|
کدخبر: 234288

علائم هشدار در زمان بروز فشار عصبی شدید

استرس و فشار عصبی عوارض جبران ناپذیری دارند همچنین علائمی وجود دارد که به شما برای تشخیص شدت فشار عصبی و جلوگیر از آن کمک میکند.

بزرگترین علت دندان قروچه؛ استرس است. ممکن است متوجه شوید که مدام دندان هایتان را روی هم فشار می دهید و این کار را به صورت ناخودآگاه در هر موقع از روز یا هنگام شب در خواب هم به انجام می رسانید. علامت دندان قروچه هنگام خواب، سوزش فک صبح روز بعد است و اگر متوجه شدید که یکی از دندان هایتان کوتاه تر است یا این که سوزش فک دارید، احتمالاً در خواب دندان قروچه می کنید که علامت استرس است.

عرق زیاد

عرق کردن به دلایل مختلفی مثل ورزش، دمای بالای بدن یا استرس خطر رخ می دهد. اگر مدام در حال عرق کردن هستید، یعنی استرس زیادی را متحمل می شوید. بدن با عرق سعی دارد که حالت تدافعی به خودش بگیرد و در نتیجه هنگام استرس عرق زیادی را تجربه می کنید.

ریزش موی زیاد

اگر متوجه شدید که در حمام مقدار زیادی از موهای تان می‌ ریزد، احتمالاً این علامت استرس پنهان است‌. استرس عامل ایجاد ریزش موی شدید می شود و چرخه رشد مو را به هم می‌ ریزد؛ حتی ممکن است که بعد از یک واقعه استرس زا نزدیک به ۶ الی ۱۲ هفته ریزش موی شدید داشته باشید.

وجود نقاط قرمز روی پوست

اگر از آلرژی رنج می برید که هیچ، اما اگر به آلرژی مبتلا نیستید و نقاط قرمز روی پوست تان یا داخل دهانتان ایجاد می‌ شود، همه این ها علامت استرس هستند؛ زیرا بدن در مواجهه با استرس مواد شیمیایی را تولید می‌ کند که باعث ایجاد چنین عوارضی می گردد.

پرش چشم

استرس باعث ایجاد سیگنال های غیر طبیعی به مغز و ماهیچه های صورت می شود و در نتیجه پلک بدون این که تحت کنترل باشد، پرش پیدا می‌ کند و باعث حرکت غیر متعادل پلک پایین و در موارد نادر پلک بالا می شود. پریدن پلک ممکن است چند ماه یا چند هفته طول بکشد اما معمولاً به دلیل استرس است.

خشکی مداوم دهان

اگر مدام احساس تشنگی دارید، در صورتی که هیچ غذای نمکی نخورده اید، بهتر است که به وضعیت روحی روانی خود توجه کنید. تحمل استرس باعث می شود که غده های بزاقی دهان مسدود شوند و دهان تان مدام خشک باشد که در بلعیدن هم مشکل ایجاد می کند.

منبع: کارگر آنلاین

ارسال نظر