|
کدخبر: 213692

درمان التهاب تنفسی پیدا شد

پژوهشگران در یک مدل حیوانی نشان داده اند که ImmuBalance، محصول تخمیر شده سویا، در توقف التهاب مجاری هوایی ناشی از بیماری آسم موثر است.

نتایج نشان داد این محصول سویا موجب کاهش حضور ائوزینوفیل ها در مایع لاواژ برونکوآلوئولار، کاهش تولید مخاط در ریه، و توقف پروتئین‌هایی که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند، می‌شود.

آسم برونشیتی به دلیل التهاب مزمن راه هوایی علائمی مانند خس خس سینه و سرفه ایجاد می‌کند، اما هیچ درمان اساسی برای آن وجود ندارد. اکنون یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک محصول تخمیر شده سویا به نام ImmuBalance التهاب راه هوایی را در مدل‌های حیوانی مبتلا به آسم متوقف می‌کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه اوزاکا سیتی ژاپن دریافته‌اند که در یک گروه از موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آسم تحت درمان با ImmuBalance، گلبول‌های سفید خون مرتبط با آسم به نام ائوزینوفیل به طور قابل‌توجهی در مایع لاواژ برونکوآلوئولار (BALF) کاهش یافت. همچنین، علاوه بر کاهش التهاب و مخاط در اطراف نایژه‌ها، این تیم به سرکوب پروتئین‌هایی پی بردند که التهاب ائوزینوفیلیک را القا می‌کنند.

«هیداکی کادوتانی»، سرپرست تیم تحقیق، توضیح داد: «ارتباط بین مصرف سویا و بیماری‌های آلرژیک در گذشته به صورت اپیدمیولوژیک گزارش شده است.»

به گفته محققان، «طبق گزارشات، عدم تعادل در میکروبیوم های روده ممکن است در سیستم ایمنی و بروز بیماری‌های آلرژیک دخیل باشد و فیبرهای تخمیر شده غذایی، مانند آنچه در سویا یافت می‌شود، ممکن است اثرات مفیدی در نمونه‌های آسم آلرژیک داشته باشد.»

در این مطالعه، اثرات چنین عدم تعادلی بر آسم با دادن خوراک غنی شده با ImmuBalance به موش‌های مبتلا به آسم مورد بررسی قرار گرفت. در گروه تحت درمان با ImmuBalance، تعداد ائوزینوفیل ها در BALF به طور قابل توجهی کاهش یافت و التهاب اطراف نایژه‌ها و تولید مخاط در غشای مجاری تنفسی متوقف شد.

محققان معتقدند مصرف محصولات تخمیرشده سویا باید به عنوان یک شیوه مقابله‌ای با عوارض جانبی بیماری آسم توصیه شود.

منبع: بهداشت نیوز

ارسال نظر