|
کدخبر: 211272

خوردن این ۳ میوه وزن شما را کاهش می دهد!

خوردن میوه با کاهش وزن بدن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های قلبی در ارتباط است.

میوه ها میان‌وعده‌های طبیعی‌اند که حاوی انواع ویتامین، فیبر و سایر مواد مغذی هستند و می‌توانند در یک رژیم غذایی سالم نقش بسزایی در راستای ارتقای سلامتی ایفا کنند.

برخی از میوه‌ها در عین اینکه کالری کمی دارند، حاوی فیبر در مقادیر بالا هستند که این موضوع به کاهش وزن شما کمک می‌کند. ما در این مطلب سه میوه به شما معرفی می‌کنیم که در کم کردن وزن شما را یاری می‌کنند.

۱.سیب

این میوه با کالری کم و فیبر بالایی که دارد، می‌تواند در فرایند کاهش وزن مؤثر واقع شود. میوه‌های کم‌کالری، خاصیت سیرکنندگی دارند، بنابراین باعث می‌شوند حس گرسنگی در طول روز کمتر به سراغتان بیاید و در نتیجه حجم غذای مصرفی‌تان کمتر شود. مطالعات مشخص کرد که مصرف آب سیب با کاهش چربی بدن ارتباط مستقیم دارد و عصاره پلی فنول موجود در سیب برای کاهش سطح کلسترول مفید است.

۲.موز

در حالی که موز نسبت به بسیاری از میوه‌های دیگر دارای کالری بیشتری است، اما دارای مواد مغذی بیشتری نیز هست و پتاسیم، منیزیم، منگنز، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز بدن و ویتامین‌های A ، B۶ و C را تأمین می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن موز در روز باعث کاهش قند خون و کلسترول در افراد مبتلا به کلسترول بالا می‌شود. علاوه بر این‌ها، شاخص گلیسیمی پایین تا متوسط این میوه به کنترل سطح انسولین و تنظیم وزن، به‌ویژه در مبتلایان به دیابت، کمک می‌کند.

۳.کیوی

کیوی منبع غنی از ویتامین C ، E، فولات و فیبر است. مطالعات نشان می‌دهند که رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر (شامل انواع میوه‌ها و سبزیجات)، موجب کاهش وزن، افزایش حس سیری و بهبود سلامت روده‌ها می‌شوند. همچنین کیوی به کنترل قند خون‌ و بهبود کلسترول کمک می‌کند که این موارد از مزایای جانبی کاهش وزن به شمار می‌آیند.

توجه داشته باشید که صرفاً خوردن میوه کلید کاهش وزن نیست! شما باید علاوه بر رعایت یک رژیم غذایی سالم و مناسب، فعالیت بدنی نیز داشته باشید.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر