|
کدخبر: 269006 کیمیا ملکی

گسترش نیوز گزارش می دهد؛

قیمت نجومی عینک آفتابی در بازار / این مدل ها هم قیمت پول پیش خانه است!

می توان از عینک آفتابی به عنوان یکی از جذاب ترین اکسسوری ها یاد کرد که تاثیر مهمی در تیپ و ظاهر افراد دارد. در این گزارش به قیمت انواع عینک آفتابی در بازار پرداختیم.

اقتصاد قیمت نجومی عینک آفتابی در بازار / این مدل ها هم قیمت پول پیش خانه است!

خرید عینک آفتابی برای جوانان سخت به نظر نمی آید، چون در هر خیابانی پیدا می شود. این روزها نه تنها در مغازه ها بلکه در پیاده رو خیابان ها و حتی مترو می توان عینک آفتابی خرید.

قبل از خرید عینک بدانیم!

حال بهتر است که بدانیم برای خرید یک عینک آفتابی خوب و اصل به چه نکاتی باید توجه کرد.

معرفی شاخص‌های مختلف حفاظت در برابر اشعه خورشید:

شاخص حفاظت ۰: این نوع عینک آفتابی فقط جنبه زیبایی دارد و هیچگونه مراقبتی از چشمان شما در برابر نور آفتاب نمی‌کند.

شاخص حفاظت درجه ۱: درجه حفاظت عینک های آفتابی از چشم شما با این شاخص به میزان ۵۰ درصد خواهد بود؛ در نتیجه این عینک‌ها برای فصول معتدل و زمانی که آفتاب ضعیف است، مناسب هستند.

شاخص حفاظت درجه ۲: این عینک ها بین ۵۰ تا ۸۰ درصد از چشمان شما مراقبت خواهند کرد و برای فصول معتدل و آفتاب ملایم مناسب هستند.

شاخص حفاظت درجه ۳: این عینک ها تا ۹۲ درصد از چشمان شما در برابر اشعه‌های مضر محافظت خواهند کرد و برای آفتاب شدید تابستان، ساحل و اسکی مناسب هستند. عینک های دارای شاخص محافظت ۳ تحت عنوان UV۴۰۰ نیز شناخته می‌شوند.

شاخص حفاظت درجه ۴: عینک هایی که بیش از ۹۷ درصد از اشعه‌های مضر خورشیدی را فیلتر می‌کنند. این گروه از عینک‌ها برای کوهنوردی در ارتفاعات بالا ضروری هستند.

نکته مهم بعدی شیشه های عینک است. ماده‌ی بکار رفته در ساخت آنها، مشخصات فنی و حتی رنگ شیشه‌ها از جمله نکات مهم برای انتخاب صحیح و مناسب یک عینک است. اما بدانید که رنگ شیشه‌های عینک ارتباطی به کارایی آن ندارد.

نکته بعدی مواد استفاده شده برای ساخت فریم است، این موضوع تاثیر مستقیم در مقاومت، استحکام و سبکی عینک شما دارد.

عینک های لاکچری چند می ارزد؟

بعد از اینکه به برخی از نکات لازم برای خریذ یک عینک خوب پرداختیم به سراغ سایت های اینترنتی برای خرید عینک می روم.

برای یک عینک آفتابی که تنها چند ساعت از روز می توان از آن استفاده کرد برخی از قیمت ها شوکه کننده است. قیمت عینک های آفتابی از ۴۰ هزار تومان شروع می شود تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان می رود.

عینک-گران

عینک-گراان

قیمت-عینک-متوسط

در این کشور افرادی هستند که با عینکی از کنار شما می گذرند و آن عینک ۷۰ میلیون تومان می ارزد. باور این موضوع کمی دشوار است اما حقیقت دارد. حقیقتی تلخ که عینک آفتابی بعضی از آدم ها به اندازه پول یک خودرو یا ودیعه خانه است.

خانه هایی که به اندازه پول یک عینک می ارزد!

مثلا یک خانه ۵۵ متری در محله هفت چنار ساخت ۹۲ را میتوان با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومانی اجاره کرد.

خانه-هفت-چنار

در محله جوادیه نیز آپارتمان ۴۰ میتری سال ساخت ۹۰ را میتوان با ۱۰۰ میلیون ودیعه اجاره کرد.

قیمت-خانه

در خلیج فارس نیز خانه ای ۵۰ متری اما قدیمی را می توان با ودیعه ۷۰ میلیون تومانی اجاره کرد.

زمانیکه یک جوان برای شروع زندگی خود به دنبال پول پیش خانه است یا جوانی که برای کار در تاکسی های اینترنتی با سختی به دنبال پولی برای گرفتن ماشین است، عده ای عینک آفتابی ۸۰ میلیونی خود را روی میز یک رستوران لاکچری در بهترین نقطه تهران جا می گذارند.

عینک بخریم یا ماشین؟

در کنار مبالغ ودیعه مسکن به سراغ قیمت خودرو هایی می روم که با این مبلغ میتوان خرید.

پراید صندوق دار مدل ۸۶ را می توان با ۷۰ میلیون تومان خرید.

پراید-قیمت

قیمت-ماتیز

قیمت پژو ۴۰۵ مدل ۷۹ نیز حدود ۶۰ میلیون تومان است.

قیمت-پژو

گوشی هایی که می توان به جای عینک خرید 

بد نیست برای عاشقان گوشی نیز به سراغ موبایل هایی برویم که در محدوده قیمتی این عینک ها هستند.

گوشی های آیفون با طرفداران زیاد در محدوده قیمتی ۴۵ تا ۷۰ میلیون قرار دارند.

قیمت-گوشی

 

همچنین با مبلغ حدودا ۵۵ میلیون تومان می توان یکی از بهترین مدل گوشی های سامسونگ را خرید.

قیمت-گوشی-سامسونگ

گوشی-سامسونگ

یادآوری برخی از عینک فروشان در کنار خیابان  نیز خالی از لطف نیست. تنوع قیمت در این دسته بسیار زیاد است اما مبلغ آن بالاتر از دویست هزار تومان نیست.

عینک-دستفروش

البته در کنار این عینک های لاکچری میتوانید قیمت های بهتری نیز پیدا کنید که برخی از آن ها کیفیت خوبی دارند.

 

عینک-پسرانه-ارزان

عینک-مناسب

گسترش نیوز در خصوص قیمت عینک در بازار به گفت و گو با حمید ثابت قدم، رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران پرداخت.

ثابت-قدم-اتحادیه-عینک

ثابت قدم در خصوص وضعیت واردات عینک آفتابی اظهار داشت: متاسفانه کالاهای ما کلا وارداتی است، مخصوصا عینک آفتابی که در اولویت چهار قرار گرفته و به همین علت این کالا به طور قانونی وارد نمی شود. بارها از سمت اتحادیه نامه نوشتیم و نشست های متعددی داشتیم که عینک افتابی از اولویت چهار خارج شود که این صنف بتواند به راحتی ثبت سفارش خود را انجام دهد. اما متاسفانه دولت هیچ حمایتی از واردکنندگان نمی کند و افرادی که به این کار مشغول هستند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

وی پیرامون میزان تغییر قیمت عینک در سال جاری بیان کرد: به دلیل اینکه عینک آفتابی کلا وارداتی است، قیمت بستگی به دلار و یورو دارد. فشار این موضوع به مصرف کننده نهایی می آید. در کل نوسانات قیمت ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت این کالا می‌گذارد.

این کالا تولید داخل ندارد

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با اشاره به اینکه این کالا تولید داخل ندارد، افزود: تولید داخل عینک آفتابی به علت تنوع بالا توجیه اقتصادی ندارد. این کار نیاز به سرمایه گذاری سنگینی دارد. با شرایط فعلی بهتر است تنها واردات صورت گیرد.

وی در ادامه گفت: نزدیک به ۱۶هزار واحد صنفی در کشور فعال هستند، که از این تعداد هزار واحد در پایتخت فعالیت می‎کنند.

ثابت قدم در خصوص دستگاه های یووی موجود در مغازه ها گفت: یک سری دستگاه ها هستند که هر عینکی را داخل آن بگذارید یووی ۴۰۰ نشان می دهد.تقاضا من از مردم این است که عینک را از واحدهای صنفی خریداری کنند که دارای پروانه کسب هستند. مردم می توانند با دریافت فاکتور هر زمان که به مشکل بر خوردند به اتحادیه مراجعه کنند تا به شکایت آن ها رسیدگی شود.

رانت عجیبی در وزارت بهداشت است

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان عینک تهران با انتقاد از برخی چشم پزشکان اظهار داشت: متاسفانه در بعضی از مراکز چشم پزشکی، برخی از پزشکان غرفه هایی برای فروش عینک دارند و مراجعه کنندگان با این تصور که قطعا بهترین محصول ارائه می شود، اقدام به خرید از آنها می کنند. این در حالی است که فروش عینک در این مراکز تخلف است. اما متاسفانه اکثر پزشکان در این زمینه، خود اقدام به واردات عینک به صورت غیر قانونی می کنند و زور ما به آن ها نرسید. ک رانت عجیبی در وزارت بهداشت است که با این وجود از دست ما کاری بر نمی آید.

کلام آخر

خرید عینک آفتابی علاوه بر محافظت از چشم این روزها به ابزاری برای جذابیت بیشتر تبدیل شده است. خرید اینترنتی این محصول با هر قیمتی نمی تواند تضمین کیفیت خوب آن باشد. از سوی دیگر به احتمال بسیار زیادی هزینه های سرسام آور برای این کالا تنها جنبه فخر فروشی دارد. افرادی که برای فخر فروشی یا به قولی کلاس بالاتر با این قیمت های انفجاری عینک می خرند شاید حتی ذره ای به این موضوع فکر نکنند که این مبلغ چه دردی را از آدم های اطرافشان دوا می کند. چه حقیقت تلخی که عینک آفتابی بالای سر برخی افراد به اندازه سقف بسیاری از آدم های این کشور می ارزد!

ارسال نظر