|
کدخبر: 206474

افراد موفق این ترفندها را دارند!

همه آدمها به دنبال راهی برای موفقیت هستند، دست یافتن به موفقیت کار سختی نیست فقط کمی ذکاوت میخواهد تا به همه آرزوهایتان دست پیدا کنید.

همه ما همیشه به دنبال یافتن کلیدی برای رسیدن به موفقیت هستیم و فکر می کنیم افراد موفق از قدرت ماوراء طبیعی برخوردارند اما فصل مشترک اغلب افراد موفق در دنیا طرز فکر متفاوت و صحیح و سازنده آنهاست.

افکار شما قدرت بی نظیری در زندگی تان دارند و احساس و رفتارتان، بازتابی از نوع تفکرتان است پس برای دستیابی به موفقیت فقط کافیست که نظام تفکر صحیح را در ذهن و باورتان پایه گذاری و آن را به یکی از عادت های روزانه خود تبدیل کنید.

افکار خود را رشد می دهند

اگر ذهنیت ثابت داشته باشید، می پندارید شرایط همین است و هرکاری انجام دهید، تغییری ایجاد نمی شود، با این ذهنیت رشد شما فقط به کاری که هم اکنون انجام می دهید محدود می شود و متأسفانه نمی توانید پیشرفت کنید اما اگر ذهن تان رشد کرده باشد و توانایی های خود را برای رسیدن به اتفاقات بزرگ باور کنید، می توانید تغییراتی در کارهای سخت ایجاد کنید و شرایط لازم برای توسعه فردی خود را در آن کار ایجاد نمایید.

از شکست خوردن نمی ترسند

یکی از دلایل عدم موفقیت ترس از شکست خوردن است، ترس از شکست سبب می شود که نتوانید کارهای جدید را شروع کنید. باید بدانید تازمانی هم که اولین قدم را برندارید به موفقیت نمی رسید. برای موفقیت بهتر است از فرصت های خود استفاده کنید و از شکست نترسید.

شکست را دوباره تعریف کرده اند

در حالی که بسیاری از افراد شکست را راهی برای توجیه تسلیم شدن می دانند یا نشانه ای که در واقع زمان انجام کار دیگری فرا رسیده است، افراد موفق تمایل دارند آن را بیشتر به عنوان بازخورد مفید تلقی کنند. آنها ممکن است دوست نداشته باشند شکست بخورند، اما حداقل از آن نمی ترسند و می دانند که اگر شکست بخورند می توانند دوباره شروع کنند و موفق شوند و به این که شکست پلی است برای موفقیت، ایمان کامل دارند.

تفکر را نوعی نظم می دانند

اگر می خواهید موفق شوید، باید در تفکر کردن بهترین باشید و روی آن کار کنید و زمان مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید. افراد موفق زمانی از روز را تعیین می کنند تا درباره عملکرد گذشته خود و ایده هایی را برای توسعه بیشتر کارشان در آینده، دارند، فکر کنند.

تصمیم می گیرند و اقدام می کنند

این افراد پس از تصمیم وارد عمل می شوند و اقدام درست یا غلط را انجام می دهند. این کارهمیشه و در هر صورت بهتر از عدم تصمیم گیری و دست روی دست گذاشتن است. عقل سلیم می گوید که از روشی استفاده و آن را امتحان کنید و اگر شکست خوردید، صراحتاً اعتراف کرده و راه دیگری را امتحان کنید.

کاری انجام می دهند حتی زمانی که دوست ندارند

این یک عامل بسیار بزرگ است، بسیاری از ما وقتی نمی خواهیم کاری انجام دهیم، عقب نشینی می کنیم، حتی اگر این کار در نهایت ما را به یک تجربه یا هدف فوق العاده برساند راه خوبی نیست. افراد موفق ممکن است همیشه از انجام برخی کارهایی که باید انجام دهند خوششان نیاید اما آنها به هر حال آن را انجام می دهند و در دراز مدت این همه تفاوت را ایجاد می کند.

پربارترین کار را انجام می دهند

آنها به جای اینکه خود را در انجام وظایف یا پروژه های مولد اما نه چندان مهم به دام بیاندازند، متوجه مهمترین و مفیدترین چیز شده و به سراغش میروند. این افراد به جای انجام بسیاری از کارها، قبل از اقدام فکر، برنامه ریزی و سعی می کنند تا آنجا که ممکن است افکار و اعمال خود را بر روی چند مورد بسیار مهم متمرکز کنند.

در آن واحد یک کار انجام می دهند

به نظر می رسد این افراد چند کار را در یک زمان انجام نمی دهند. برخی از دلایل اجتناب از آن ممکن است این باشد که باعث ایجاد آشفتگی، اتلاف وقت و کاهش کیفیت کار می شود در عوض، آنها یک کار را انجام می دهند و روی آن تمرکز می کنند تا زمانی که انجام شود سپس کار بعدی را انجام می دهند تا با تمرکز ۱۰۰٪ بر یک کار در یک زمان، سریعتر و بهتر انجام شود.

نگرش مثبت دارند

بارها و بارها گفته ایم و میدانید که نگرش منفی می تواند برای زندگی یک فرد بسیار مضر و محدود کننده باشد. یک مورد، فکر و نگرش مثبت می تواند هر روز درها و ایده های جدیدی را باز کند و روابط عالی ایجاد یا حفظ کند و این کمک می کند تا در روزهای سخت زندگی کنید زیرا یک فرد موفق اغلب فرصتی را در نظر می گیرد که دیگران فقط آن را یک مشکل می دانند.

اجازه نمی دهند ترس آنها را عقب نگه دارد

آنها بر ترس غلبه می کنند و یا ممکن است واقعیت را تعریف یا بازتعریف کرده باشند به طوری که ترس در برخی از زمینه های زندگی آنها بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته یا حتی از بین رفته است.

شما هم با انجام این کار می توانید به افکار خود عمل کنید و این که ترس های مخرب را کنار بگذارید، موانع موجود در ذهن را از بین می برد و جاده ها و امکانات کاملاً جدیدی را برایتان باز می کند.

به افکار دیگران توجهی نمیکنند

این افراد به جای اینکه کاری انجام دهند که دیگران دوست دارند کاری که خودشان صلاح می دانند را انجام می دهند حتی اگر آنچه دیگران فکر می کنند موارد مثبت و خوب باشد. بیشتر هدف این دسته افراد، این است که بتوانند به راه خود ادامه دهند و انگیزه داشته باشند.

حواسشان پرت نمی شود

وقتی فردی بیش از حد درگیر یک هدف یا مسئله می شود تا کاری را که واقعاً می خواهد انجام دهد خود را در مسیری قرار میدهد که واقعاً می تواند بر انجام کارهای مهم و آنچه باید انجام شود تمرکز کند. برایاین افراد تمرکز روی هدف بسیار مهم است و باز هم، به نظر می رسد این امر به داشتن هدف و احساس روشن تر در زندگی باز می گردد.

به خوبی برنامه ریزی می کنند

بسیاری از افراد برای وقت خود ارزش قائل نیستند اما این مورد هیچ جایی در زندگی و فکر افراد موفق ندارد. افراد موفق در زندگی هدف دارند و بنابراین به زمان خود اهمیت می دهند و آنقدر اشتیاق درونی برای انجام کار دارند که برای استفاده موثر از روزهای خود بخوبی برنامه ریزی می کنند.

بیشتر روی نقاط قوت تمرکز می کنند

دلیل اینکه برخی افراد تقریباً همیشه موفق می شوند این است که نقاط قوت اصلی خود را درک می کنند و وقت خود را بیش از حد برای رفع نقاط ضعف خود تلف نمی کنند. نقاط قوت شخصیتی و مجموعه مهارت های خود را مشخص و به این فکر کنید که چگونه می توانید از این نقاط قوت در محل کار، روابط و خانه استفاده کنید همچنین اینگونه کمتر احتمال دارد افسردگی و سایر اضطراب ها که خود مانعی در مسیر موفقیت شما هستند را تجربه کنید.

منبع: نمناک

ارسال نظر