|
کدخبر: 207139

روش هایی برای حفظ سلامتی در فصل پاییز

فصل پاییز همیشه یکی از چالش برانگیز ترین فصل ها در سال بوده ما به شما نکاتی را خواهیم گفت که در این فصل سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کنید.

تغییر فصل و داشتن روزهای کوتاه و پرمشغله پاییز می تواند چالش برانگیز باشد. برای سهولت در این امر نکاتی برای سلامتی در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک معرفی شده است تا در ماه های سردتر خود را آماده کرده و سلامتی روحی و جسمی خود را حفظ کنید.

۱. مکمل های ویتامین دی مصرف کنید:

اکثریت ویتامین دی دریافتی ما از نور آفتاب تامین می شود بنابراین وقتی هوا سرد شود، دریافت این ویتامین کاهش میابد و بنابراین لازم است یک مکمل ویتامین دی مصرف کنید تا روحیه و سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود.

۲. زمانی را به خودتان اختصاص دهید:

پاییز و زمستان راهی است که زمین این فرصت را به ما می دهد تا سرعت خود را کاهش دهیم و با حالات واحساسات خود در ارتباط باشیم و بیشتر برای خودمان وقت بگذاریم.

۳. واکسن آنفولانزا زده و سالیانه چک آپ شوید:

هیچ کس دوست ندارد تداخل در حس بویایی، درد، عطسه و سرفه مانع زندگی او شود.

۴. سیستم ایمنی خود را بهبود بخشید:

شما می توانید با نوشیدن مقادیر زیادی آب، شستن دست ها برای پیشگیری از بیماری و خوردن غذاهای مغذی به تقویت و بهبود سیستم ایمنی خود کمک کنید.

۵. در زمان روزانه خود صرفه جویی کنید:

هر وقت می توانید زودتر بخوابید ؛ مخصوصا یک هفته قبل از انکه ساعات تغییر کند. دوره تاریکی طولانی تر= دوره خواب طولانی تر است!

۶. برنامه ای برای فصل سرما داشته باشید:

اگر در زمستان برنامه ای نداشته باشید تا مشغول شوید، مجبورید خواب زمستانی داشته باشید و این به مرور شما را خسته و کسل خواهد کرد.

۷. پوست خود را مرطوب کنید:

دمای شدید می تواند پوست شما را خشک کند، بنابراین مدام آن را مرطوب و هیدراته نگهدارید. استفاده از کرم ضدآفتاب را نیز فراموش نکنید.

۸. مواد غذایی متناسب فصل را خریداری کنید:

چغندر، کلم بروکلی، کلم، بادمجان، کلم پیچ، کدو تنبل، آبگوشت و سوپ، ریشه و برگ سبزیجات دارای برگ تیره طعم دار شده همگی گزینه های خوبی هستند.

۹. فعال بمانید:

نشستن طولانی مدت در تمام روز ممکن است آسان باشد اما تحرک طی روز مهم است.

۱۰. لباس های گرمی بپوشید تا در برابر کاهش درجه دما محفوظ بمانید:

پوشیدن دستکش ، روسری، گوش گیر، کت زمستانی ، جوراب و چکمه های برفی را فراموش نکنید.

۱۱. با خودتان مهربان باشید:

تعطیلات می تواند باعث افزایش وزن ، روزهای کوتاه باعث کم خلق شدن و فصل آنفولانزا می تواند باعث بیماری شود. به بدن خود گوش دهید و آنچه را لازم دارد فراهم کنید. سعی کنید افکار منفی را به افکار مثبت تبدیل کنید و بیش از پیش به خودتان اهمیت دهید.

منبع: نمناک

ارسال نظر