|
کدخبر: 230379

چگونه لکه مربا خشک شده از فرش پاک کنیم؟

انواع مرباها یکی از صبحانه ها یا میان وعده های خوشمزه و خوش طعمی هستند که اغلب افراد آن را دوست دارند. مربا یک صبحانه عالی برای کودکان، جوانان و حتی بزرگسالان است که می تواند انرژی مورد نیاز روزانه شما را تامین کند.

فرش

اگرچه که مربا بسیار خوشمزه و سالم است اما اگر به طور تصادفی روی فرش بریزد، قطعا نابسامانی زیادی بر جای می گذارد. متاسفانه ریختن مربا روی فرش یک اتفاق غیر معمول نیست.

در مواردی که مربا از دست کودکان یا خودتان روی فرش ریخته و شما به هر دلیلی متوجه آن نشده اید، مربا خشک می شود. اگرچه که تمیز کردن سریع لکه مربا بهترین روش برای پاک کردن آن است اما اگر لکه خشک است نیز نگران نباشید. ما در این مقاله راه حل مناسبی برای تمیز کردن لکه خشک شده به شما آموزش خواهیم داد.

مربا

1.از آمونیاک استفاده کنید

ابتدا یک قاشق چای خوری آمونیاک را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. محلول آماده شده را درون یک ظرف بزرگ بریزید.

یک قسمت خارج از دید فرش را انتخاب کنید. دستکش دست کنید و به کمک یک دستمال، از محلول آمونیاک بر روی آن امتحان کنید. اگر محلول باعث تغییر رنگ فرش نشد، می توانید از آن برای پاک کردن لکه مربای فرش استفاده کنید.

می توانید محلول را درون یک بطری اسپری بریزید و روی محل لک شده فرش اسپری کنید. سپس با ی دستمال، لکه را برطرف کنید. دقت کنید که محل لک شده فرش را ماساژ ندهید و تمیز کردن را از خارجی ترین قسمت لکه شروع کنید و تا مرکز لکه پیش بروید.

همچنین به یاد داشته باشید که آمونیاک یک ماده سمی و خطرناک است. در هنگام استفاده در محل تهویه مناسبی ایجاد کنید و یا اگر مشکلات تنفسی دارید بهتر است به خود لطف کنید و از خدمات قالیشویی گیشا استفاده نمایید.

2.از سرکه سفید استفاده کنید

در صورتی که از محلول آمونیاک برای پاک کردن لکه مربا استفاده کرده اید، بهتر است ان را خنثی کنید. برای این منظور کمی سرکه سفید را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید. مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.

محلول تهیه شده را روی یک قسمت خارج از دید فرش امتحان کنید. اگر مشکلی در الیاف یا رنگ فرش پیش نیامد، می توانید از آن به عنوان محلول خنثی کننده آمونیاک استفاده کنید.

یک دستمال تمیز بردارید و به محلول تهیه شده آغشته کنید. دستمال را به آرامی بر روی لکه قرار داده و مربا را تمیز کنید. توجه کنید که از فشار دادن یا مالیدن الیاف فرش خودداری کنید تا به فرش خود آسیب نرسانید.

3.محل را شستشو دهید

پس از اینکه لکه را با محلول های بالا کاملا پاک کردید، بایستی محل را شستشو دهید. این کار را با آب گرم انجام دهید. یک کاسه را از آب سرد پر کنید. با دستمال یا پارچه تمیز یا حتی اسفنج مرطوب، محل لکه را کاملا پاک کنید. دقت کنید که این کار را تا جایی ادامه دهید که آمونیاک و سرکه کاملا از فرش خارج شود.

در صورتی که نمی خواهید لکه را در منزل به صورت دستی تمیز کنید و قصد شستشوی عمیق فرش را دارید، می توانید به سامانه tohidcarpet.ir مراجعه کرده و با ثبت سفارش آنلاین قالیشویی، خدمات مورد نیاز خود را به راحتی و با ۱۵% تخفیف دریافت کنید.

صبحانه

4.فرش را خشک کنید

 یک حوله تمیز و خشک یا یک دستمال کاغذی حوله ای را بردارید و بر روی محل تمیز شده فرش قرار دهید. سپس یک پاکت فریزر یا کیسه پلاستیکی را روی دستمال ها قرار دهید. پس از آن یک جسم سنگین مانند کتاب یا قابلمه را روی آن قرار دهید. سپس چند ساعت تا حتی یک شب تا صبح صبر کنید و اجازه دهید لکه کاملا خشک شود.

پس از آن که این مدت زمان گذشت، کتاب، پلاستیک و دستمال ها را بردارید و بررسی کنید که آیا لکه کاملا از بین رفته است یا خیر. اگر لکه همچنان وجود دارد، بهتر است از روش شستشوی عمیق توسط یک قالیشویی خوب کامرانیه استفاده نمایید.

دقت کنید که تا خشک شدن کامل لکه، بر روی آن راه نروید. خشک کردن کامل فرش باعث جلوگیری از کپک زدن و پوسیدگی فرش می شود. فرش هایی که خیس باقی می مانند به مرور زمان دچار فرسودگی الیاف شده و می پوسند. بنابراین فراموش نکنید که پس از تمیز کردن هر لکه ای از فرش، مرحله خشک شدن آن را حتما تا انتها دنبال کنید.

پاک کردن انواع لکه های فرش و موکت با خدمات قالیشویی

برای از بین بردن لکه های رنگی و یا سرسخت و خشک شده، نیازی به استفاده از مواد شوینده قوی و یا مواد شیمیایی در منزل ندارید. برای از بین بردن عمیق لکه ها می توانید از خدمات قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده گیشا استفاده کنید. قالیشویی های حرفه ای می توانند به کمک نیروهای فرش شوی حرفه ای و با تجربه خود، لکه ها را عمیقا از بین ببرند.

استفاده از دستگاه های پیشرفته به قالیشویی ها امکان می دهد تا بدون نیاز به دخالت دست، در حداقل زمان ممکن بتوانند فرش های شما را شستشو دهند. تحویل به موقع فرش ها به صورت لول شده و کاور شده از دیگر ویژگی هایی است که توسط قالیشویی محدوده کامرانیه به شهروندان تهرانی ارائه می شود.

فرش-خانه

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید شعبات مختلفی را در سرتاسر تهران و کرج راه اندازی نموده است. ارائه خدمات از نزدیک ترین شعبه به مشتریان مان از جمله مهم ترین ویژگی های ماست. ما می توانیم انواع فرش های دستبافت، ماشینی، موکت ها پرزبلند و پرز کوتاه، فرش های فانتزی، فرش های بلژیکی، فرش اتاق کودک، فرش ماکارونی و... شما را در کوتاه ترین زمان ممکن شستشو داده و به صورت لول شده و کاور شده به شما تحویل دهیم.

ارائه خدمات سریع و با کیفیت از جمله ویژگی های مهم ماست که باعث شده ۳ سال پی در پی بتوانیم عنوان واحد نمونه سال را از سمت اتحادیه قالیشویان دریافت کنیم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها