|
کدخبر: 220872

درمان قطعی سرماخوردگی با این رژیم غذایی

گرچه برای کاهش وزن نباید در جستجوی راهکار جادویی بود اما بعضی توصیه‌ها در کنار رژیم غذایی صحیح و فعالیت ورزشی موثر هستند. نوشیدنی‌های مرکبات یکی از این توصیه‌هاست که سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد. همچنین، ویتامینC و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در آنها نیز برای رسیدن به وزن ایده‌‌آل ضروری است.

در ادامه این مطلب به ۵ خوراکی موثر برای دوران ابتلا به سرماخوردگی اشاره کرده ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱. سوپ مرغ

سوپ مرغ می‌تواند نیاز بدن به پروتئین، ویتامین‌ها و املاح را تامین کند و از طرفی بدن را گرم نگه دارد. همچنین، خوردن سوپ مانع از کاهش آب بدن می‌شود و به بهبود گرفتگی مجاری تنفسی کمک می‌کند. افزودن قارچ به سوپ نیز می‌تواند این تاثیر را افزایش دهد.

۲. زنجبیل

زنجبیل ادویه بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن است که مصرف آن هنگام سرماخوردگی به باز شدن مجاری تنفسی و تسکین گلودرد کمک می‌کند. البته زنجبیل تاثیر جدی در تقویت ایمنی بدن نیز دارد. بنابراین، این ادویه را می‌توان به‌شکل دمنوش همراه با کمی عسل و آب لیموی تازه در طول روز میل کرد.

۳. سیر

سیر به‌عنوان خوراکی آنتی‌باکتریال و آنتی‌ویروس قوی شناخته می‌شود که سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند. مصرف آن به‌صورت خام یا پخته در دوران سرماخوردگی توصیه می‌شود اما نباید در روغن سرخ شود زیرا سبب گرفتگی صدا خواهد بود. برای رفع بوی نامطبوع دهان پس از خوردن سیر نیز می‌توان چند برگ نعناع جوید.

۴. ماهی‌‌های چرب

ماهی‌های چرب منبع غنی امگا۳ و ویتامین‌ها هستند و خواص ضدالتهاب آنها کاملا اثبات شده ‌است. البته در دوران سرماخوردگی نباید ماهی را در روغن سرخ کرد و بهترین روش این است که ماهی در فویل آلومینیوم پیچیده و طبخ شود.

۵. کلم‌بروکلی

همانند دیگر سبزیجات سبز، کلم‌بروکلی منبع غنی از فیبرها و ویتامین C است که نقش اساسی در مقابله با سرماخوردگی دارد. کلم‌بروکلی حاوی ۹۰ درصد آب است و ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فراوان دارد که گنجاندن آن در رژیم غذایی بیمار می‌تواند نیاز بدن برای کسب قوای از دست‌رفته را جبران کند.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر