|
کدخبر: 206815

کرونا از این رژیم غذایی متنفر است!

این رژیم غذایی تاثیر به سزایی در روند کاهش ابتلا به کروناویروس دارد.

چند سالی است که جهان درگیر ویروس کرونا شده و تاکنون آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس نوسان های چشمگیری داشته است که این روزها با تزریق واکسن های کرونا سعی بر جلوگیری از افزایش مجدد مرگ در اثر این ویروس داشتیم .

ویروس کرونا این روزها همه را درگیر خود کرده است.اما ممکن است عامل بیماری زا و کشنده تر و حتی مسری تر دیگری هم،در پس دوران کرونایی باشد که در سراسر جهان حرکت می کند.امکان دارد یک بیماری همه گیر دیگری ظهور کند.بنا بر این باید سیستم ایمنی بدن را به خوبی در مقابل کرونا و حتی سایر ویروس های دیگر تقویت کنیم.

در جریان همه‌گیری کرونا توصیه‌های زیادی در مورد رژیم غذایی موثر صورت گرفته است اما یک نکته مشخص است این که رژیم غذایی  تاثیر مستقیم به صحت، کارکرد بدن و سیستم ایمنی و دفاعی بدن ما دارد.با ادامه گسترش ویروس کرونا استفاده از خوراک‌های مغذی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند، کار خوبی است و برای حفظ سلامت بدن و سیستم ایمنی خوب، نیاز به تنوع غذایی است چرا که هیچ ماده غذایی وجود ندارد که به طور فردی به عنوان گلوله طلایی در محافظت از مردم در برابر کرونا عمل کند.

تاثیر رژیم غذایی در کرونا

رژیم غذایی سالم شامل غذا‌های خانگی، مقدار زیادی سبزی، میوه و سالاد است. اگرچه شرایط متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع 2 با افزایش خطر ابتلا به کرونا و همچنین افزایش خطر ابتلا به علائم جدی پس از عفونت مرتبط است، اما تأثیر رژیم غذایی بر این خطرات مستثنی نیست و افرادی که رژیم غذایی آن‌ها بر اساس غذا‌های گیاهی سالم بوده در هر دو مورد ابتلا و شدت ابتلا به کرونا، عوارض کمتری داشتند گرچه نمی توان اهمیت واکسیناسیون و استفاده از ماسک در محیط‌های شلوغ داخلی را به اندازه کافی نادیده گرفت اما مطالعه ما نشان می‌دهد که افراد با توجه به رژیم غذایی خود می‌توانند خطر ابتلا به کرونا یا نتایج ضعیف خود را کاهش دهند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها