|
کدخبر: 278229

ابعاد استاندارد میز کنفرانس یا میز جلسه چقدر باشد بهتر است؟

میز کنفرانس را باید مهم‌ترین ابزار برای برگزاری جلسات و همایش‌های سازمانی دانست. بر همین اساس نیز هر سازمان و شرکتی بنابر میزان نیاز خود، فضایی را برای برگزاری جلسات در نظر گرفته و میزی را با ظرفیت و ابعاد مشخص به عنوان میز کنفرانس در آن مستقر می‌کند. اما موضوع به همین سادگی نیست. در واقع برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین گزینه در میان انواع میز کنفرانس با اندازه‌های گوناگون، باید جزئیات بیشتری را درباره این بخش از مبلمان اداری بدانید. بر همین اساس در این نوشته به بررسی ابعاد میز کنفرانس یا جلسه پرداخته‌ایم؛ و استانداردها و ویژگی‌های آن را بررسی کرده‌ایم.

میز-کنفرانس-اداری-۱

میز کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟

میز کنفرانس یک عنصر کلیدی است که اگر می‌خواهید از برگزاری بدون مشکل و دقیق جلسات خود مطمئن شوید؛ باید وجود آن را در نظر بگیرید. این میزها بنا بر تعداد صندلی اداری قابل چینش در اطراف آن از نظر ابعاد و اندازه متفاوت هستند. معمولا میزهای 4، 6 و 8 نفره را می‌توان میز جلسه نامید؛ و میزهایی با ظرفیت بیش از این تعداد صندلی را باید میز کنفرانس دانست. میزهای کنفرانس بزرگ حتی تا ظرفیت 30 نفر نیز طراحی می‌شوند.

از نظر اهمیت میز کنفرانس باید گفت، در طول دو دهه گذشته، میلیون‌ها چیز در مورد کسب‌وکار تغییر کرده است. گرایش‌ها می‌آیند و می‌روند؛ از انتخاب انواع مبلمان اداری گرفته تا استفاده از تلفن‌های هوشمند و ارسال ایمیل و... همه از این موارد هستند. با این حال در میان همه این گرایش‌ها، یک چیز ثابت می‌ماند؛ و آن چیزی نیست جز نحوه ملاقات مردم. برای چنین کاری هیچ گزینه‌ای بهتر از میز کنفرانس وجود ندارد.

در واقع آن روزها گذشته است که کسب‌وکارها می‌توانستند جلسات خود را در جایی غیر از دفتر کار خود ترتیب دهد. فرض کنید یک کسب‌و‌کار، جلسه خود را در جایی غیر از یک اتاق کنفرانس بزرگ و شیک در دفتر اختصاصی خودش برگزار کند. آیا در این شرایط آن کسب‌وکار به اندازه کافی حرفه‌ای و خوب در نظر گرفته می‌شود؟ به خاطر داشته باشید که اکثر مشاغل و افراد ترجیح می‌دهند که مشتریان خود را به‌صورت حضوری و بر سر میز کنفرانس خود ملاقات کنند.

ابعاد استاندارد میز کنفرانس

میز کنفرانس یک میز طولانی و عریض است که برای جلسات و گردهمایی‌های محل کار استفاده می‌شود. میزهای کنفرانس دارای یک صفحه بزرگ‌تر و پهن‌تر از یک میز ناهارخوری استاندارد هستند؛ و فضای کافی برای کاغذ و مواد مهم را برای راحتی و کارایی بیشتر فراهم می‌کنند. از آنجایی که بیشتر میزهای کنفرانس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صندلی‌های با ارتفاع متفاوت را در خود جای دهند؛ ارتفاع کلی میز کنفرانس از اکثر میزهای ناهارخوری بلندتر است. میزهای کنفرانس استاندارد بین چهار تا هشت نفر ظرفیت دارند؛ اما بسته به نیاز، اندازه و شکل اتاق می‌توان آن‌ها را برای نشستن ده‌ها نفر سفارشی کرد.

متداول‌ترین میزهای کنفراس 366 سانتی‌متر طول دارند. سایر طول‌های معمول 304 و 244 سانتی‌متر هستند. برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، این میزها معمولا برای برگزاری جلسات 8 تا 10 نفره کاملا مناسب است. هرچه میز کنفرانس بزرگ‌تر باشد؛ ظرفیت بیشتری خواهد داشت. بنابر شکل و اندازه صندلی‌های انتخابی، چیزی حدود 60 تا 120 سانتی‌متر را می‌توان به هر صندلی اختصاص داد. با این وجود فضایی 90 سانتی‌متری از استاندارد خوبی برای این کار برخوردار است.

میز-کنفرانس-اداری-2

در نهایت برخی از فضاهای جلسه ممکن است به چندین میز نیاز داشته باشند؛ تا بتوانند فضایی را فراهم کنند که به یک نفر اجازه دهد تا یک جلسه را در مقابل گروه بزرگی از افراد برگزار کند. معمولا میزهای کنفرانس آموزشی به سبک تئاتر چیده می‌شوند؛ که در آن 1 تا 2 نفر می‌توانند در هر میز آموزشی با طول 150 تا 180 سانتی‌متر، به‌صورت مستفیم و چهره به چهره گرداننده جلسه بنشینند.

جدول ابعاد میز کنفرانس در حالت استاندارد

فضای پیشنهادی در جدول زیر یک تخمین تقریبی به شما ارائه دهد که چه مقدار فضا برای جا دادن میز کنفرانس به اضافه صندلی و فضای اضافی لازم دارید؛ تا اتاق بیش از حد شلوغ نباشد. توصیه می‌کنیم هنگام خرید میز کنفرانس در مورد هماهنگی ابعاد اتاق و میز دقت لازم را داشته باشید.

ظرفیت صندلی

ابعاد میز (سانتی‌متر)

حداقل اندازه اتاق (سانتی‌متر)

6

90 در 180

270 در 365

6 الی 8

105 در 245

290 در 425

8 تا 10

120 در 305

305 در 490

10 تا 12

120 در 365

305 در 550

12 تا 14

120 در 425

305 در 610

14 تا 16

120 در 490

305 در 670

16 تا 18

120 در 550

305 در 730

18 تا 20

120 در 610

305 در 790

 

نکات مهم درباره ابعاد استاندارد میز جلسات

هنگام بررسی ابعاد استاندارد میز کنفرانس بهتر است نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • ظرفیت میز جلسه بر اساس شکل صندلی و اندازه آن می‌تواند متغیر باشد.
  • میزهای کنفرانس با ظرفیت بیش از 8 نفر، معمولا در طول کشیده شده و عرض ثابتی دارند. شکل‌های دیگر می‌توانند موجب دور شدن افراد و کاهش قدرت ارتباط چهره به چهره شوند.
  • ابعاد اتاق گفته شده در جدول قبلی، به عنوان حداقل در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر ابعاد اتاق حدود 15 درصد بیشتر باشد؛ فضای بهتری خواهید داشت.

ویژگی‌های مهم میز کنفرانس

میزهای کنفرانس در درجه اول فضایی مناسب برای جلسات رودررو فراهم می‌کنند. همچنین میزهای کنفرانس به فراخور نیاز ممکن است به تجهیزات گوناگونی مانند میکروفون، پورت شارژ و اتصال به ویدئو پروژکتور و... نیز مجهز شوند.

کاربردهای میز کنفرانس‌های مدرن

میزهای کنفرانس مدرن امروزی معمولا از نظر ظاهری مشخص هستند. اغلب آنها دارای صفحه‌ای شیشه‌ای و یا ام دی اف بوده و پایه‌های آن نیز معمولا از جنس فلزی، به‌خصوص آلومینیوم است. این میزها از نظر ارتباطی دارای سستم‌های مناسب‌تر و به‌روز‌تری بوده و می‌توانند برای برگزاری جلسات اجین شده با تکنولوژی‌های روز مناسب‌تر باشند. به عنوان مثال این میزها به‌خوبی امکان برقراری ارتباط کابلی و بی‌سیم را ایجاد کرده و اجازه می‌دهند که دیوایس‌های مختلف را روی آنها شارژ کنید.

میز-کنفرانس-اداری-3

خرید میز کنفرانس با ابعاد استاندارد و کیفیت بالا

همانطور که متوجه شده اید میز کنفرانس در ابعاد و سایز بندی متفاوتی موجود است اما کیفیت و جنس ان بسیار پر اهمیت است که گروه مکعب چندبن سال است که مبلمان اداری را تولید و عرضه می کند و یکی از محصولاتی که با کیفیت و قدرت بالای تولید می کند میز کنفرانس می باشد که با توجه به دکوراسیون اداری مورد نظر تولید می کند وبرای مشاوره رایگان می توانید از راه های زیر ارتباط بگیرید.

آدرس: جردن، عاطفی شرقی، کوچه رفیع، پلاک 5، زنگ تکی

تلفن: ۲۶۲۹۱۰۱۸- ۰۲۱

سایت: https://mokaabgroup.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها