|
کدخبر: 257136

سفر به دنیای طرز تهیه آلوچه‌ها و لواشک‌ها

سبک زندگی سفر به دنیای طرز تهیه آلوچه‌ها و لواشک‌ها

در میان طعم‌های مختلفی که در خوراکی‌های متعدد یافت می‌شود، باید تاج پادشاهی را بر سر طعم ترش گذاشت که تمام ذائقه‌ها و سلیقه‌های مختلف را یک جا دور هم جمع کرده است. کافی‌ست در ذهن خود به این طعم جادویی فکر کنیم تا شاهد اثرات آن بر لب‌و‌لوچه‌مان باشیم؛ کاری که تنها از طعم ترش یک خوراکی برمی‌آید، نه هیچ طعم دیگری!

دلیل این‌که چرا طعم‌های ترش این همه کشته و مرده از خود بر جای می‌گذارند، هنوز مشخص نیست؛ اما شاید اگر سراغ خوراکی‌های محبوب ترش‌مزه برویم و نگاهی به لیست بلند‌بالای خواص درمانی آن‌ها داشته باشیم، علت این حجم از محبوبیت را بهتر دریابیم.

آلوچه

آلوچه یک عضو کوچک از خانواده آلوست که علی‌رغم کوچک‌بودن، کارهای زیادی از او ساخته است. اغراق نکرده‌ایم بگوییم حتی اگر آلوچه هم‌وزن طلا قیمت پیدا کند، باز هم خریداران خوش‌ذوق خودش را خواهد داشت!

معرفی برندهای محبوب آلوچه

آلوچه به دلیل محبوبیت بالا توسط برندهای مختلفی تهیه و تولید می‌شود که ما در ادامه اشاره‌ای کوتاه به هر یک از این برندها خواهیم داشت.

آلوچه گلین

برند گلین که همه ما آن را به‌واسطه طعم و مزه بی‌نظیر محصولاتش می‌شناسیم، حاصل ۴۰ سال تجربه کار در تهیه و تولید انواع لواشک است. این برند کار خود را از سال ۱۳۷۷ با یک کارگاه کوچک و تعداد ۶ کارگر آغاز کرد. حالا اما آن کارگاه کوچک تبدیل به برزگ‌ترین صادرکننده لواشک شده است که این را می‌توان نشانی از کیفیت بالای محصولات این برند دانست.

آلوچه مزمز

نام مزمز تداعی‌کننده طعم‌های متنوع چیپس است. این برند اولین بار با ارائه یک طعم ساده از چیپس سیب‌زمینی وارد بازار شد. اما از آن‌جایی که وفاداری را به عنوان بزرگ‌ترین هدف کاری خود انتخاب کرده بود، نه‌تنها موفق به تولید چیپس با طعم‌های مختلف شد، بلکه تهیه محصولاتی نظیر خشکبار و غلات را هم به لیست تولیدات خود اضافه کرد.

خرید آلوچه سبز

در میان انواع آلوچه، آلوچه سبز همچنان در صدر جدول قرار دارد. از خواص منحصربه‌فرد آلوچه سبز باید به درمان نقرس، تقویت دستگاه ایمنی، سلامت ریه‌ها و درمان شب‌کوری اشاره کرد. با آغاز فصل بهار، ما شاهد درخشش این میوه نوبرانه در میوه‌فوشی‌ها و حتی سوپرمارکت‌ها خواهیم بود.

در اکثر موارد، دیدن قیمت‌های نجومی آلوچه سبز، ما را از لذت خوردن این میوه ترش‌مزه محروم می‌کند. در این میان، اسنپ مارکت تنها فروشگاه آنلاینی‌ست که با ارائه تخفیف‌های متنوع و فروش محصولاتی با قیمت بسیار مناسب، لذت خرید آلوچه سبز را به ما هدیه داده است.

چیزی به آمدن آلوچه سبز باقی نمانده است. اگر هنوز از اسنپ مارکت خرید نکرده‌اید، می‌توانید با اولین خرید خود از این فروشگاه بزرگ اینترنتی، از تخفیف ۲۵ هزارتومانی هم بهره‌مند شوید. خرید انواع آلوچه و لواشک خوشمزه از فروشگاه اسنپ مارکت با چند کلیک.

گوجه-سبز

 

کاربرد آلوچه در آشپزی

لذت طعم دلچسب آلوچه تنها به خوردن آن از روی درخت منتهی نمی‌شود. این خوراکی ترش‌مزه قادر است هزار رنگ و طعم به سفره شما ببخشد. از آن می‎‌توانید در قالب ترشی به عنوان چاشنی کنار غذا بهره‌مند شوید.

 آلوچه حتی می‌تواند به عنوان غذای اصلی شما سر میز شام سرو شود. آش آلوچه، خورش آلوچه، تاس‌کباب و مرغ با طعم آلوچه از جمله غذاهایی هستند که این توانایی را دارند تا بعد از تنها یکبار امتحان‌شدن، در فهرست غذاهای محبوب شما قرار گیرند. اگر طرز تهیه آن‌ها را بلد نیستید، حتما به مجله سلامت و آشپزی اسنپ مارکت سر بزنید؛ دنیایی از دستورهای آشپزی در آن یافت می‌شود.

از آلوچه می‌توانید به عنوان طعم‌دهنده غذا هم استفاده کنید. رب آلوچه، شما را در این مورد همراهی خواهد کرد. اما تیر نهایی را وقتی خواهید زد که عزمتان را جزم کنید برای تهیه یک لواشک خوشمزه از آلوچه.

لواشک

شاید برایتان جالب باشد اگر بگوییم که در تاریخ آشپزی جهان، اولین بار این ایرانی‌ها بودند که طعم خاص و بی‌نظیر لواشک را کشف کردند. لواشک‌ها، پوره خشک‌شده میوه‌ها هستند که می‌توانند با تمام میان‌وعده‌های موجود در دنیا به رقابت برخیزند و پیروز میدان شوند.

لواشک‌ها بیشترین قدرت را در زنده‌کردن خاطرات کودکی‌مان دارند؛ هر چند که این میان‌وعده جذاب، پیر و جوان نمی‌شناسد. ترکیب طعم شور و ترشی که در لواشک وجود دارد، نظر هر ذائقه و سلیقه‌ای را به خود جلب می‌کند. اما خوشمزه‌بودن تنها مزیت لواشک نیست. در مدح این خوراکی خوش‌طعم، باید به لیستی از خواص درمانی اشاره کرد که آن را تبدیل به یک معجون درمانی کرده است.

خواص لواشک برای سلامتی بدن

میوه

برخورداری از مواد مغذی فراوان

لواشک تنها شکلی از میوه‌ است که می‌تواند ویتامین و مواد معدنی مغذی را برای همیشه در دل خود نگه دارد. با داشتن لواشک در خانه، دیگر نگرانی از بابت تامین املاح ضروری بدن نخواهید داشت؛ هر زمان که سراغ صندوقچه لواشک‌ها بروید، فیبر، فسفر، کلسیم، پتاسیم و آهن موجود در آن با همان کیفیت اولیه و حتی بیشتر در انتظارتان خواهد بود.

پشتیبانی از هضم غذا

فیبر موجود در لواشک ضمن کمک به فرآیند هضم غذا، در پاکسازی گوارش تاثیری باورنکردنی دارد. با خوردن لواشک از بیماری‌های مثانه کاملا در امان خواهید بود.

کاهش وزن بدن

هر زمان در روز که احساس گرسنگی پیدا کردید، کافی‌ست تنها مقدار کمی لواشک در دهان بگذارید تا بهترین و عاقلانه‌ترین راه را برای رسیدن به احساس سیری تجربه کرده باشید.

محافظت از سلامت پوست

لواشک حاوی فیبر فراوان است که با پاکسازی بدن از سموم مختلف، تاثیری مثبت روی سلامت پوست از خود بر جای می‌گذارد.

جلوگیری از بروز بیماری‌های مختلف

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه به‌شکل مطلوبی در لواشک حفظ می‌شوند. بنابراین با خوردن لواشک، اطمینان بیشتری از مبتلانشدن به بیماری‌های مختلف خواهید داشت.

انواع لواشک

بسته‌به این‌که شما در خوردن لواشک صاحب چه نوع ذائقه‌ای هستید، می‌توانید با بهره‌مندی از مزه ترش و شیرین میوه‌ها لواشک‌هایی با طعم‌های مختلف برای خود تهیه کنید.

لواشک سیب و گلابی

برای تجربه طعم شیرین لواشک، می‌توانید از لواشک سیب یا گلابی بهره‌مند شوید. این نوع لواشک می‌تواند موثرترین و مفیدترین خوراکی برای رفع مشکلات مربوط به کبد باشد.

لواشک آلو و زردآلو

لواشک آلو و زردآلو برای کسانی‌ست که طعم ملس را بیش از هر طعمی دوست دارند. مزیت بزرگ لواشک آلو، خاصیت ضد ویروس و ضد باکتری ‌بودن آن است.

عوارض خوردن زیاد لواشک و آلوچه ترش

لواشک و آلوچه علی‌رغم داشتن فواید و خواص فراوان برای بدن، در صورتی که بی‌اندازه و در حجم زیاد مصرف شوند، می‌توانند مشکلاتی نظیر افزایش اسید معده، خرابی سطح مینای دندان و افزایش فشار خون را برای افراد به بار آورند.

چرا از اسنپ مارکت خرید کنیم؟

خرید آسان

یکبار خرید آلوچه سبز را از اسنپ مارکت امتحان کنید تا متوجه داستان شوید. اصلا آسان‌تر از تهیه لواشک در خانه، خرید‌کردن از اسنپ مارکت است!

ارسال محصول در سریع‌ترین زمان ممکن

 لحظه ثبت سفارش لواشک و آلوچه ترش در اسنپ مارکت، ساعت‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا بتوانید در زمان دلخواه خود، محصولتان را تحویل بگیرید.

برخورداری از طرح‌های تخفیفی

هر ساعت از شبانه‌روز که وارد این فروشگاه شوید، طرحی برای غافلگیری شما وجود خواهد داشت. محصولات این فروشگاه نه‌تنها به قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار ارائه می‌شوند، بلکه وجود طرح‌های مختلف تخفیفی نظیر سه‌شنبه‌های پرتخفیف، لذت خرید را برای شما دوچندان می‌کند. شما میتوانید برای هر خریدتان از کدهای تخفیف تا ۱۰۰% اسنپ مارکت هم استفاده کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها