|
کدخبر: 228544

کارمندان این میان وعده ها را فراموش نکنند

کارشناس مسئول اداره نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ارا‌ک گفت: اهمیت به سلامت جسم و روح کارمندان و به ویژه توجه آنها به روش تغذیه ای خود می تواند منجر به افزایش تمرکز، کاهش مشکلات جسمانی و در نهایت افزایش رضایت و همچنین افزایش بازدهی در کار شود که در این مهم مصرف مواد غذایی باارزش یکی از مهم ترین اصول تاثیرگذار می باشد.

آیدا غفاری با اشاره به اینکه تغذیه مناسب  می‎تواند در فکر و جسم کارمندان تاثیر مستقیمی بگذارد، بیان کرد: به دنبال افزایش ساعت کاری کارمندان و در راستای افزایش احتمال ایجاد احساس گرسنگی و ضعف در ساعات بعد از ۱۳ برای کارمندان حوزه های ستادی توصیه می شود که این گروه به میزان لازم سالاد و سبزیجات و غذای مختصر همراه خود داشته باشند تا با مصرف آنها از ضعف و بیحالی جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: کامندان می بایست حتی الامکان از مصرف بیسکوییت و انواع کیک در ساعات کاری اجتناب نمایند چرا که این محصولات به دلیل داشتن بیکربنات سدیم و کربوهیدرات های ساده، علاوه بر ریفلاکس معده منجر به چاقی نیز می شوند.

وی توصیه کرد: در میان وعده، مصرف میوه و‌ سبزیجات مفید و‌ کم کالری از جمله هویج، خیار، ساقه کرفس و سیب و غیره و مصرف مقدار کمی آجیل ترجیحا خام در میان وعده صبح، علاوه بر داشتن ارزش غذایی بالا، در رفع گرسنگی نیز مفید خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، غفاری در پایان تاکید کرد: پیروی از یک الگوی غذایی سالم در محیط کار و توجه به روش تغذیه ای مناسب به ویژه با افزایش ساعت کاری نه تنها منجر به بهبود عملکرد و افزایش بازده کاری میشود بلکه از اضافه وزن و چاقی و ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها به ویژه در دوران اپیدمی کرونا پیشگیری میکند چرا که در این دوران تقویت سیستم ایمنی بسیار حائز اهمیت است.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها