|
کدخبر: 289058

راهنمای خرید لوازم آرایش اصل

سبک زندگی راهنمای خرید لوازم آرایش اصل

لوازم آرایشی، چرخه جذاب و بسیار پویایی از عرضه و تقاضا را در بازار دنیا به وجود آورده‌ است. به شکلی که یکی از پررونق‌ترین بازارهای اقتصاد جهانی را به خود اختصاص داده است. اما سود هنگفت این بازار علی رغم مزیت‌های فوق‌العاده خود، معایبی هم دارد. باز شدن پای قاچاق فروشان وعرضه‌ کننده‌های کالاهای تقلبی، یکی از بزرگترین معضلات بازار لوازم آرایشی محسوب می‌شود. تا حدی که تشخیص کالاهای اصل و تقلبی و افتراق آنها از یکدیگر، به مهارتی ضروری برای خرید لوازم آرایشی تبدیل شده است.

راهنمای خرید لوازم آرایشی اصل

محصولات تقلبی آرایشی، امروزه بخش عظیمی از کالاهای موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. این محصولات از نظر کیفیت در انواع مختلفی عرضه می‌شوند و طبقه بندی خاصی دارند. برای مثال، کالاهای تقلبی گرید A ، باکیفیت‌ترین لوازم آرایشی تقلبی هستند و حتی شباهت بسیاری به کالاهای اصل دارند.

متاسفانه درصد بالای شباهت در این گروه از محصولات، افتراق کالاهای فیک و اورجینال را با مشکل روبرو می‌کند. اینجا است که مهارت شما در تشخیص لوازم آرایشی اصل، به کمکتان می‌آید. برای تشخیص محصولات آرایشی اورجینال، می‌توانید از راهنمای زیر کمک بگیرید:

1. از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید

اولین و راحت‌ترین راهکار برای خرید محصولات اصل و اورجینال، خرید از مراکز معتبر است. چرا که خرده فروشان و فروشگاه‌های گم‌نام، به نوعی، انبارهای اصلی فروش کالاهای فیک و غیر اصل به شمار می‌روند. حتی ممکن است محصولات مورد نظرتان را در چنین مغازه‌هایی با قیمت بسیار کمتری پیدا کنید. اما بهتر است وسوسه نشوید و خودتان را از دام کالاهای تقلبی ارزان نجات دهید.

اگر قصد خرید حضوری دارید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبر و زنجیره‌ای بروید. حتی در صورت امکان، توصیه می‌شود به نمایندگی رسمی خود برندها مراجعه کنید و مستقیما خریدهایتان را انجام دهید. آدرس نمایندگی برندها را می‌توانید از سایت آنها پیدا کنید. 

در صورتی که از طرفداران خرید آنلاین هستید، بهتر است دور آنلاین شاپ‌ها را خط بکشید و به سراغ فروشگاه‌های اینترنتی دارای مجوز بروید. این فروشگاه‌ها، دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند و فعالیت آنها توسط مراجع قضایی کنترل می‌شود.

همچنین، اغلب آنها امکان مرجوع کردن محصولات را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌نمایند. خرید مستقیم از سایت اینترنتی برندهای آرایشی نیز، راهکار مطمئن دیگری برای خرید لوازم آرایشی اصل است.

2. بسته بندی محصول را بررسی نمایید

برندهای معتبر و نامدار، برای مشتریان خود احترام ویژه‌ای قائل هستند و از بسته بندی گرفته تا مواد اولیه، از محصولات درجه یک استفاده می‌کنند. بسته بندی لوازم آرایشی اورجینال، بسیار محکم و مقاوم است و در طول باربری یا حمل و نقل دچار آسیب نمی‌شود.

برای چک کردن بسته بندی محصولات اصل، نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  • کیفیت مقوای بسته بندی: بسته بندی محصولات اصل، با مقواهای باکیفیت انجام می‌شود. درحالی که مقواهای به کار رفته برای تولید جعبه محصولات تقلبی، بسیار نازک و بی‌کیفیت هستند. اکثر این جعبه‌ها در طول حمل و نقل دچار آسیب، پارگی یا فرورفتگی‌ می‌شوند.
  • چسب کاری: پروسه چسب کاری در بسته بندی اورجینال، بسیار ظریف است و با حساسیت خاصی انجام می‌شود. حال آنکه در محصولات فیک، چسب کاری اغلب نامرتب است و آثار چسب در قسمت‌های مختلف بسته بندی محصول قابل مشاهده است.

به طور کلی، بسته بندی محصولات آرایشی با مواد اولیه باکیفیت، بسیار گران قیمت و هزینه‌بر است. اختصاص چنین بودجه‌ای برای تولید محصولات تقلبی، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست. به همین خاطر، اغلب کالاهای فیک بسته بندی نامرغوبی دارند و به راحتی قابل تشخیص هستند.

3. مشخصات محصول را چک کنید

خوشبختانه تمام لوازم آرایشی اصل، شناسنامه ساخت اختصاصی دارند و به صورت رسمی در بخش تولید کارخانه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی ثبت می‌شوند. با این تفاسیر، می‌توانید با بررسی مشخصات منحصر به فرد محصولات، از اصل بودن آنها مطمئن شوید.

مواردی که در این مورد باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • بارکد محصول: بارکدها، اغلب روی بسته بندی محصول درج می‌شوند. در برخی موارد نیز، بارکد به صورت لیزری روی بطری یا جعبه اصلی محصول حک می‌شود. برای چک کردن بارکد، به سایت اصلی برندها مراجعه نمایید و درخواست بررسی بارکد دهید. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن‌های بارکد خوان نیز کمک بگیرید.
  • شماره سری ساخت: سری ساخت محصولتان را در درگاه اینترنتی برند مورد نظر بررسی کنید. سری ساخت، اغلب به عنوان کد‌های چند رقمی روی محصول درج می‌شود و در قسمت بسته بندی یا برچسب مشخصات قابل مشاهده است.
  • تاریخ تولید و انقضا: از بررسی تاریخ تولید و انقضا لوازم آرایشی غافل نشوید. محصولات تقلبی، اغلب تاریخ صحیحی ندارند و حتی در برخی موارد، این تاریخ اصلا درج نمی‌شود.  اما محصولات اصل، معمولا تاریخ تولید و انقضا دارند که روی بسته بندی یا بدنه محصول قابل مشاهده است.

4. ویژگی‌های ظاهری لوازم آرایشی

در بسیاری از موارد، با بررسی ویژگی‌های ظاهری و کیفیت محصولات آرایشی، می‌توانید فیک بودن آنها را تشخیص دهید.

برای آشنایی با این ویژگی‌ها در لوازم آرایشی مختلف، می‌توانید از نکات زیر استفاده نمایید:

  • برای خرید انواع خط چشم، کافی است مقداری از آنها را روی دستتان بمالید. سپس سرعت خشک شدن، پیگمنت رنگ و غلظت مایع خط چشم را بررسی نمایید. اگر خط چشم دیرتر از حالت عادی خشک شد یا به اندازه کافی پررنگ نبود، محصول مورد نظر به احتمال زیاد تقلبی یا تاریخ گذشته است.

اپلیکاتور خط چشم را نیز چک کنید. اپلیکاتورهای مویی باید انسجام کافی داشته باشند. به طوری که حین استفاده و حرکت روی پوست، تار موهای آن از یکدیگر جدا نشود. اپلیکاتورهای ماژیکی و نمدی نیز، باید قوام و انعطاف مناسبی داشته باشند. اگر سر اپلیکاتور شل و وارفته به ظر می‌رسد، بهتر است به سراغ محصول دیگری بروید.

  • هنگام خرید کانسیلر، نمونه تست را از فروشنده بگیرید و مقداری از آن را روی پوست ساعدتان بمالید. سپس به کمک دست یا بلندر آن را محو نمایید و چند دقیقه صبر کنید. اگر کانسیلر روی دستتان حالت اسفنجی به خودش گرفت، محصول مورد نظر ممکن است فیک باشد.
  • برای خرید محصولات آرایشی پودری مثل رژگونه یا سایه چشم، به بافت محصول دقت نمایید. مقداری از آن را روی پوست دستتان بمالید و رنگدانه و قدرت پخش پودر را بررسی کنید. اگر بافت آن حالت چسبنده داشت، به اصل بودن محصول مشکوک شوید و دیگر مشخصات را چک کنید.

لوازم آرایشی، به صورت مستقیم با پوست صورت در تماس هستند و می‌توانند سلامت و زیبایی شما را تحت تاثیر قرار دهند. توصیه می‌شود هنگام خرید به اصل بودن محصول توجه داشته باشید و این مورد را به خاطر سلامتی‌تان جدی بگیرید.

 

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها