|
کدخبر: 210372

گوشت این پرنده، قاتل سنگ کلیه است

در طب سنتی اسلام، خواص گوناگونی به بلدرچین نسبت داده اند، مثلاً به عقیده عبدالملک بن زهر اندلسی (قرن ۵) گوشت بلدرچین خوشمزه و خوش طعم است که هم برای افراد سالم و هم بیماران سودمند می باشد و هم (سنگ مثانه و کلیه) را خرد میکند، مفید است.

بلدرچین حیوانی است با خصوصیات پرندگان وحشی شکاری و بسیار پُرجنب و جوش، لاجرم باید در وضعیتی پرورش یابد که امکان جست وخیز و پرواز داشته باشد. هر قدر ماهیچه در طول حیات خود فعال تر باشد گوشت آن نیز لذیذتر است (مانند ران مرغ،دم ماهی، ران حیوانات شکاری و گوسفند و همچنین سینه پرندگان وحشی)

گوشت بلدر چین به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین در گوشت این پرنده،برای بیماری هایی چون بی خوابی و یا در مواردی ناراحتی های روانی آسم،تشنج،فشار خون بالا،ضعف اعصاب مفید می باشد.همچنین گوشت بلدرچین منبع خوب روی، مس، فسفر، آهن ب ۶ ،تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین و سلنیوم است.

 از دیگر مزایای بلدرچین این است که بعد از طبخ به دلیل وجود سلول های پیچیده پیوندی، در اثر پخته یا بریان شدن به هیچ وجه متلاشی نمی شود و پرنده ترکیب خود را کاملاً حفظ  کرده و در پذیرایی ها، زیبایی فراوانی به سفره می دهد.

تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ ، ۵ برابر فسفر، ۷برابر آهن، ۶برابر ویتامین ب ۱۲  و ۱۵ برابر ویتامین ب ۲  دارد.( هرچند اندازه یک تخم مرغ حدود ۵ برابر تخم بلدرچین است)

تخم بلدرچین منبع غنی اسید چرب امگا۳ است که برای تقویت هوش و حافظه بسیار مفید می¬باشد و کلسترول در تخم بلدرچین نسبت به تخم مرغ بسیار کمتر است.

گوشت بلدرچین برای کودکان رشد سریع و صحیح،برای نوجوانان هیجان و جنب جوش، برای جوانان نشاط و برای میانسالان تندرستی و اطمینان و برای کهنسالان سلامتی مجدد و تمدید قوا و شادابی را به آرمغان می آورد.

  • کارگر انلابن ارسالی در

    سلام چرا منبع نمی نویسید

    کا رگر آنلاین

ارسال نظر