|
کدخبر: 205881

ایجاد یک سندرم جدید در مبتلایان به کرونا!

ویروس کرونا در بدن هر فردی عوارض متفاوتی دارد اما جدیدترین عوارض کرونا را مرد ژاپنی تجربه کرده است که اثرات آن بر روده و مقعد می باشد.

ویروس منحوس کرونا پس از بهبودی هم، فرد مبتلا را راحت نمی گذارد و همچنان تا مدتها بدن او درگیر عوارضی است که به اشکال مختلف بروز میکند. در تازه ترین اخبار منتشر شده از عوارض کرونا، مورد دردناکی در مورد یک بیمار ژاپنی گزارش شده است که او را در اجابت مزاج دچار مشکل ساخته.

کرونا باعث ایجاد مشکلی شده است که پزشکان به آن سندروم مقعد بی قرار " restless anal syndrome " می گویند. وضعیتی که عجیب و غریب به نظر می رسد و باعث می شود که فرد مدام احساس نیاز به دفع مدفوع داشته باشد تا بیقراری مقعد را آرام کند.

این آقا در ژاپن بعد از عفونت کووید؛ به سندروم مقعد بیقرار مبتلا شد. پزشکان این مورد را در یک مرد هفتاد و هفت ساله گزارش کردند که اولین مورد ثبتی از این اختلال بود.

این مرد یک کرونای خفیف گرفته بود و در بیمارستان توکیو تحت درمان قرار گرفته و خوب شد اما در طول بیماری کرونا از بیخوابی و اضطراب شدید رنج می برد و همین باعث شده بود که پروسه درمانش طولانی تر شود.

پزشکان در این باره گفتند بعد از این که شرایط او رو به بهبودی رفت، به تدریج متوجه یک ناراحتی عمیق و بی قراری در مقعد خود شد. او تا قبل از ابتلا به کرونا هرگز چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود.

درد این مرد با استراحت بدتر می شد و هنگام عصر هم همه چیز تشدید پیدا می کرد و باعث شده بود که او مدام احساس نیاز برای رفتن به دستشویی داشته باشد. به همین دلیل وضعیت بی قراری داشت اما دستشویی رفتن باعث بهبود علائم او نمی شد.

ورزش هایی مثل پیاده روی یا دویدن وضعیت او را بهبود بخشید اما استراحت وضعیت او را بدتر می کرد. جالب است بدانید برای این که خواب راحت و بدون درد داشته باشد، حتما باید شب ها قرص خواب می خورد. آزمایشات نشان داد که این مرد بواسیر دارد و قسمت داخلی برامدگی بواسیر او بدون هیچ علت مشخصی برآمده شده است.

در واقع وضعیت او شبیه به افرادی بود که به سندروم پای بی قرار دچار بودند. این سندروم باعث شد که او مدام نیاز به رفتن به دستشویی داشته باشد. سیستم عصبی او دچار مشکل شده بود.

البته کسانی که از کووید جان سالم به در برده بودند، گزارش کردند که بعضی از آن ها به سندروم پای بی قرار دچار شده بودند اما این وضعیت استثنایی بود. دقیقا این مرد همه ویژگی های سندروم پای بیقرار را داشت؛ با این تفاوت که بی قراری او در جای دیگری بود.

پزشکان در این باره گفتند که این ویروس ممکن است به سیستم عصبی مرکزی هم برسد و مشکلات این چنینی را به وجود بیاورد. دقیقا مانند افرادی که بعد از کرونا بویایی و یا چشایی خود را از دست می دهند.

دارو های رایج سندروم پای بیقرار برای از بین بردن و کاهش علائم این پیرمرد بیچاره اثرگذار بود و او در عرض چند ماه درمان شد. نورولوژیست ها بر این باور هستند که سندرم پای بیقرار ممکن است به دلیل نوع مدیریت بدن در کنترل ماده شیمیایی به نام دوپامین باشد زیرا دوپامین در حرکت ماهیچه ها نقش بسیار مهمی دارد.

منبع: نمناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها