|
کدخبر: 277781

انتخاب بهترین طرح میز اداری برای فضای اداری کوچک

سبک زندگی انتخاب بهترین طرح میز اداری برای فضای اداری کوچک

چیدمان فضاهای کوچک کاری سخت و چالش برانگیز است. محدودیت فضا در اغلب مواقع دست افراد را برای اجرای یک چیدمان حرفه ای و کارآمد می بندد. اما می توان با انتخاب یک طرح مناسب، مسیر را برای دستیابی به یک دکوراسیون زیبا و جذاب، هموار کرد. کافیست با بهترین طرح میز اداری برای فضای اداری کوچک آشنا شوید.

کدام طرح میز برای فضای اداری کوچک مناسب است؟

این رایج ترین سوالیست که اغلب مدیرانی که دفتر کوچک و نقلی دارند، با آن مواجه می شوند. همانطور که می دانید میز اداری بزرگترین تجهیزاتی ست که در چیدمان دکوراسیون های اداری مورد استفاده قرار می گیرد. عملاً نمی توان در هیچ فضایی میز را حذف کرد و از طریق این کار فضای بیشتری برای چیدمان فراهم نمود.

چرا که کارکرد میزها بسیار حیاتی است. اما می توان با انتخاب یک طرح مناسب و جمع و جور، انواع مختلف میزهای کارمندی، کارشناسی و مدیریتی را در فضاهای کوچک جای دارد. برای انجام اینکار لازم است در ابتدا با طرح های مناسب برای فضاهای نقلی آشنا شوید.

این را به خاطر داشته باشید که خرید میزهای کلاسیک با نقوش برجسته نمی تواند کمکی به چیدمان صحیح فضاهای کوچک کند. این دسته از میزها در هارمونی رنگ تیره ساخته شده و به جهت داشتن تزئینات مضاعف ابعاد بزرگ تری دارند.

در اغلب مواقع این دسته از میزها در فضاهای کوچک جا نشده و یا در صورت جا شدن باعث اخلال در رفت و آمد کارکنان می شوند. از این رو خرید میز کلاسیک برای فضاهای کوچک به هیچ وجه توصیه نمی شود. در عوض چند طرح رایج و ساده می تواند مشکل گشا باشد.

میز اداری مدرن بهترین گزینه برای فضای اداری کوچک

میز مدرن بهترین گزینه برای چیدمان فضاهای کوچک است. این میز ویژگی های خاص و منحصربفردی دارد که استفاده از آن را در عموم دکوراسیون ها، اعم از بزرگ و کوچک رایج ساخته است. این بدین معناست که این میز نه تنها در ادارات کوچک بلکه در فضاهای بزرگ و وسیع نیز به عنوان یک میز شیک و لاکچری مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب-میز-اداری-2

در میزهای مدرن از یک طرح خاص و خلاقانه برای فرم استفاده می شود. رنگ ها از توناژ روشن و متریال ها از انواع مواد سبک و منعطف انتخاب می شود. افراد در انتخاب میزهای مدرن زیبایی و کارآیی را در کنار هم تجربه می کنند. چرا که میزهای مینیمال دارای بخش های مختلفی برای قرار دادن لوازم اداری است.

میزهای ساده به واسطه طرح های ساده و تزئینات کم ابعاد کوچک و جمع و جوری دارند. البته این بدین معنا نیست که ابعاد این میزها استاندارد نیست. بلکه بدین معناست که حذف تزئینات و به کارگیری فرم های خالص موجب بهینه سازی حجم و طرح میز اداری شده است.

بهره مندی از رنگ بندی روشن نیز موجب انعکاس نور شده و از این طریق موجب افزایش عمق در محیط می شود. به همین خاطر است که بسیاری از مدیران از مبلمان مدرن برای چیدمان فضا استفاده می کنند. اینکار موجب بزرگنمایی محیط شده و مشتریان را در تخمین ابعاد فضا دچار اشتباه می کند.

میزهای کوچک اداری

در خصوص استانداردهای ارگونومی یک حداقل و حداکثری ذکر شده است. برای مثال میز مدیریتی دارای حداقل طول 160 سانتی متر و حداکثر 3 متر است. میزهای ساده و کوچک از حداقل ابعاد بهره برده و برای استفاده در فضاهای کوچک به کار می روند.

از آنجایی که این میزها نیز دارای ابعاد استاندارد و ارگونومیک هستند، می تواند نیاز کارمندان را در طول کارکردهای طولانی مدت برطرف کنند. ممکن است میزهای کوچک در طرح های مدرن، ساده و یا کلاسیک نیز ساخته شوند. اما در هر حال از ابعاد کوچکی برخوردار بوده و در عموم فضاها به راحتی جای می گیرد.

برخی میزهای کوچک از متریال های سبک و منعطف ساخته می شوند تا بتوانند به شکل چند منظوره به کار بروند. به راحتی می توان این میزها را در بخش های مختلف شرکت قرار داد و به عنوان میز کارمندی، کارشناسی و یا میز منشی به کار برد. خرید این دسته از میزها برای افرادی که محدودیت شدید در فضا دارند، بهترین گزینه به شمار می آید.

انتخاب-میز-اداری-3

نحوه چیدمان میز اداری در فضای کوچک

برای اینکه بتوانید یک چیدمان با کیفیت در فضای کوچک خود ایجاد کنید، لازم است میز اداری را در یک طرح مناسب انتخاب کرده و به شکل حرفه ای بچینید. برای انجام اینکار لازم است به چند نکته در انتخاب میز و همچنین چیدمان آن توجه داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر است:

  1. در وهله اول سراغ میزهای ظریف، ساده و مینیمال بروید. میزهایی که در عین سادگی جادار نیز باشند.
  2. از خرید میزهای تزئینی که دارای المان های برجسته هستند، پرهیز کنید.
  3. سراغ رنگ های روشن و متریال های سبک همچون شیشه و چوب خالص بروید.
  4. میز کارمندان را با رعایت فاصله مجاز دو به دو در کنار هم و رو در روی هم قرار دهید.
  5. خرید میزهای چهارطرفه را در اولویت قرار دهید تا از کمترین فضا بیشترین بهره وری را ببرید.
  6. اقلام مورد نیاز خود را تا حد ممکن بر روی میز و داخل کشوها بچینید تا نیازی به فایل و کتابخانه نداشته باشید.
  7. نورپردازی را افزایش دهید تا انعکاس نور بر روی سطح روشن میز مدرن موجب بزرگنمایی محیط شود.

سخن پایانی

خرید میز اداری برای فضاهای کوچک اقدامی چالش برانگیز است. اما در صورتی که دانش خود را پیرامون این مسئله بالا ببرید و با طرح های مناسب آشنا شوید، انجام اینکار نیز ساده و ممکن می شود. کافیست در انتخاب میز سراغ طرح های مدرن و ساده بروید و استفاده از رنگ های روشن و متریال های سبک را در اولویت قرار دهید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها