|
کدخبر: 237053

ایده خطرناک ابتلای عمدی به امیکرون! + جزئیات

ایده ابتلای عمدی افراد به کووید نیز استدلال نادرستی است.

از آنجایی که موارد ابتلا به اومیکرون هر روز به رکوردهای جدیدی میرسد گمانه زنی ها در میان برخی از کارشناسان در حال افزایش است که ابتلا به بیماری برای بسیاری غیرقابل اجتناب به نظر میرسد  وبیشتر مردم به کووید مبتلا می‌شوند.

در اواسط ماه دسامبر مدیر سازمان بهداشت جهانی، گفت که واکسن‌ها به تنهایی از ما در برابر اومیکرون محافظت نمی کنند. ما باید واقع بین باشیم چون قصد نداریم جلوی اومیکرون را بگیریم.

اکنون، صحبت هایی در رسانه‌های اجتماعی  مطرح می‌شود که بعضی افراد به جاهایی می روند یا دعوت می شوند که عمداً با افراد آلوده معاشرت کنند. مثلا یکی از رستوران‌های ایتالیا با دریافت ۱۵۰ دلار فرصتی به شما می دهد که  نه تنهاشام مطلوبی بخورید بلکه با شام خود شراب خوب ومجانی دریافت کنید، به طور حتم احتمال ابتلای همه افرادی که به این رستوران مراجعه می کنند بسیار زیاد است در واقع آنها با این کار ویروس اومیکرون را به خود ودیگران هدیه می دهند واین یک ایده واقعا بد است.

دکتر پولند پزشک بیماری‌های عفونی می‌گوید: این درست  نیست که می گویند همه به عفونت اومیکرون مبتلا می شوند. ممکن است عفونت و میزان بالای سرایت بیماری وجود داشته باشد، اما افرادی که واکسینه شده اند وکسانی که دوز  تقویت واکسن را تزریق کرده و ماسک استفاده می کنند شانس بسیار بالایی برای محافظت از خود در برابر عفونت ها دارند.

او  می گوید: من فکر می کنم که این بیماری به سرعت در در حال گسترش است و بسیار مسری است و حتی بر روی افرادی که واکسینه شده و دوز تقویت را تزریق کرده اند نیز تاثیر می گذارد.

با این حال نمی توان گفت همه به آن مبتلا خواهند شد چون این قطعیت  وجود ندارد . این پیام اشتباه است که بگوییم اومیکرون ما را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می‌دهد زیرا به این معنی است که ما باید تلاش برای مبارزه با آن را متوقف کنیم.  اگر این اتفاق بیفتد، شما افرادی که نقص ایمنی دارند و واکسینه نشده اند را در معرض خطر قرار خواهید داد. کووید ۱۹ هنوز یک بیماری بسیار خطرناک برای افرادی است که واکسینه نشده‌اند.

 افراد واکسینه نشده دیگری نیز وجود دارند وآنها «جمعیت کامل زیر ۵ سال» هستند که هنوز هیچ واکسن کوویدی برای آنها مجاز نشده است.

اما  ایده ابتلای عمدی افراد به کووید نیز استدلال نادرستی است. افراد ممکن است به اشتباه تصور کنند آنچه که آنها «ایمنی طبیعی» می نامند و آن را به تزریق واکسن ترجیح می دهد یعنی«ایمنی ناشی از بیماری» هیچ عواقب منفی ندارد و هنگامی که آنها  به بیماری مبتلا شوند، ایمنی در بدن آنها بوجود خواهد آمد.

مسئله دیگر این است که وقتی می‌گوییم اومیکرون عموماً از نوع دلتا خفیف‌تر است منظور مان از «خفیف‌تر» چیست.  اگر واکسن نزده اید یا دوز های آن را کامل دریافت نکرده اید اگر به او میکرون مبتلا شوید  ممکن است بسیار بیمار شوید و حتی جان خود را از دست بدهید. اما اگر واکسیناسیون کامل انجام داده باشید در صورت ابتلا بیماری شما نسبت به نوع دلتا خفیف تر خواهد بود.

ما توصیه نمی‌کنیم که مردم بیرون بروند و خود را به او میکرون مبتلا کنند برای اینکه بدنشان ایمن شود این به هیچ وجه ایده خوبی نیست.

تفکر نادرست دیگر این است که  فکر کنیم کارشناسان از قبل همه چیز را درباره اومیکرون می‌دانند واین

درست نیست.  به طور مثال در مطالعات اخیر پزشکان متوجه شدند که بعضی از کودکان بعد از ابتلا به کووید ۱۹ در خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها