|
کدخبر: 210613

این افراد باید خیلی سریع به روانشناس مراجعه کنند!

همه انسان ها در طول روز با افکار ناشایست و هشدار دهنده ای روبه رو می شوند که مشخص نیست چگونه به ذهنشان خطور می کند. افکاری که افراد در هیچ شرایطی حاضر به بازگو کردن آن با دیگران نیستند.

همه مردم در طول روز و در موقعیت های مختلف با افکاری عجیب و غریب و گاه خطرناک مواجه می شوند که رخ دادن آن ها در دنیای واقعی به معنی بروز جرم و جنایاتی وحشتناک است. در برخی موارد نیز ما در ذهن خود تراژدی هایی جدی را در رابطه با عزیزانمان تصور کرده و شاهد مرگ آن ها و یا رخ دادن مشکلاتی جدی برایشان بوده و خود را مستاصل و عزادار مشاهده می کنیم.

علاوه بر این ممکن است در اتوبوس، یک جلسه کاری یا داخل آسانسور و هر جای دیگری افکاری بر پایه اعمال خشونت، رابطه جنسی ، جنایت و .... در ذهن انسان شکل گرفته و وی را مشغول کند. بسیاری از مردم نگران این موضوع هستند که وجود چنین افکاری به معنای داشتن مشکلات روانی در آن ها است.

به گفته روان شناسان، اگر این افکار در حد کم و نه همیشه به ذهنتان خطور می کند، جای نگرانی نیست زیرا این مساله نشان می دهد  که مغز شما به طور عادی کار می کند.

در حقیقت مغز انسان فقط با مشاهده ، تجربه و به خاطر سپردن رخداد ها و چیزهایی که برای ما اتفاق می افتد ، جهان را شناسایی نمی کند. این سیستم پیچیده عصبی، در بسیاری از مواقع با گمانه زنی ، پیش بینی و شبیه سازی اقدامات و نتایج  به بررسی جهان اطراف خود پرداخته و به زبان ساده تر،  مغز ما دائماً در مورد فرضیه ها و شرایط احتمالی ممکن، فکر کرده و در مورد تصمیمات و اقدامات بعدی ما شبیه سازی انجام می دهد. در حقیقت مغز با این روش تلاش می کند  تا بیشترین شانس موفقیت را در  شرایط مختلف و هر کاری که انجام می دهیم به ما بدهد.

باید در نظر داشت که در حالت عادی بسیاری از این تصویرسازی های ذهنی ناخوشایند، به سرعت فراموش می شوند و شما نباید ذهنتان را درگیر آن ها کنید اما اگر فکر انجام یک جنایت به طور دائم در ذهن شما وجود داشته باشد، بهتر است در اسرع وقت با یک روانشناس مشورت کنید.

منبع: سیناپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها