|
کدخبر: 277784

هرآنچه باید در انتخاب و خرید موکت اداری مدنظر قرار دهید

سبک زندگی هرآنچه باید در انتخاب و خرید موکت اداری مدنظر قرار دهید

اخیرا استفاده از کفپوش و موکت‌های اداری در محیط‌های کار و سازمان‌ها بسیار به‌چشم می‌خورد اما موکت اداری چیست و هنگام خرید آن باید چه چیزهایی را مد نظر قرار دهید؟

موکت اداری بخشی ویژه در دکوراسیون داخلی اداری محسوب می‌شود که به‌جای کفپوش به‌کار می‌رود. این موکت نه تنها به زیبایی محیط کار کمک می‌کند، بلکه هزینه را نیز کاهش می‌دهد.

در این مطلب انواع موکت اداری و ویژگی‌های متعدد آن را توضیح خواهیم داد تا متوجه شوید چقدر در راندمان کار و فضا تاثیر دارند. همچنین نکاتی را برای خرید موکت اداری ذکر می‌کنیم تا به‌راحتی بتوانید کالای مورد نظرتان را بخرید.

انواع موکت های اداری

تنوع موکت‌ اداری بسیار گسترده است و در طرح و رنگ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود، در ادامه به انواع موکت‌ها اشاره خواهیم کرد:

موکت رولی

یکی از انواع موکت اداری، مدل رولی است که برای فضاهای اداری و قسمت‌هایی که پستی و بلندی دارند به‌کار می‌رود. بافت آن‌ها بافت لوپ است که برای این مکان‌ها مناسب خواهد بود.

موکت تایل

یکی دیگر از محبوب‌ترین موکت‌های اداری موجود در بازار موکت تایل است که در طراحی‌های گوناگون عرضه می‌شود. این نمونه موکت زیره پلاستیکی ضخیمی دارد و به‌شکل تایل‌های مربعی است. یکی از ویژگی‌های خوب این موکت جابه‌جایی و قابلیت تعویض آن است، همچنین دسترسی به تاسیسات الکتریکی در ادارات با این کفپوش راحت‌تر خواهد بود.

مزایای استفاده از موکت اداری

دکوراسیون داخلی در هر کسب‌و‌کاری یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب مشتری است، رنگ دیوار، کفپوش، تجهیزات اداری و نوع آن می‌تواند در بهبود شرایط کاری موثر باشد.

ایجاد پویایی و صمیمیت در محیط کار با موکت اداری

همان‌طور که چیدمان و دکوراسیون داخلی در منزل می‌تواند فضایی امن و آرام ایجاد کند، در موسسات و ادارات نیز با چیدمان و دکوراسیون داخلی بی‌نظیر می‌توان پویایی را برای کارکنان به ارمغان آورد.

محیط کاری نباید فضایی کسالت‌بار باشد، چون کارمندان بیش از نیمی از وقت خود را در این محیط می‌گذرانند و باید در آن احساس آرامش، صمیمیت و نشاط داشته باشند. فقط با این روش است که می‌توان بیشترین بهره‌وری را از محیط کسب‌و‌کار گرفت.

خرید-موکت-اداری-2

طرح و رنگ ‌های مختلف

یکی دیگر از مزایای این موکت‌ها به‌عنوان کفپوش، طرح و رنگ‌های متنوعشان است که می‌توان آن را با هر دکوراسیون اداری هماهنگ کرد. این موکت‌ها به‌ دلیل داشتن رنگ‌ و طرح‌های مختلف و کیفیت خوب در ادارات به‌کار می‌روند.

قیمت موکت اداری

 قیمت موکت‌ اداری بسیار مناسب‌تر از انواع کفپوش است و به‌خاطر مقرون ‌به‌صرفه بودن می‌تواند جای کفپوش‌ها را بگیرد. البته قیمت موکت‌ها به عواملی مانند کیفیت، جنس و استاندارد بودن آن‌ها بستگی دارد، همچنین تراکم و ضخامت موکت روی قیمت آن تاثیر خواهد داشت.

نصب آسان

توجه داشته باشید که نصب هر نوع کفپوش نیاز به زمان زیادی دارد، ممکن است حتی کف سطح نیاز به زیرسازی داشته باشد. موکت اداری را در کمترین زمان ممکن می‌توانید نصب کنید و این کار را نصاب به‌راحتی در عرض چند ساعت انجام خواهد داد.

کاهش آلودگی صوتی با موکت اداری

حفظ آرامش محیط کار می‌تواند تمرکز کارکنان را بیشتر کند، با موکت‌های اداری می‌توان آلودگی صوتی را در محیط کمتر کرد و راندمان کاری را بالا برد. همان‌طور که می‌دانید رفت‌و‌آمد زیاد در محیط کاری، آلودگی صوتی زیادی ایجاد می‌کند، تصور کنید صدای کفش‌های مراجعه‌کننده‌ها در طول روز چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد.

این موکت‌ها صدای ناشی از تردد افراد را کمتر می‌کنند. موکت‌های اداری استاندارد بالایی دارند و به‌خوبی این مشکل را حل می‌کنند، به‌همین علت به‌عنوان کفپوشی مناسب شناخته شده‌اند.

کیفیت الیاف

جنس این موکت‌ها از پلی اتیلن، پلی پروپیلن و پلی‌آمیدها است و هرچه فشرده‌تر باشند، کیفیت نیز بالاتر می‌رود. البته برای سازمان‌ها و موسسات اداری، موکت‌های با پرز متوسط مناسب هستند تا راه رفتن رویشان آسان‌تر باشد.

صرفه ‌جویی در مصرف انرژی

موکت‌های اداری به‌عنوان عایق حرارتی عمل می‌کنند و از اتلاف سرما و گرما در فصول مختلف سال جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه با نصب این موکت‌ها می‌توانید در مصرف انرژی، برق و گاز صرفه‌جویی کنید.

در خرید موکت اداری به چه نکاتی توجه کنیم؟

توجه به طرح موکت

زیبایی یکی از اصولی است که در دکوراسیون داخلی به آن توجه می‌شود، پس برای انتخاب موکت حتما به طرح آن توجه کنید. بهتر است موکتی را انتخاب کنید که با دکوراسیون و تجهیزات اداره هماهنگی بیشتری داشته باشد.

بافت موکت

بافت موکت نیز در بازار تنوع زیادی دارد و بهترین نوع آن برای ادارات بافت لوپ است، چون برای مکان‌های شلوغ مناسب به‌نظر می‌رسد. در این نوع موکت، حلقه‌های بافت بریده نمی‌شوند و به‌همین خاطر محصولی مقاوم‌تر است.

رنگ مناسب و هماهنگ با محیط

رنگ موکت در دکوراسیون اداری اهمیت دارد، چون خیلی زود کثیف می‌شود. پس بهتر است از موکت‌های روشن استفاده نکنید.

خرید-موکت-اداری-3

نظافت آسان

نظافت در محیط اداری پر رفت‌و‌آمد امر مهمی است، در نتیجه موکتی که در این فضاها استفاده می‌شود باید نظافت آسانی داشته باشد. موکت پرز بلند از این نظر برای چنین مکان‌هایی اصلا مناسب نیست، گردوخاک به میان پرزها خواهد رفت و نظافت آن سخت می‌شود.

ضد لک بودن

هنگام خرید موکت اداری از ضد لک بودن آن اطمینان پیدا کنید، چون اگر این ویژگی را نداشته باشد خیلی زود کثیف خواهد شد.

ضد حریق بودن

آتش‌سوزی در موسسات و ساختمان‌های اداری به‌وفور رخ می‌دهد، پس هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد ویژگی ضد حریق بودن سوال کنید. درست است که باید بیشتر هزینه کنید اما این ویژگی می‌تواند آتش را مهار کند.

نحوه مراقبت از موکت

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید موکت باید به آن توجه داشته باشید، شرایط نگهداری و مراقبت از آن است. حتما این موارد را از فروشنده سوال کنید، چون ممکن است موکت نیاز به شرایط خاصی برای نگهداری داشته باشد و اصلا مناسب مکانی که می‌خواهید نباشد.

خرید موکت از یک عرضه‌کننده معتبر

متاسفانه افراد زیادی مشغول به فعالیت در زمینه فروش موکت شدند که هیچ دانش تخصصی نیز در این زمینه ندارند. اما زمانی که شما برای خرید موکت اداری یک عرضه‌کننده معتبر را انتخاب می‌کنید، از چیزهای زیادی اطمینان خاطر خواهید داشت.

ابتدا و مهم‌تر از هر چیزی کیفیت موکت تضمین‌شده خواهد بود. سپس فروشنده با ارائه خدماتی مانند مشاوره تخصصی و خدمات اجرا و نصب در تمام مراحل خرید و پس از آن همراه شما است. همچنین پولی که بابت قیمت موکت اداری می‌پردازید براساس عرف بازار و کیفیت محصول است.

 

چرا موکت زت؟

فروشگاه زت کارپت دارای سال ها سابقه در زمینه فروش و واردات انواع موکت اداری و هتلی است. کارشناسان فروش زت از انتخاب تا خرید موکت همراه شما هستند و می توانند در زمینه خرید و نصب موکت اداری و هتلی بهترین مشاوره و راهنمایی را به شما ارائه دهند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها