|
کدخبر: 286743

بهترین گل‌های آپارتمانی هانی گل

امروزه افراد علاقمند به نگهداری گل های آپارتمانی در محیط هایی مثل محل زندگی و محل کار خود فراوانند. گل های آپارتمانی پیشنهاد خوبی برای افزایش شادابی و طراوت و حس خوبِ آرامش در منزل و محیط کار هستند. امروزه فرهنگ آپارتمان نشینی بسیار رواج یافته است. ساکنان آپارتمان ها دیگر مانند خانه های قدیمی، محلی به عنوان باغچه برای پرورش و رشد گل و گیاه ندارند.گل های آپارتمانی گزینه مناسبی برای حل این مشکل هستند. این گل ها در فضای منزل به آسانی رشد می کنند و هر شخص آپارتمان نشینی می تواند این گل ها را در فضای منزل خود، بدون هیچ محدودیتی رشد دهد. یکی از دلایل نام گذاری این گل ها به عنوان گل های اپارتمانی، رشد راحت آن هاست. این گل های زیبا، حافظ سلامت انسان در محیط های بسته ای هم چون خانه ها، مدارس، ادارات، بیمارستان ها و غیره می باشند. این مقاله پیشنهاد خوبی برای افراد علاقمند به گل های آپارتمانی است.

گل های آپارتمانی هانی گل

یکی از محبوب ترین و با کیفیت ترین گل فروشی ها در سطح کشور، هانی گل است. گل های آپارتمانی زیبا و متنوعی در این مرکز وجود دارد که می توان بر اساس سلیقه و ویژگی محیط مورد نظر، بهترین گل های آپارتمانی را انتخاب کرد. با خرید گیاهان آپارتمانی هانی گل، می توان به محیط اطراف و محل زندگی خود، زیبایی و طراوت بخشید. در گل فروشی هانی گل، گل های آپارتمانی محبوب و بی نظیری هم چون گل سانسوریا، زاموفیلیا، بابا ادم، اریکا، کنتیا، فیکوس، آمستل، کامپکت، فیکوس آفریقایی لیراتا، آگلونما، شفلرا و غیره وجود دارد. که به ترتیب به ویژگی های آن ها می پردازیم.

گل آپارتمانی سانسوریا

 

نام دیگر گیاه سانسوریا، نامیرا است. گیاه سانسوریا بسیار کم توقع و سرسخت است زیرا برخلاف تعداد زیادی از گل های آپارتمانی دیگر، در شرایط کم آبی و نور کم محیط، رشد خوبی را داراست. این گیاه، عمری طولانی دارد و در تصفیه و پاکسازی هوا بسیار موثر است زیرا تعدادی از سموم محیط را به خود جذب می کند و اکسیژن محیط را افزایش می دهد. به همین دلیل، گیاه سانسوریا، گل مناسبی برای اتاق خواب است. گونه های متنوعی از این گیاه ساده و شیک مثل سانسوریا پا کوتاه، شمشیری ابلق، شمشیری سبز و کراواتی وجود دارد.

گل آپارتمانی زاموفیلیا

نام دیگر گیاه زاموفیلیا، جواهر زنگبار است. نگهداری از این نوع گیاه، بسیار آسان است زیرا زاموفیلیا با شرایط نوری و آبیِ کم، رشد سریعی دارد و بسیار مقاوم و با دوام است. این گیاه با توجه به نخستین زیستگاهش، نسبت به گرما مقاوم است و هوای نسبتا گرم را انتخاب می کند. گیاه زاموفیلیا، برگ های چرمی و ضخیمی دارد. می توان از این گیاه زیبا به نشانه ی ثروت، فداکاری، پایداری، تعادل و رشد در خانه و یا ادارات استفاده کرد. گونه های متفاوتی از این گیاه، مثل زاموفیلیای سبز، بلک، ابلق، زامیکرو و غیره وجود دارد.

گل آپارتمانی بابا آدم

 

نام دیگر گیاه بابا آدم، آلوکازیا یا فیل گوش است. این گیاه به دلیل برگ های پهن و ساقه های بلندش، بسیار خاص و جذاب است. با رعایت چند نکته ساده می توان به آسانی از این گیاه در آپارتمان مراقبت کرد. این گیاه به دلیل ویژگی ظاهری اش، نیازمند به آبیاری و رطوبت بیشتری نسبت به بقیه ی گل های آپارتمانی است. مناسب ترین شرایط نوری برای این گل زیبا، نور ملایم است. قرار دادن این گیاه در معرض نور شدید آفتاب، موجب سوختگی برگ ها و در شرایط کم نوری نیز، موجب کم رنگ و افتاده شدن برگ ها می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، این است که گیاه بابا آدم سمی است و ممکن است در صورت تمایل زیاد و یا مصرف شدن، مشکلات مختلفی را نظیر التهاب شدید دهان و دستگاه گوارش و تنگی نفس ایجاد کند. به همین دلیل، باید دور از دسترس کودکان قرار گیرد.

گل آپارتمانی اریکا

 

گیاه اریکا به دلیل ظاهر نخل مانندش، گزینه مناسبی برای زیبایی بخشیدن به خانه ها، شرکت ها، ادارات، بانک ها و غیره می باشد. نگهداری از این گیاه، اندکی سخت است. این گیاه علاوه بر محیط داخل خانه، با محیط بیرون نیز سازگار پذیر است. بین ۳۰ سانتی متر الی ۶ متر رشد دارد. فصل رشد این گل، بهار و تابستان است که در این فصول، نیازمند به آب زیادی است. بهترین عملکرد این گل، در نور فراوان و غیر مستقیم است. گل اریکا زاده ی مناطق گرمسیری است، به همین دلیل، در محیط های گرم بهتر رشد می کند.

گل آپارتمانی کنتیا

یکی از زیبا ترین و بهترین گل های آپارتمانی، نخل کنتیا است. نام دیگر کنتیا، نخل بهشتی است. این گیاه، ساقه های نرم و بلندی دارد و طول برگ های آن گاهی به ۵ متر نیز می رسد. این گل استوار، گیاهی قیمتی و شیک نیز به شمار می رود، طوری که در بیشتر خانه های ثروتمندان، از آن به عنوان گلی دکوراتیو استفاده می شود. این گیاه در نور کم بهترین رشد را دارد، به همین دلیل، در محل های با نور زیاد، رنگ برگ ها به روشنی و در محل هایی با نور ملایم، به زیتونی تغییر می یابد. فصل رشد گیاه کنتیا، بهار و تابستان است که گیاه در این فصول نیازمند به آبیاری منظم و رطوبت مناسب است. دمای مناسب برای فعالیت این گیاه، بین ۱۰ درجه تا ۳۷ درجه سانتی گراد است.

گل آپارتمانی فیکوس الاستیکا

درختچه های این گل زیبا به رنگ سبز و ابلق است. این گل پیشنهاد مناسبی برای افراد کم تجربه در زمینه ی نگهداری از گل های آپارتمانی است زیرا مراقبت و نگهداری از آن، بسیار راحت است. تعدادی از برگ های این گیاه در فصل پاییز، هر روز می ریزد. نهایت رشد طولی این گیاه، ۶۰ سانتی متر است. این گل مانند بسیاری از گل های آپارتمانی دیگر، به نور معمولی نیاز دارد. به طوری که نباید هرگز در معرض نور زیاد و یا نور کم قرار گیرد. گیاه فیکوس رطوبت دوست است و به آبیاری متعادلی در طی فصول مختلف سال نیاز دارد. بهترین دما برای رشد این گیاه، ۱۵ درجه الی ۲۱ درجه سانتی گراد است. باید به این نکته توجه کرد که این گیاه، سمی است و باید پس از اتمام کار با این گیاه، دست ها را با دقت بالا شست. لمس این گیاه می تواند حساسیت هایی مثل معده درد و شکم درد و اسهال و استفراغ را در افراد ایجاد کند.

گل آپارتمانی بنجامین آمستل

نام های دیگر این گیاه، فیکوس آمستل، فیکوس برگ دراز، فیکوس برگ باریک است. این گیاه دارای شاخ و برگ های فراوان و همیشه سبزاست. گیاه آمستل در صورت فراهم بودن شرایط دمایی و آبیاری و رطوبت مناسب خود، عمری طولانی دارد. این گیاه، تصفیه کننده ی هوا در محیط های بسته است. زیرا تعدادی از سموم خطرناک محیط را پاکسازی می کند. این گل به نور زیاد اما به طور غیر مستقیم نیاز دارد. میزان آبیاری این گیاه باید به صورت منظم در فصول مختلف سال انجام شود. مناسب ترین دما برای زنده ماندن این گیاه، بین ۱۵ درجه تا ۲۵ درجه سانتی گراد است. زادگاه اصلی این گیاه، مناطق مرطوب و گرمسیری است. به همین دلیل، به رطوبت بالایی برای رشد خود نیاز دارد.

گل آپارتمانی دراسنا کامپکت

گل کامپکت، یکی از زیبا ترین و محبوب ترین و گران ترین گل های آپارتمانی به شمار می رود. گیاه کامپکت در شرایط کم آبی و کم نوری، مقاومت بالایی دارد و با هر شرایط آب و هوایی به راحتی سازگار است. به همین دلیل، این گیاه پیشنهاد مناسبی برای افرادی که زمان کافی برای نگهداری از گل های آپارتمانی خود ندارند و یا در زمینه ی گل و گیاه کم تجربه هستند، است. گیاه کامپکت بخش قابل توجهی از آلودگی های محیطی را جذب خود کرده و هوا را تصفیه می نماید. و جزو ۵۰ گیاه شناسایی شده در زمینه ی پاکسازی هوا، طبق پژوهش های اخیر ناسا است. این گیاه سایه دوست است و در دمای ۱۳ درجه الی ۲۴ درجه ی سانتی گراد رشد می کند. گیاه کامپکت به آبیاری و رطوبت متوسطی احتیاج دارد.

گل آپارتمانی فیکوس آفریقایی

نام دیگراین گیاه، نیکوس لیراتا است. این گیاه، خواهر گل فیکوس الاستیکا است که برگ های پررنگ زیبایی دارد.‌ در صورت نگهداری مناسب، رشد این گیاه در محیط منزل می تواند به بیش از ۲ متر برسد. نور مناسب برای رشد این گیاه، زیاد و به طور غیر مستقیم باید باشد. گیاه فیکوس آفریقایی به آبیاری متعادلی( نه کم و نه زیاد ) احتیاج دارد.‌ زادگاه اصلی این گیاه، جنگل های پربارانیِ گرم و مرطوب است. به همین دلیل، رطوبت و هوای گرم را دوست دارد. حداقل دما برای رشد، ۱۸ درجه و حداکثر ۲۴ درجه سانتی ‌گراد است.

گل آپارتمانی آگلونما

نام دیگر آگلونما، گیاه سبز چینی است که از گونه ی گل های شیپوری می باشد. این گیاه در بین عموم مردم علاقمند به گل های درخشان، بسیار پرطرفدار و جذاب است. این گیاه گلخانه‌ ای در نور محدود رشد می کند، اما به طور کلی رشدش کم است. میزان رطوبت و آبیاری این گیاه باید متوسط باشد. این گل، گرما دوست است و در دما های پایین، می میرد. گیاه آگلونما میوه های قرمز رنگ و سمی ای دارد. به همین عنوان، باید از در دسترس بودن کودکان و حیوانات خانگی اجتناب شود.

گل آپارتمانی شفلرا

گل شفلرا به دلیل برگ های زیبا و چتر مانندش بسیار محبوب است. این گیاه به نور متوسط تا زیاد، اما به صورت فیلتر شده احتیاج دارد. این گیاه در فصل رشدش به آبیاری و رطوبت زیادی احتیاج دارد. انواع گوناگونی از گیاه شفلرا در سراسر دنیا مثل شفلرا کوتوله، آلپین، کوچک، مادام اسمیت، استرالیایی، جفت، آرالیای دروغین، طلای سبز، جینین، تایوانی، ترنیت و فرودین وجود دارد. این گیاه در لیست گیاهان سمی و خطرناک قرار می گیرد که در صورت مصرف، می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی هم چون تورم، سوزش و مشکلات تنفسی شود. به همین دلیل باید این گیاه را در محلی دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار داد.

گل فروشی هانی گل به دنبال راه هایی است که بتواند فضای زندگی و محیط اطراف شما را زیبا، پاکیزه و تازه تر کند. این مرکز با گل های منحصر به فردش باعث می شود که محیط اطراف شما لوکس تر به نظر برسد. گل های آپارتمانی هانی گل از کیفیت بالایی برخوردارند و هانی گل، سلامت آن ها را تضمین می کند. می توان از وب سایت هانی گل، انواع گل های آپارتمانی را به صورت آنلاین سفارش داد و حس خریدی لذت بخش و آسان و راحت را تجربه کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر