|
کدخبر: 288712

ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی چیست؟

بسیاری از ما ممکن است تحت شرایط قرار بگیریم که نیاز به وکیل یا مشاوره حقوقی داشته باشیم چرا که قطعا ما نمیتوانیم همانند یک وکیل حرفه ای بر قوانین و تبصره های آنها تسلط و اگاهی دقیق و کاملی داشته باشیم؛ البته نسبت به گذشته متاسفانه آمار دعاوی افزایش پیدا کرده است که خود ضرورت استفاده از مشاوره حقوقی یا وکیل را نشان می دهد.

مشاوره-حقوقی-۱

همواره توصیه ما به افراد این است که اگر مجبورند تا برای پیگیری پرونده های مختلف به مجتمع های قضایی مراجعه کنند حتماً قبل از مراجعه از وکلای با تجربه استفاده کنند تا بتوانند راحت تر و سریع تر مسیر دادرسی شان را پشت سر بگذارند و مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری را به بعد از مراجعه موکول نکنند. البته جدا از اینکه یک وکیل یا مشاوره حقوقی مجرب می توانند اختلاف بین طرفین را با روش‌های مختلف حل و فصل نماید و آنها را به صلح و سازش دعوت کند و در نهایت موجب کاهش میزان پرونده های جاری در دادگستری شود بلکه با توجه به اینکه در پرونده‌های مشابه تجربه‌های فراوانی را به دست آورده، می توانند مشاوره بهتر و دقیق تری را به شما ارائه بدهد و در نهایت موجب می‌شود تا در اکثر موارد به نتیجه نهایی ایده الی برسید.

متاسفانه برخی از افراد فکر می‌کنند که دفاع از حق کار راحتی بوده اما اگر به پرونده‌هایی دقت کنید که بدون مشاور حقوقی یا وکیل به دادگاه مراجعه می کنند قطعا به این نتیجه می رسید که در اکثر آنها نتیجه نهایی بر خلاف نظر و عقیده آنها بوده و در قانون ظرافت ها و پیچیدگی های بسیار زیادی وجود دارد که در دعاوی نیاز به متخصص و وکیل برای حل و فصل داشته و بهتر است در چنین شرایطی قبل از اینکه یک راهکار یا انتخابی را داشته باشیم از یک اهل فن و متخصص (وکیل و مشاوره حقوقی) استفاده کنیم.

این نکته را در نظر بگیرید که دیگر مانند گذشته نیست که برای دریافت مشاوره و راهنمایی از وکیل تنها با مراجعه حضوری روبرو باشیم بلکه میتوان از مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل نیز بهره مند شد.

استفاده از وکلای پایه یک دادگستری دادپویان

در صورتی که شما به هر دلیلی مجبور هستید تا به مجتمع های قضایی مراجعه کنید به شما توصیه می شود از وکلای حرفه ای و با تجربه در موسسه حقوقی دادپویان استفاده نمایید. شما می توانید از مشاوره تلفنی با وکیل و مشاوره تصویری با وکیل استفاده کنید اما اگر میخواهید پرونده حقوقی شما به شکل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد حتما از بهترین موسسه حقوقی استفاده نمایید.

قطعا استفاده از وکیل به عنوان مدافع حقوق شما و مشاور در کنارتان بسیار مفید و ضروری است. متاسفانه در بسیاری از موارد به دلیل اینکه افراد به رویه های قضایی و اصطلاحات و قوانین آگاهی کامل و آشنایی نداشته‌اند ممکن است برای رسیدن به حق خود از راه های اشتباه استفاده کنند و به نتیجه نهایی دلخواه نرسد یا آنچه که رای پایانی خواهد بود به ضررشان تمام شود.

مشاوره-حقوقی-2

آیا داشتن وکیل پایه یک دادگستری ضرورت دارد؟

پیش از هر چیزی بد نیست بدانید داشتن وکیل در پرونده های حقوقی مزیت های بیشماری داشته است که می توانیم به سرعت بیشتر و شناخت رویه قضایی و عملکرد قضات اشاره کنیم؛

در کشورهای توسعه یافته و اروپایی برای تمامی اقشار جامعه وکیل خانواده وجود دارد و به عنوان یک ضرورت برای آنها به شمار می‌رود؛ در کشور ما برخی افراد به دلیل نداشتن وقت کافی از رفتن به سراغ وکیل خودداری می کنند اما با وجود مشاوره تلفنی با وکیل و مشاوره تصویری با وکیل این مشکل برطرف شده و در هر زمان و مکانی می توان با وکیل در ارتباط بود ولی اگر نیاز به بررسی دقیق پرونده وجود دارد یا شخص تمایل به ملاقات حضوری با وکیل داشته است می‌تواند از مشاوره حضوری با وکیل بهره مند شود و به بررسی پرونده خود بپردازد.

در اصل داشتن یک کارشناس معتمد و با تجربه می‌تواند در پرونده‌های حقوقی بسیاری منجر به جلوگیری از مشکلاتی همانند فریب خوردن در معاملات خودرویی یا ملکی و.... شود. در ایران بسیاری از افراد به دلیل ترس از وجود هزینه‌های زیاد یا بی اعتمادی به وکلا یا عدم احساس نیازشان به آنها به وکیل مراجعه نمی کند و این موضوع می‌تواند زمینه‌ای برای بروز مشکلات جدی برای آنها شود.

چرا باید یک وکیل خوب داشته باشیم؟ همانگونه که ما در مواقع بیماری مجبور هستیم تا برای به دست آوردن سلامتی مان به دکتر مراجعه کنیم و روند درمانی ما را پیش بگیریم برای مسائل حقوقی هم باید از وکیل استفاده کنیم تا بتوانیم مشکل به وجود آمده را برطرف نمایم. مسائل حقوقی پیچیدگی بسیار زیادی دارند و اگر برای برطرف کردن آنها از وکلای مجرب و متخصص استفاده نگردد علاوه بر اینکه مشکل همچنان پابرجا خواهد بود بلکه می تواند سبب ایجاد خسارت های جانی و مالی فراوانی شود یا حتی تبعات غیر قابل جبرانی را به همراه داشته باشد.

مشاوره-حقوقی-3

داشتن یک وکیل خوب و باتجربه می‌تواند بهترین راهکار حقوقی و قانونی را به منظور برطرف کردن مشکل شما در کوتاهترین زمان ممکن با حداقل هزینه ها به دست بیاورد و البته به بیانی ساده تر می‌توان اینگونه گفت که داشتن وکیل علاوه بر اینکه برای شما هزینه بردار نیست بلکه می‌تواند در پروسه پرونده علاوه بر اینکه شخص را در سریعترین زمان ممکن به نتیجه برساند بلکه در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی ایجاد شود.

بسیاری از وکلای خوب و باتجربه که در موسسات حقوقی مشغول به فعالیت هستند به روش های مختلفی از جمله مشاوره تصویری با وکیل و مشاوره تلفنی با وکیل می‌توانند با موکلین خود در ارتباط باشد و در صورت نیاز افراد میتوانند از مشاوره حضوری با وکیل هم بهره مند گردند.

در انتخاب وکیل هیچ گاه به تبلیغات و بزرگنمایی های بیش از حد و اندازه توجه نکنید و سعی کنید به سراغ موسسه های معتبر و شناخته شده اید برای انتخاب وکیل بروید که در طول دوره ی کاری خود توانسته اند سوابق درخشان و بی نظیری را به جای بگذارند و از وکلای حرفه ای استفاده می کنند. یک وکیل خوب و با تجربه میتواند از حقوق شما به بهترین شکل دفاع کند  و برای رسیدن شما به حق تان تلاش می کند.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها