|
کدخبر: 205774

نکات مهم در مورد انتخاب عطر مناسب

از قدیم، انسان به بوی خوش تمایل داشته و به دنبال آن بوده‌اند. تاریخچه استفاده از عطر به مصریان باستان، در زمانی حدود ۵۰۰۰ سال پیش باز می‌گردد که با سوزاندن مواد خوشبو نظیر چوب‌‌های معطر، بوهای مطلوبی را در محیط پراکنده می‌کردند؛ از همین‌رو است که عطر و ادکلن دارای معادل انگلیسی perfume است، کلمه fume به معنی دود است. مفهوم این کلمه به همان مسئله سوزاندن مواد معطر باز می‌گردد. با گذشت زمان کاهنان مصری توانستند به فرمول تهیه عطرهایی دست یابند که شباهت بیشتری به آنچه ما امروز عطر می‌نامیم داشتند. سال‌ها گذشت و انحصار تهیه عطرها و استفاده از آنها از انحصار مذهبیون مصر باستان در آمد و امروزه، همه افراد در سر تا سر دنیا می‌توانند به راحتی مراجعه به یک فروشگاه و یا یک سایت، از امکان خرید ادکلن زنانه و مردانه، عطرهای جذاب و خوشبو در انواع رایحه‌ها با بسته بندی مدرن و ماندگاری بالاتر بهرمند شوند. برندهای مختلفی امروزه در زمینه عطر و ادکلن فعالیت می‌کنند که باعث شده انتخاب عطر مناسب به خصوص برای خانم‌های سخت پسند، تصمیم چالش برانگیز باشد. به همین دلیل امروز در این مطلب قرار است در مورد نکاتی صحبت کنیم که هنگام خرید عطر زنانه توجه به آنها باعث می‌شود خرید رضایت بخش‌تری داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید عطر زنانه

مناسب ترین عطر های زنانه برای هر فصل را چگونه انتخاب کنیم؟

این موضوع در حالت کلی کاملا بسته به سلیقه و نوع خواست شما از عطر دارد اما قانون کلی استفاده از عطر برای خانم ها و آقایان به این صورت است که در فصل های سرد سال همانند زمستان بهتر است از عطرهایی با رایحه گرم و تند مانند رایحه‌های ادویه‌ای، چوب، وانیل، شکلات و … استفاده شود.

در سوی دیگر نیز در فصول گرم سال همانند تابستان و... بهتر است از عطرهایی استفاده کنیم که رایحه خنک و تازه مانند لیمو، نارنج، گل رز و … دارند.

برند

برندهای بسیاری امروزه در حال فعالیت هستند و این مسئله سردرگمی افراد را هنگام خرید عطر زنانه و مردانه بیشتر و بیشتر می‌کند. فروشگاه‌های عطر، از بالا تا پائین دارای شلف‌های حاوی انواع عطرها در برند‌های مختلف است. 

برند خوب، برندی است که شناخته شده باشد. اگر تعریف برندی را بسیار از دیگران و یا در شبکه‌های اجتماعی شنیده‌اید به احتمال زیاد از خرید آن پشیمان نخواهید شد. زیرا محصولی که مورد تأیید درصد بالایی از افراد واقع شده است قطعاً کیفیت مثال زدنی داشته است. در مورد عطرها، رایحه دوست داشتنی و ماندگاری بالا از مهم‌ترین مسائلی هستند که توجه افراد را به خود جلب می‌کنند و برندهای مطرح نیز به خوبی به آنها واقف هستند.

پس دفعه بعدی که برای خرید عطر زنانه و یا مردانه به فروشگاهی مراجعه می‌کنید شناخته شده بودن برند آن را نیز مد نظر قرار دهید. در ادامه ۱۰ مورد از بهترین برند‌های فعال و موفق در زمینه عطر و ادکلن را برای شما نام خواهیم برد. اما توجه داشته باشید که بهترین‌های عطر و ادکلن کم نیستند پس اگر از عطری خوشتان آمد و نام برند آن را قبلاً نشنیده‌اید به سادگی یک سرچ در گوگل، از پیشینه برند آن پیش از خرید عطر مطلع شوید.

نوع رایحه عطر با توجه به وضعیت آب و هوایی نیز مسئله مهمی است که بسیاری از افراد از آن در هنگام خرید عطر زنانه و مردانه غافلند. توصیه می‌شود از عطرهای گرم و شیرین بیشتر برای فصول سرد و از عطرهای سرد و تلخ، برای فصول گرم استفاده شود.

رایحه عطر

اصالت عطر

هیچ چیز به اندازه تلاش برای نخریدن یک عطر تقلبی و فیک، نمی‌تواند سخت باشد! شاید فکر کنید که قضیه تایید اعتبار یک عطر به سادگی این است که نام برندی بر روی آن درج شده باشد اما اشتباه می‌کنید. در زمینه عطر و ادکلن نیز همانند سایر زمینه‌ها اما با شدت بیشتری، افراد سودجو به تهیه و عرضه محصولات فیک می‌پردازند. گاهاً طراحی آنها با ظرافت و شبیه به محصول اصل صورت گرفته است که تشخیص آنها بسیار سخت می‌شود. یک عطر تقلبی نسبت به نمونه اصل عطر اصل آن، ماندگاری کم‌تری دارد، از مواد بی‌کیفیت‌تری ساخته شده که حتی ممکن است برای سلامتی مضر باشند، در بسیاری از مواقع رایحه نامطلوبی دارد و در کل، ارزش پول شما را ندارد. در ادامه شما خواهید دانست که چگونه هنگام خرید عطر زنانه و یا مردانه، اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

به بسته بندی دقت کنید

بسته بندی یک عطر اصل، با دقت بالا و با درصد خطای بسیار کم انجام می‌شود. معمولاً در نمونه‌های تقلبی، می‌توان نشانی از ناخوانایی حروف و کلمات، غلط املایی یا گرامری بر روی مشخصات درج شده بر روی جلد آن را پیدا کرد. درست قرار نگرفتن پوشش پلاستیکی روی جلد، پخش شدگی رنگ و ... نیز می‌توانند نشانه‌هایی از جنس تقلبی باشند.

شماره سریال، batch نامبر و یا بارکد را چک کنید

همه موارد گفته شده، شماره‌هایی هستند که باید بر روی جلد یک عطر اصل قرار داشته باشند که چک کردن صحت آنها به راحتی اصل بودن یا نبودن محصول را به شما گزارش می‌دهد. برای چک کردن چنین کدهایی می‌توانید از فروشنده کمک بگیرید و یا از طریق برنامه‌هایی که مخصوص چک کردن اصالت محصولات ساخته شده‌اند آنها را بررسی کنید.

قیمت نشان از سرّ درون دارد!

احتمالاً این عبارت رایج را شنیده‌اید که "هیچ ارزانی بی‌علت نیست" واقعیتی که در غالب موارد صدق می‌کند. بسیار پیش می‌آید که عطرهای فیک دارای قیمت‌های پایین‌تری نسبت به عطرهای اصل باشند. این مسئله باعث می‌شود برخی فریب قیمت کم‌تر را بخورند و در دام شیادان این حوزه بیافتند در حالی که قیمت کم در بسیاری از موارد یک نشانه بد است.  بنابراین بهتر است هنگام خرید عطر زنانه و مردانه، قیمت آنها را با نمونه‌های موجود در بازار مقایسه کنید. لازم نیست راه دوری بروید تنها یک سرچ ساده در گوگل و چک کردن قیمت‌های فروشگاه‌های اینترنتی راحت‌ترین و مؤثرترین راهکار است. اگر به نسبت سایر نمونه‌های موجود، با رقمی رویایی رو به رو هستید از خرید آن صرفظر کنید مگر این که یک دلیلی منطقی و واقعی مانند حراج‌های فصلی و یا بسته شدن فروشگاه پشت چنین قیمتی باشد تا قیمت پایین آن را توجیه کند.

از فروشگاه معتبر خرید کنید

یک فروشگاه معتبر، دارای ضمانت اصالت کالا برای محصولاتش است. علاوه بر آن چنین فروشگاهی معمولاً ظاهر مطلوبی دارد. میزان مراجعه به آن زیاد است و در میان مردم به عرضه محصولات اصل و با کیفیت شهرت دارد. خرید عطر زنانه و یا مردانه از چنین فروشگاهی تا حد قابل قبولی، اصل بودن محصول را ضمانت می‌کند.

گالری عطر و ادکلن مارسلا

مارسلا یک فروشگاه اینترنتی موفق در زمینه عطر و ادکلن است که دارا بودن ضمانت کتبی اصالت کالا برای همه محصولات، ارائه محصولات برندهای پرطرفدار و شناخته شده، ارسال سریع محصولات و ... از بهترین گزینه‌ها برای خرید عطر زنانه و مردانه است. ویژگی جالب توجه این فروش، داشتن سمپل/دکانت برای اکثر عطر و ادکلن‌هاست که سبب می‌شود مشتریان با تست مقداری کمی از عطر و ادکلن مد نظرشان، پیش از خرید از تصمیمشان اطمینان کافی کسب کنند. کارشناسان مجرب مشغول در این فروشگاه، به خوبی از اهمیت عطر و تأثیر بالای آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد آگاه هستند از این رو، با هدف جلب رضایت مشتریان، بهترین خدمات را ارائه می‌دهند. علاقمندان می‌توانند برای مشاهده محصولات و خرید عطر و ادکلن زنانه و مردانه از مارسلا، به نشانی اینترنتی http://www.marcella.ir مراجعه نمایند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها