|
کدخبر: 206083

روش های طلایی برای پس انداز کردن

در زندگی همه ما افرادی وجود دارند که در کارهای مالی موفق تر هستند راحت تر حساب میکنند و همیشه به فکر آینده خود هستند، از ترفند های این افراد استفاده کنید.

حتما شما هم تا به حال متوجه شده اید که برخی افراد در هر شرایط و هر وضعیتی که باشند، توانایی پس انداز پول را دارند و برای این هدف خود هیچ مانعی را غیر قابل رفع نمی بینند. همه این افراد ترفندها و اسراری دارند که در عین سادگی آنها را به این نقطه رسانده و برایشان راه پس انداز را هموار تر کرده است.

امروز و فردا نکردن

افرادی که در پس انداز مهارت دارند، معمولاً خیلی زود شروع به پس انداز می کنند. شاید آن ها از همان دوران کودکی هم کم کم پول های خود را پس انداز کنند و این عادت را خیلی زود در خودشان به جریان بیاندازند و هیچ گاه این اقدامات را به تعویق نمی اندازند.

شناختن تفاوت بین خواسته و نیاز

یکی از بزرگترین مشکلاتی که ما با آن درگیر هستیم، این است که خواسته های خود را با نیازهایمان اشتباه می گیریم. بسیاری از ما به دنبال مسافرت، لباس جدید و غذا خوردن در یک رستوران شیک هستیم اما این ها نیاز های واقعی ما نیستند.

افرادی که در پس انداز مهارت دارند، لیستی از نیاز های اساسی و خواسته های خود را یادداشت می کنند و بقیه پول شان را پس انداز می کنند.

تعیین بودجه مالی

مشخصا افرادی که خوب پس انداز می کنند، همیشه تعادل را در خرج کردن خود به کار می اندازند و می دانند که باید چگونه بودجه مالی را مشخص کنند و از اول ماه برای آن برنامه ریزی می کنند.

استفاده از پول نقد

افراد معمولاً از پول نقد استفاده می کنند و هر وقت که می خواهند خرید کنند، مقداری پول را با خودشان همراه می کنند تا در خرج کردن زیاده روی نکنند، زیرا تحقیقات نشان می دهد که اگر شما با پول نقد خرید کنید، احتمال این که کمتر خرج کنید بیشتر است.

اولویت قرار دادن پس انداز

شاید برایتان ساده به نظر برسد اما این افراد اولویت خود را پس انداز قرار می دهند و هر وقت حقوق می گیرند، قبل از این که چیزی بخرند یا بخواهند از آن پول خرج کنند، اول مقداری از آن را پس انداز کرده و کنار می گذارند.

محافظت از چیزهای کوچک

همین چیزهای کوچک در نهایت باعث جمع شدن پول زیاد می شود. افرادی که خوب پس انداز می کنند؛ می دانند که چگونه باید مراقب لوازم کوچک و بزرگ خود باشند تا مجبور نباشند به خاطر آن ها هزینه اضافی پرداخت کرده و یا با خرید چیز هایی، پول خود را هدر دهند.

قابلیت تغییر کردن

شاید متعجب شوید بعضی از افراد را ببینید که طلاق گرفتند اما سبک زندگی آن ها شبیه دوران متاهلی است. افرادی که در پس انداز مهارت دارند، می دانند بعد از طلاق، بعد از بیماری و بعد از تغییر شغل، چگونه باید بودجه مالی خود را بهبود ببخشند و متناسب با آن خرج کنند.

استفاده از خدمات هزینه کم کن

افرادی که پول پس انداز می کنند، سعی می کنند همیشه از تخفیف ها و خدمات رایگان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند تا مجبور نباشند که پول زیادی را خرج خدمات مختلف کنند و هیچ گاه فرصت ها را از دست نمی دهند.

پس انداز به اندازه سه الی شش ماه

بعضی از افراد از جیب می خورند. یعنی فقط برای زمان حال خود پول دارند اما افرادی که پس انداز می کنند به اندازه 3 الی 6 ماه پول جمع می کنند. یعنی اگر پس انداز نداشته باشند، نمی توانند زندگی خود را بگذرانند و اگر اتفاق ناگهانی مثل تصادف برایشان اتفاق بیفتد، قابلیت پرداخت هزینه های آن را ندارند، زیرا از قبل پس انداز نکرده اند.

صادق بودن با خود

ما هیچ گاه دوباره به دوران جوانی خود بر نمی گردیم. پس باید با خودمان صادق باشیم و بپذیریم که نیاز به امنیت مالی داریم. افرادی که خوب پس انداز می کنند، در مورد خطرات زندگی آگاه هستند و امنیت شغلی می خواهند و در نتیجه باید مشکلات را از قبل پیش بینی کرده و حتماً برای خودشان پول پس انداز کنند.

نداشتن احساس نیاز بالا

بسیاری از افراد احساس می کنند که مستحق هستند و این طرز فکر را در خودشان پرورش می دهند. هر روز صبح به خودشان می گویند که باید سخت تلاش کنم زیرا مجبورند پول در بیاورند اما افرادی که به پس انداز اهمیت می دهند، خودشان حساب کتاب می کنند و می دانند که باید برای آینده برنامه ریزی داشته باشند.

زندگی طبق ارزش ها

فقط به خاطر اینکه پول دارید، دلیل بر این نمی شود که همه آن را خرج کنید. زندگی باید طبق ارزش های شما باشد تا بتوانید پول بیشتری برای آینده پس انداز کنید. اگر ماشین تان سالم است، دلیل نمی شود که کل پول تان را بدهید و ماشین مدل بالاتر بخرید و می توانید آن را پس انداز کنید.

شروع از کارهای کوچک

شاید خیلی راحت به نظر برسد که ما راهکار های افرادی که مهارت پس انداز دارند را بخوانیم ودرگیر روزمره شده و آن ها را فراموش کنیم اما بدانید که مهارت پس انداز، نیاز به تغییر بزرگی ندارد و فقط باید از کار های کوچک شروع کنید و از چیزی نترسید.

هر هفته به مقدار بسیار کمی پول تان را کنار بگذارید و برای خود پس انداز کنید و کم کم میزان پس اندازتان را افزایش دهید تا این عادت در شما به جریان بیفتد.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها