|
کدخبر: 203329

نکات مهم برای طولانی تر کردن عمر لوازم خانگی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به طولانی کردن عمر لوازم خانگی کمک می‌کند؛ تمیز کردن آنها است. این موضوع به خصوص برای لوازم چوبی و لوازم برقی مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و غیره اهمیت بیشتری دارد. این وسایل هنگامی که تمیز باشند و به درستی از آنها استفاده شود؛ عمر طولانی‌تری خواهند داشت.

سبک زندگی نکات مهم برای طولانی تر کردن عمر لوازم خانگی

تعمیر لوازم خانگی و به خصوص لوازم برقی همواره یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها است. اما طول عمر لوازم خانگی به چه دلیل اهمیت دارد؟ اولین دلیل آن است که خراب شدن لوازم خانگی به خصوص وسایل مهم کیفیت زندگی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و از سوی دیگر هم تعمیرات بسیاری از این لوازم به خصوص لوازم برقی نیاز به تخصص داشته و نمی‌توان با خیالی راحت آن را به هر فردی سپرد. دلیل دوم آن است که  هزینه تعمیر لوازم خانگی عمدتا زیاد بوده و جایگزین کردن آنها با لوازم نو نیز بسیار پرهزینه است.

بنابراین بهترین و به صرفه‌ترین کار آن است که در نگهداری لوازم خانگی دقت لازم را داشته باشیم تا این وسایل عمر طولانی‌تری داشته باشند. در ادامه به چند نکته مهم برای طولانی‌تر کردن عمر لوازم خانگی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید.

مطالعه دفترچه راهنما لوازم خانگی

بهتر است پس از خرید هر وسیله‌ای برای خانه خود دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و نزد خود نگهداری کنید. همچنین زمانی که با مشکل یا ابهامی روبرو شدید بهتر است در درجه اول به سراغ این دفترچه بروید. زمانی که شما یک وسیله یا دستگاه  برقی و غیر برقی را خریداری می‌کنید و می‌خواهید که از آن استفاده کنید؛ در صورت ناآگاهی از کارکرد آن ممکن است به خود یا دستگاه آسیب وارد کنید.

بنابراین شما احتمال دارد که با مطالعه نکردن دفترچه راهنما، بسیاری از قابلیت‌های یک دستگاه را ندانید و یا  هرگز از قابلیت‌های موجود در آن استفاده نکنید. زمانی که دفترچه را مطالعه می‌کنید به کارکردهای محصول و نحوه اتصال قطعات آن به یکدیگر هم باید بسیار توجه کنید تا عمر مفید بیشتری داشته باشد و دچار آسیب نشود.

تمیز کردن لوازم خانگی

تمیز کردن لوازم خانگی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که به طولانی کردن عمر لوازم خانگی کمک می‌کند؛ تمیز کردن آنها است. این موضوع به خصوص برای لوازم چوبی و لوازم برقی مانند یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و غیره اهمیت بیشتری دارد. این وسایل هنگامی که تمیز باشند و به درستی از آنها استفاده شود؛ عمر طولانی‌تری خواهند داشت. علاوه بر این با توجه به اینکه رطوبت موجود در داخل یخچال و فریزر موجب ورود آلودگی و کپک و انواع باکتری به درون آن می‌شود به همین دلیل پیشنهاد ما این است که یخچال و فریزر خود را  حداقل هر ۶ ماه یک بار تمیز و ضد عفونی کنید. این موضوع در ارتباط با ماشین لباسشویی نیز به دلیل باقی ماندن رطوبت در آن صحت دارد.

شما برای تمیز کردن یخچال و فریزر ابتدا باید آن را از برق کشیده و قفسه‌ها و کشوهایی را که به راحتی جدا می‌شوند، بیرون بیاورید و اجازه دهین که هم دمای محیط شوند. سپس شما می‌توانید از یک شوینده ملایم یا مقدار کمی محلول جوش شیرین و آب و یک دستمال حوله‌ای تمیز برای تمیز کردن قفسه‌ها و کشوها استفاده کنید. در حین تمیز کردن یخچال از  لاستیک درب یخچال غافل نشوید زیرا یکی از محل‌های تجمع آلودگی و خرده‌های غذا است.

در انتها نیز بهتر است با یک دستمال خشک همه جای آن را خشک کنید. با این کار عمر محصول شما بیشتر خواهد شد. در این زمینه پیشنهاد ما به شما انتخاب یخچال فریزر هیمالیا است.  یخچال و فریزر هیمالیا عمر مفید خوبی داشته و در صورت خرید و نگهداری صحیح از آن می‌توانید سالها از این محصول استفاده کنید. قیمت محصولات هیمالیا بسیار مناسب است و یخچال فریزر آن در مدل‌های دوقلو، امگا، پانوراما  و سایزهای ۲۲فوت تا ۳۴فوت در فروشگاه دیجی کالا به فروش می‌رسد.

مدت زمان صحیح روشن ماندن دستگاه‌های برقی

دستگاه برقی

زمانی که شما اقدام به خرید یک محصول برقی می‌کنید؛ در بسیاری ازکالاها مدت زمان یا حداکثر میزان استفاده از محصول مشخص شده است. برای مثال در محصول مخلوط کن شما می‌توانید به مدت یک دقیقه از برخی از این محصولات استفاده کنید . این هشدار به معنای آن است که روشن بودن طولانی بیش از یک دقیقه مخلوط کن، باعث می‌شود تا به قسمت‌های دخلی دستگاه آسیب وارد شود.

شما در صورت روبرویی با این ویژگی دستگاه بهتر است برای استفاده بهینه در بازه زمانی متفاوتی از آن استفاده کرده و به دستگاه خود استراحت بدهید. پس از گذشت زمان استراحت شما به راحتی می‌توانید مجددا از آن استفاده کنید. این کار موجب می‌شود تا وسایل برقی شما عمر مفید طولانی‌تری داشته باشند و کمتر آسیب ببینند.

یکی از این لوازم برقی که مدت زمان روشن ماندن در آنها اهمیت دارد، جارو برقی است. جارو برقی به دلیل توان زیادی که می‌برد دچار گرم شدن موتور می‌شود و بهتر است هر چند وقت یک بار آن را خاموش کنید. البته جاروبرقی‌های با توان بالا و قدرت بیشتر هم در بازار موجود هستند که پیشنهاد ما به شما در این زمینه خرید جارو برقی از برند پارس خزر است که شما می‌توانید آنها را در مدل ۱۸۰۰وات تا  ۲۲۰۰وات و ۲۵۰۰وات از نمایندگی مجاز این برند خرید کنید. انواع جاروبرقی پارس خزر قیمت مناسبی داشته و با عمر مفید بالایی که دارند از هدر رفت انرژی برق هم جلوگیری می‌کند.

این موضوع در کنار جارو برقی برای ماشین لباسشویی هم وجود دارد و در صورت نیاز به استفاده طولانی مدت بهتر است پس از یک بار استفاده از ماشین لباسشویی حداقل یک یا دو ساعت به دستگاه خود استراحت بدهید تا خنک شود و سپس مجددا از آن استفاده کنید.

استفاده از محافظ برق

گزینه دیگری که به افزایش طول عمر مفید لوازم خانگی کمک می‌کند استفاده از محافظ برق برای لوازم برقی است که از مزایای بسیاری برخوردار است. در این زمینه پیشنهاد ما به شما آن است که  از محافظ برق برای آن دسته از لوازم برقی که به صورت مرتب روشن است  مانند یخچال و فریزر استفاده کنید.

 راه دیگر در این زمینه که کمی پرهزینه است، استفاده از یک ترانس محافظ و اتوماتیک در  کنار در ورودی خانه است. ترانس برق کمک می‌کند تا جلوی نوسانات برق به طور کامل و در هنگام ورود به خانه گرفته شود. با استفاده از ترانس برق همه لوازم برقی شما ایمن می‌شوند و دیگر نیازی به خرید مجزای محافظ برق برای هر کدام از آنها نیست. این کار برای آن دسته از خانه‌هایی که مدام قطعی برق یا نوسان برق دارند بسیار مناسب است. نحوه کار ترانس برق به این صورت است که ترانس محافظ در صورتی که برق افزایش و یا کاهش ناگهانی داشته باشد، جریان برق را قطع می‌کند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر