|
کدخبر: 293683

راهنمای خرید بهترین فریم عینک طبی

سبک زندگی راهنمای خرید بهترین فریم عینک طبی

اگر قصد خرید فریم عینک طبی را دارید باید قبل از خرید به یک سری مسائل به خوبی توجه کنید‌. عینک طبی در کنار کمک به بینایی بهتر فرد باعث می‌شود که او از نظر ظاهر نیز دچار تغییر گردد. به همین سبب افرادی که باید از عینک استفاده کنند، بی شک در خرید عینک طبی به نوع فریم می‌بایست توجه کافی داشته باشند. از این رو سوال پیش می‌آید که چند نوع فریم عینک طبی وجود دارد؟ چه تفاوت هایی بین عینک های طبی زنانه و مردانه است؟ راهنمای خرید بهترین فریم عینک طبی می‌تواند شما را در پاسخ به این سوال ها یاری کند.

چگونه فریم عینک طبی انتخاب کنیم؟

یکی از راه ها برای انتخاب نوع فریم عینک، تشخیص حالت چهره فرد است. چهره ها به صورت گرد، مستطیل، بیضی، مربی، مثلثی، الماسی و... هستند. شما با نگاه ساده در آینه متوجه این موضوع خواهید شد. بهترین نحوه انتخاب فریم عینک این است که باید مخالف حالت چهره شما باشد‌. مثلا اگر صورت شما گرد است، باید فریم عینک مستطیل یا گوشه گرد انتخاب کنید.

انواع جنس فریم عینک طبی

از موارد بسیار مهم در هنگام خرید عینک طبی جنس فریم است. از سری موادی که برای ساخت فریم استفاده می‌شوند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • فریم عینک پلاستیکی: این نوع فریم ها دارای انعطاف پذیری بسیار بالا هستند و در رنگ های مختلف تولید می‌شوند. همچنین این نوع فریم با هر گونه عدسی هماهنگ می‌گردند.
  • فریم عینک فلزی: تنوع فریم های فلزی زیاد است و به دسته بندی های زیر تقسیم می‌شوند:
    • فریم فولاد ضد زنگ
    • فریم آلومینیومی
    • فریم فلکسون
    • فریم بریلیومی
    • فریم تیتانیومی
    • فریم مونل
  • فریم عینک سلولز استات و زیلونایت: این نوع فریم قیمت مناسبی داشته و از نظر ظاهر مخاطب پسند است. همچنین فریم عینک سلولز استات و زیلونایت جنس سبکی دارد اما مستحکم نیست و با مقداری فشار ممکن است دچار شکستگی شود.
  • فریم عینک چوبی: یکی از جدیدترین نوع فریم های عینک فریم چوبی است که طرفداران زیادی دارد. بیشتر افرادی که به دنبال داشتن استایل خاص و جذاب هستند از این نوع فریم استفاده می‌کنند. فریم چوبی دست ساز بوده و نسبت به سایر فریم‌ها قیمت بالاتری دارد؛ اما از نظر استحکام نیازمند مراقبت زیادی است.

تفاوت عینک طبی زنانه و مردانه

یکی از مهمترین موارد هنگام خرید عینک طبی، مدل زنانه و مردانه بودن آن است. به طور کلی عینک های طبی زنانه دارای نقش و نگار و تزئینات هستند اما عینک های طبی مردانه معمولا ساده و بزرگتر است. همچنین تنوع رنگ در عینک های طبی زنانه نسبت به مردانه بیشتر دیده می‌شود و رنگ های خنثی و تیره بیشتر مورد پسند مردان است.

عینک۱

مراکز فروش عینک طبی و آفتابی معتبر در سراسر کشور وجود دارند که می‌توانید به صورت غیرحضوری و از طریق سایت اقدام به خرید عینک نمایید. فروشگاه روشنا اپتیک در شهر ساری یکی از این مراکز است که شما می‌توانید برای خرید عینک طبی زنانه در ساری و همچنین انواع عینک آفتابی و طبی به صورت حضوری و یا آنلاین از طریق وبسایت رسمی روشنا اپتیک به آدرس اینترنتی https://roshanaoptic.com/  اقدام نمایید.

چطور عینک طبی با سایز متناسب انتخاب کنیم؟

اگر با مد پیش می‌روید و خواهان این باشید که هر روز بنا بر مد روز عینک استفاده کنید، دچار مشکل خواهید شد. از این رو باید اولویت اصلی شما سایز فریم عینک باشد. اگر به داخل عینک توجه کنید یک سری اعداد و ارقام خواهید دید که نشان دهنده سایز عینک شما هستند. به طور مثال اگر صورتی بزرگ دارید عینک مناسب چهره شما فریم های کشیده است. انتخاب سایز فریم مناسب صورت شما بسیار در ظاهر شما اثر خواهد گذاشت.

عینک۲

چگونه هزینه خرید عینک طبی را کاهش دهیم؟

هنگامی که شما می‌خواهید عینک سفارش دهید، اغلب اوقات از شما درباره عدسی های پلی کربنات روکش ضد خش و... سوال می‌شود. اگر چه این موارد جزء مزایای یک عینک به حساب می‌آیند اما باعث افزایش هزینه عینک خواهند شد. چه بسا شما در طول روز زمان کمی از عینک استفاده کنید، اما در صورتی که موارد زیر اعمال شود، هزینه عینک طبی که سفارش می‌دهید بسیار زیاد خواهد شد.

چگونه می توان از عینک های طبی محافظت کرد؟

عینک های طبی معمولا شکننده هستند و اگر کوچکترین آسیب به آنها وارد شود، هیچ گونه کارآمدی نخواهند داشت؛ به همین علت باید به خوبی از آنها مراقب شود. برای تمیز کردن صفحه شیشه عینک باید از دستمال مخصوص عینک طبی استفاده کنید؛ زیرا جنس این نوع دستمال ها پارچه های میکروفایبر و نرم است و از ایجاد هرگونه خش به شیشه عینک جلوگیری می‌کند. همچنین از دیگر موارد برای نگهداری فریم عینک چک کردن دائمی پیچ و مهره های فریم است زیرا به مرور زمان شل خواهند شد و باعث جدا شدن فریم از عدسی می‌شوند.

کلام پایانی

همان طور که بیان شد خرید فریم عینک طبی بر اساس اصول و قوانین خاصی است که اگر به درستی رعایت نشوند خرید فریم شما با مشکل مواجه خواهد شد. پس اولین گزینه برای انتخاب فریم عینک طبی، شناخت حالت چهره خود است و سپس با این شناخت کار شما آسان‌تر خواهد شد و به راحتی می‌توانید فریم مناسب صورت خود را انتخاب کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها