|
کدخبر: 288587

تاثیر پارکت در دکوراسیون داخلی | اجرای سبک‌های مختلف دکوراسیون با این کفپوش‌ها

کف خانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است و کفپوش آن تاثیر زیادی در جلوه نهایی دکوراسیون دارد. همچنین در انتخاب سایر آیتم‌های دکوراسیون باید به هماهنگی آن‌ها با کفپوش دقت کنید. از طرفی برای اینکه بتوانیم از مزایای پارکت در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنیم باید به وسعت و ابعاد محل، میزان روشنایی و موقعیت فضای مورد نظر هم توجه داشته باشیم.

تاثیر پارکت در دکوراسیون داخلی چگونه است؟

کف خانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های ساختمان است و کفپوش آن تاثیر زیادی در جلوه نهایی دکوراسیون دارد. همچنین در انتخاب سایر آیتم‌های دکوراسیون باید به هماهنگی آن‌ها با کفپوش دقت کنید. از طرفی برای اینکه بتوانیم از مزایای پارکت در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنیم باید به وسعت و ابعاد محل، میزان روشنایی و موقعیت فضای مورد نظر هم توجه داشته باشیم. در این مطلب از پارس آرای کوهستان به بررسی تاثیر پارکت چوبی در دکوراسین داخلی می‌پردازیم.

تاثیر پارکت چوبی رنگ روشن در دکوراسیون داخلی

برای اینکه از تاثیر پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی استفاده کنید و همچنین قبل از انتخاب رنگ پارکت، به شما توصیه می‌کنیم تن رنگ‌بندی‌های آن را در ذهن خود تداعی کنید. در هنگام تداعی رنگ پارکت چوبی، حواستان به رنگ مبلمان و پرده و لوازم تزئینی منزل خود باشد. با انجام این کار به صورت یکجا در ذهن همه چیز همپوشانی می‌شود. در واقع باید ببینید که همه اجزا با یکدیگر متناسب می شوند یا نه. به عنوان مثال استفاده از پارکت‌های چوبی که رنگ روشنی دارند باعث می‌شوند که منزل شما بزرگتر به نظر برسند.

استفاده از پارکت چوبی

استفاده از پارکت چوبی برای علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی کلاسیک

یکی از جلوه‌های تاثیر پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی ایجاد دکوراسیونی با حال و هوایی کلاسیک است. در صورتی که خواهان یادآوری خاطرات دهه ی 60 و 70 میلادی هستید از بافتهای هندسی و پارکت‌های چوبی رنگارنگ استفاده کنید. برای نقش پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی و در هنگام استفاده از این نوع پارکت ها توجه کنید که فضای مورد نظر را زیاد شلوغ نکنید تا دلگشا باشد. و لوازم کمی را روی پاکت بچینید. چرا که پارکت باید شکل هندسی خود را نمایان کند. در غیر این صورت شلوغی پارکت با شلوغی منزل ادغام می شود و زیبایی دلخواه را نخواهد داشت.

تاثیر پارکت چوبی در دکوراسیون داخلی مدرن و مینیمال

پارکت چوبی پارکتی مدرن و با دوام است. اگر به دنبال فضایی مدرن و مینیمالیستی هستید به سراغ پارکت طرح چوب با رنگ نسبتا روشن بروید. به طور کلی این نوع از پارکت‌های چوبی برای فضاهایی با متراژ پایین بهترین گزینه هستند. اگر از پارکت‌های چوبی برای دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید می‌توانید مطمئن باشید که پارکت خریداری شده شما با میزهای فلزی و صندلی‌ها هماهنگی خوبی خواهند داشت. برای اینکه به فضای مورد نظر خود روشنایی بیشتری ببخشید می‌توانید به سراغ پارکت‌هایی با طرح نیمه براق و مات بروید. این پارکت‌ها در عین حال که بسیار شیک و به روز هستند همواره مثل روز اول نو باقی می‌مانند.

تاثیر پارکت لمینت در تفکیک فضاها در دکوراسیون داخلی

شما با استفاده از پارکت‌های لمینت می‌توانید فضاهای مختلفی در منزل ایجاد کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید بین این فضاها از دیوار و سایر تفکیک‌کننده‌ها استفاده کنید. استفاده از پارکت‌های لمینت در منازلی که دیواری بین آشپزخانه و پذیرایی نیست بهترین گزینه است. به این صورت که می‌توانیم با انتخاب این کفپوش متفاوت برای پذیرایی و آشپزخانه این دو فضا را از هم جدا کنیم.

پارکت لمینت چه نقشی در میزان نور دریافتی منزل دارد

به طور کلی کفپوش‌های لمینت سطح وسیعی از منزل را پوشش می‌دهند و دقیقا به همین علت هم می‌توانند در میزان نور دریفاتی و انعکاس شده منازل تاثیرگذار باشند. در این بین لمینت‌هایی که رنگ روشنی دارند انعکاس نور بیشتری خواهند داشت. استفاده از این پارکت‌های لمینت در منازلی که کوچک و کم نور هستند بهترین گزینه است. انواع تیره‌تر پارکت لمینت در واقع جاذب نور به شمار می‌آیند و برای سالن‌های بزرگی که نور کافی دارند مناسب هستند.

پپارکت برای دکوراسیون داخلی

قیمت پارکت برای دکوراسیون داخلی به چه عواملی بستگی دارد

بعد از اینکه با تاثیر انواع پارکت در دکوراسیون داخلی آشنا شدید نوبت به چگونگی تعیین قیمت برای پارکت می‌رسد. به طور کلی قیمت پارکت با توجه به جنس، شرکت تولیدکننده و یا واردکننده برند، متراژ فضای مورد نظر و همچنین کشوری که پارکت در آن تولید شده است متفاوت می‌باشد. اگر می‌خواهید پارکت ارزان قیمت خریداری کنید باید بسیار محتاطانه عمل کنید و به سراغ خرید پارکت‌های چینی درجه 3 و یا 4 نروید.

از طرفی توجه داشته باشید که پارکت ارزان هم لزوما به معنای آن نیست که شما پارکت بی‌کیفیتی را خریداری کرده‌اید. به همین دلیل هم باید پیش از اینکه اقدام به خرید پارکت برای دکوراسیون داخلی کنید می‌تواند با کارشناسان مجموعه پارس آرای کوهستان تماس گرفته و از آن‌ها در زمینه خرید پارکت برای دکوراسیون داخلی راهنمایی بخواهید.

ضخامت پارکت چطور بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد

به طور کلی ضخامت پارکت‌ها یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین کیفیت و قیمت پارکت‌ها به شمار می‌آیند. به هر اندازه که ضخامت لمینت بیشتر باشد این موضوع به این معنا خواهد بود که مغزی به کار رفته در آن دارای ضخامت بیشتری است. برای مثال پارکت‌های لمینت موجود در بازار معمولا ضخامتی بین 8 تا 12 میلی‌متر دارند.

نقش کیفیت در قیمت پارکت دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال پارکتی با طول عمر بالا هستید و رفت و آمد هم در خانه و یا محل کار شما زیاد است به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که می‌توانید به سراغ پارکت‌های ارزان قیمت نروید. زیرا این پارکت‌ها عمدتا مقاومت و طول عمر کمتری در مقایسه با پارکت‌های گران‌قیمت دارند. عموما در پارکت‌هایی که قیمت پایینی دارند کلیک‌ها استاندارد نیستند. همین مساله باعث می‌شود تا پارکت بعد از مدت زمان کوتاهی جدا شود.

خرید بهترین پارکت‌

خرید بهترین پارکت‌ها برای دکوراسیون داخلی از پارس آرای کوهستان

بعد از مطالبی که درباره تاثیر پارکت در دکوراسیون داخلی گفته شد یکی از موارد بسیار مهم نظافت این کفپوش‌ها است. پارکت چوبی و یا لمینت از مقاومت بالایی در برابر گرد و خاک و آب برخوردار است. با این حال شما می‌توانید با نظافت روزانه طول عمر پارکت را افزایش دهید و خانه‌ای همیشه زیبا داشته باشید.

مجموعه پارس آرای کوهستان ارائه‌کننده کامل‌ترین مجموعه پارکت چوبی در ایران است. مجموعه ما همچنین با بیش از 16 سال سابقه اجرایی یکی از بزرگترین مجریان پروژه‌های پارکت برای دکوراسیون داخلی در کشور است. پارس آرای کوهستان همچنین تنها نماینده رسمی بوئن آلمان و باورک سوئیس در ایران است. برای خرید پارکت می‌توانید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

نویسنده: رپرتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها