|
کدخبر: 206035

باکلاس ها در رستوران چگونه رفتار می کنند؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که زیاد به رستوران میروید باید نکاتی را راجب نحوه برخورد در رستوران بدانید، تا شخصیت خودتان را به خوبی نشان دهید.

سبک زندگی باکلاس ها در رستوران چگونه رفتار می کنند؟

برخی افراد بر حسب شرایط کاری و اجتماعی خود وعده های غذایی را بیرون از منزل و در رستوران ها صرف می کنند اما برخی دیگر یک روز تعطیل همراه خانواده برای صرف غذا به رستوران رفته و جشن های کوچک خانوادگی را در رستوران برگزار می کنند.

برخی افراد طریقه رفتار درست در رستوران را نمی دانند و با سرو صدا و... برای دیگران مزاحمت ایجاد می کنند. اگر می خواهید رفتار صحیح در رستوران را بدانید، این بخش از نمناک را مطالعه نمایید.

از دستمال استفاده کنید

در رستوران و در زمان غذا خوردن از دستمال استفاده کنید. قبل از خوردن غذا، دستمال سفره ای را که روی میز قرار داده شده را روی زانوهای خود قرار دهید تا از کثیف شدن لباس هایتان جلوگیری نمایید. بهتر است پس از این کار از دستمال برای پاک کردن صورت یا کارد و چنگال دیگر استفاده نکنید. بعد از تمام شدن غذا دستمال را روی بشقابهای خود قرار ندهید.

از قبل میزی را رزرو کنید

از قبل میزی را رزرو کنید تا دیگر منتظر خالی شدن میز نباشید. در ساعت ها و روزهای شلوغ، این فرمول بیشتر جواب می دهد. اگر میزی را در رستورانی رزرو کردید، لطفا سر وقت به آن جا بروید.

بلند صحبت نکنید

در رستوران افراد با کلاس هیچ وقت سر و صدا نکرده و از بلند صحبت کردن و خنده های بلند می پرهیزند. اگر در رستوران دوست یا آشنای خود را دیدید، نظم رستوران را به هم نریزید و با افرادی که پشت میزهای دیگر نشسته اند مکالمه غیرضروری نکنید و آنها را آزار ندهید.

بالغانه عمل کنید

تا آماده شدن غذا کمی زمان لازم است پس بالغانه عمل کنید و هر چند وقت یک بار نپرسید که چه زمانی غذای ما آماده است. با صبر و حوصله منتظر باشید و در زمان انتظار از صحبت با دیگران لذت ببرید.

آداب غذا خوردن را رعایت کنید

آداب غذا خوردن را رعایت کنید و دهان خود را با انواع مختلف غذا پر نکرده و هنگام جویدن غذا هرگز صحبت نکنید و بین یک مکالمه غذا نجوید. این منظره ناشایست، ناخوشایند است و سبب می شود غذا را روی لباس یا فرد مقابل خود بپاشید.

درست بنشینید

در رستوران و زمان غذا خوردن لم ندهید و آرنجتان را روی میز قرار ندهید بلکه صاف بنشینید و دستان خود را پاها یا لبه میز قرار دهید. درست نشستن به هضم سریع غذا کمک می کند.

از لیس زدن و آروغ زدن بپرهیزید

در رستوران از لیس زدن بپرهیزید و بعد از غذا هرگز آروغ نزنید و در صورت تمایل، در خلوت حضور خود، به دستشویی بروید و آروغ بزنید. همچنین خوب نیست جلوی دیگران، با خلال دندان را تمیز کنید. برای این کار دست تان را جلوی دهان تان بگیرید یا به سرویس بهداشتی بروید و این کار را انجام دهید.

به بزرگترها احترام بگذارید

اگر جمعی به رستوران می روید، در آنجا نیز به بزرگترها احترام بگذارید و بزرگترین فرد گروه، هم از نظر سن و هم از نظر مقام، بالا و بقیه دور او بنشیند. اگر بچه همراه تان است، بهتر است کنار خودتان باشد تا راحت تر کنترل شان کنید.

باعث ناراحتی میزبان نشوید

اگر کسی شما را به رستوران دعوت نموده، اگر به چیزی نیاز پیدا کردید، به میزبان تان بگویید. اگر از غذای سفارش داده شده، دل خوشی ندارید، به زبان نیاورید زیرا دندان اسب پیشکشی را که نمی شمارند. همچنین حس فضولی تان را برای دیدن صورتحسابی که تحویل میزبان شما داده می شود، کنترل کنید.

با پیشخدمت ها با احترام رفتار کنید

برای تماس برقرار کردن با پیشخدمت ها از بشکن زدن، سوت زدن یا ایجاد صداهای عجیب بپرهیزید زیرا این رفتارها کاملاً بی احترامی است. با پیشخدمت یا هرکسی که به شما خدمات ارائه می دهد، محترمانه برخورد کنید، دلیل نمی شود چون پول غذایی که می خورید را می دهید وچون این فرد به شما خدمات ارائه می دهد فکر کنید خدمتکارتان است و همه افراد حاضر در رستوران را کارمند خود بدانید. وقتی شما با کسی خوب رفتار می کنید او نیز با شما به خوبی رفتار خواهد کرد.

نامشان را حفظ کنید

در برخی رستوران ها پیشخدمت ها در ابتدای کار خود را کامل معرفی می کنند پس نام آن ها را به خاطر بسپارید و در صورت تمایل نام خود را نیز بگویید. پیشخدمت ها به کسانی که نظرشان را جلب کنند بهتر کمک می کنند مثلا ممکن است در انتخاب غذا کمکتان کنند و یا غذای شما را خارج از صف سرو کنند.

لبخند بزنید

کارمندان رستوران گاهی بی وقفه مشغول کار هستند و یک لبخند و رفتار دوستانه از شما می تواند کلی انرژی به آنها منتقل کند پس خوب رفتار کنید و لبخند بزنید.

دستور پخت را در سفارش تغییر ندهید

آشپز و دستیارانش آموزش های بسیاری دیده اند تا بتوانند غذایی مناسب را آماده ارائه به مشتری کنند همان چیزی که در منو می بینید را هنگام سفارش غذا درخواست کنید و اگر از مواد غذایی به کار رفته در غذا خوشتان نمی آید پس بهتر است آن را سفارش ندهید.

میز را خودتان جمع نکنید

بعد از خوردن غذا راحت بنشینید و از صحبت کردن با دوستان و خانواده لذت ببرید و از جمع کردن میز و قرار دادن بشقاب ها روی هم بپرهیزید زیرا پیشخدمت ها سیستم ویژه خود را در جمع آوری میز دارند.

نارضایتی خود را فریاد نزنید

اگر خدمات رستوران ضعیف بود و شما ناراضی بودید، با ادب و در عین حال سختگیرانه به مدیریت بگویید که راضی نیستید و نارضایتی خود را فریاد نزنید.

از خدمات تشکر کنید

با دریافت بازخوردی مثبت در هر کاری کارکنان احساس خوبی خواهند نمود پس اگر خدمات ارائه شده توسط رستوران را دوست داشتید، از ذکر آن دریغ نکنید زیرا کارمندان رستوران از اینکه مشتری به آنها بگوید از غذا لذت برده خوشحال می شوند و این امر می تواند کارکنان و مدیریت را برای کار بهتر ترغیب کند.

تاخیر خود را اطلاع دهید

اگر میزی از قبل رزرو کرده اید اما کاری برایتان پیش آمده که دیر به رستوران می رسید، حتماً تاخیر خود را اطلاع دهید، در غیر این صورت، ممکن است یک رزرو و غذا از بین برود.

درباره قیمت ها بلند حرف نزنید

در اطراف شما هم کسانی هستند پس درباره ارزان بودن و گران بودن غذاها، بلند بلند حرف نزنید و با نیم نگاهی به فهرست غذاها که همراه قیمت تقدیم تان می شود، غذای ارزان قیمت بردارید.

انعام ندهید

اگر به رستوران رفتید و از اجتماعی آنجا راضی بودید، رضایت خود را با پول نشان ندهید بلکه قدردانی خود را با لبخند و یک تعریف نشان دهید. البته در برخی از رستوران ها هنگام حساب میز به شما پیشنهاد داده می شود اگر از کاره خدمه راضی بودید مقداری را هم به عنوان انعام بپردازید، در این صورت اگر تمایل داشتید، می توانید انعام دهید.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها