبال بازار کار پس از فارغ التحصیلی باشید، در این میان زمانی موفق خواهید بود که رشته متناسب با بازار کار کانادا را انتخاب کرده باشید. این موضوع نیز به تیم مشاوره و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهد، بستگی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاوران و متخصصان موسسه مهاجرتی ونوس ایرجی که تعهد، تخصص، پاسخگویی و پیگیری را در اولویت کاری خود قرار داده‌اند، تماس بگیرید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها