|
کدخبر: 241541

مشکل ادامه دار سرفه را چگونه درمان کنیم؟

سرفه همانطور که می‌تواند آزاردهنده باشد، یک پاسخ سالم به یک محرک در گلو یا مجاری تنفسی است. محرک اعصابی را تحریک می‌کند که پیامی به مغز شما می‌فرستند. مغز شما سپس به ماهیچه‌های سینه و شکم می‌گوید که هوا را از ریه‌های شما بیرون برانند تا محرک را خارج کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) خاطرنشان می‌کند که سرفه همچنین می‌تواند یکی از علائم کووید۱۹ باشد. بنابراین، اگر فکر می‌کنید ممکن است مبتلا شده‌اید، حتماً آزمایش دهید و از دیگران جدا شوید و منتظر نتایج باشید.

چگونه سرفه‌های روزانه را آرام کنیم؟

۱. یک شربت خلط‌آور بخورید

خلط آورهای بدون نسخه حاوی گایافنزین هستند که ترشحات تنفسی در مجاری هوایی را رقیق می‌کند. می‌تواند کمک کند به طور موثرتر سرفه کنید و راحت تر نفس بکشید.

۲. داروی ضد سرفه مصرف کنید

برای تسکین موقت سرفه خشک، سعی کنید از داروی سرفه بدون نسخه‌ای استفاده کنید که حاوی دکسترومتورفان است که رفلکس سرفه را مهار می‌کند.

۳. یک نوشیدنی گرم بنوشید

گرمای نوشیدنی‌هایی مانند چای یا آب لیمو می‌تواند گلویی را که احساس خامی یا درد دارد، آرام کند. مایعات گرم همچنین به شل شدن مخاط کمک می‌کند و سرفه کردن را آسان‌تر می‌کند. اگر چند قطره عسل اضافه کنید، یک سرکوب‌کننده طبیعی سرفه دارید.

۴. مصرف مایعات خود را افزایش دهید

دریافت مایعات کافی همیشه ایده خوبی است، و حتی هنگام سرماخوردگی. تامین آب بدن به رقیق شدن مخاط کمک می‌کند و به نوبه خود سرفه را موثرتر می‌کند. آب ایده‌آل است، اما سوپ مرغ تسکین‌دهنده نیز است.

۵. آب‌نبات بمکید

آب‌نبات سرد باعث تولید بزاق می‌شود و رطوبت مورد نیاز برای تسکین سرفه خشک را فراهم می‌کند.

چگونه سرفه شبانه را از بین ببریم؟

۱. یک داروی سرفه را در نظر بگیرید که برای استفاده در شب ساخته شده است

این نسخه‌ها اغلب شامل یک آنتی‌هیستامین است که می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود.

۲. مقداری عسل بخورید

افزودن عسل به یک فنجان چای روشی قدیمی برای تسکین گلو تحریک شده و آرام کردن سرفه است.

۳. سرفه خود را با دستگاه مرطوب‌کننده هوا برطرف کنید

قرار دادن یک دستگاه بخور سرد یا یک مرطوب‌کننده درست در کنار تخت می‌تواند به مرطوب نگه داشتن مجاری تنفسی کمک کند و احتمال سرفه‌های خشک و شدید را کاهش دهد. همچنین با رقیق کردن مخاط و آسان‌تر کردن سرفه کمک می‌کند.

۴. از یک یا دو بالش اضافی استفاده کنید

سرفه‌ها اغلب در شب بدتر می شوند، زیرا به لطف جاذبه زمین، دراز کشیدن به جای تخلیه، باعث تجمع مخاط در گلو می‌شود. این امر رفلکس سرفه را به عنوان وسیله‌ای برای خارج کردن مخاط به بیرون تحریک می‌کند. بالا بردن سر می‌تواند به مقابله با مشکل کمک کند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها