|
کدخبر: 230323

با خواص بی نظیر کندر آشنا شوید

کندر صدها سال در طب آیورودا استفاده میشده است، از بهبود آرتروز و هضم گرفته تا کاهش آسم و سلامت بهتر دهان و از طرفی دیگر نیز فواید خاصی برای سلامتی دارد.

 از کندر همچنین به عنوان یک ماده طعم دهنده در غذاها و به عنوان رایحه در صابون ها ، لوسیون ها و عطرها استفاده می شود.

خواص کندر در طب سنتی

 خواص کندر برای ریه و بهبود آسم

طب سنتی قرن ها است که از کندر برای درمان برونشیت و آسم استفاده می کند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آن ممکن است از تولید لکوترین ها که باعث انقباض عضلات برونش در آسم می شود جلوگیری کند .

در یک مطالعه کوچک بر روی  افراد مبتلا به آسم ، ۷۰٪ از شرکت کنندگان پس از دریافت ۳۰۰ میلی گرم کندر سه بار در روز و به مدت شش هفته ، بهبود علائمی مانند تنگی نفس و خس خس را گزارش کردند.

به همین ترتیب ، دوز کندر روزانه ۱.۴ میلی گرم در هر پوند از وزن بدن (۳ میلی گرم در هر کیلوگرم) باعث بهبود ظرفیت ریه و کمک به کاهش حملات آسم در افراد مبتلا به آسم مزمن می شود.

سرانجام ، هنگامی که محققان ۲۰۰ میلی گرم مکمل ساخته شده از کندر و گیاه میوه جنوب آسیا (Aegle marmelos) به افراد دادند ، دریافتند که این مکمل نسبت به دارونما در کاهش علائم آسم موثرتر است.

خواص کندر برای سلامت دهان و دندان

کندر ممکن است به شما در جلوگیری از بوی بد دهان ، دندان درد ، حفره ها (خالی شدن دندان) و زخم های دهان کمک کند. به نظر می رسد اسیدهای بوزولئیک موجود در آن دارای خواص ضد باکتریایی قوی هستند ، که ممکن است به جلوگیری و درمان عفونت های دهانی کمک کند.

یک مطالعه در لوله های آزمایشی این نتیجه را گرفت که، عصاره کندر علیه اکتینوباسیلوس ، باکتری که باعث بیماری تهاجمی لثه می شود ، موثر بود.

 در مطالعه دیگری دانش آموزان دبیرستانی مبتلا به التهاب لثه به مدت دو هفته آدامس حاوی ۱۰۰ میلی گرم عصاره کندر یا ۲۰۰ میلی گرم پودر کندر را جویدند. این کار بر روی هر دو لثه نسبت به دارونما در کاهش التهاب لثه موثرتر بود.

با این حال ، برای تأیید این نتایج ، مطالعات انسانی بیشتری لازم است.

خواص کندر برای مبارزه با برخی سرطان ها

کندر همچنین ممکن است به مبارزه با برخی سرطان ها کمک کند. اسیدهای بوزولئیک موجود در آن ممکن است از گسترش سلول های سرطانی جلوگیری کند.

 بررسی مطالعات بر روی لوله آزمایش نشان می دهد که اسیدهای بوزولئیک همچنین ممکن است از تشکیل DNA در سلولهای سرطانی ، که می تواند به محدود کردن رشد سرطان کمک کند جلوگیری کند.

 علاوه بر این ، برخی از تحقیقات لوله آزمایش نشان می دهد که روغن کندر می تواند سلول های سرطانی را از سلول های طبیعی تشخیص دهد و فقط سلول های سرطانی را از بین ببرد.

تاکنون ، مطالعات لوله آزمایش نشان می دهد که کندر ممکن است با سلولهای سرطانی سینه ، پروستات ، لوزالمعده ، پوست و روده بزرگ مقابله کند.

یک مطالعه کوچک نشان می دهد که ممکن است به کاهش عوارض جانبی سرطان نیز کمک کند.

هنگامی که افراد تحت درمان تومور مغزی هر روز ۴.۲ گرم کندر یا دارونما مصرف می کردند ، ۶۰٪ از گروه کندر دچار کاهش ادما مغز - تجمع مایعات در مغز - در مقایسه با ۲۶٪ از دارونما شدند.

با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر