|
کدخبر: 188737

۹ محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

پوست ما یکی از ارزشمندترین دارایی­ هایمان در بحث زیبایی است. زمانی که سنمان کم است احتیاجی به مراقبت های آنچنا از پوستمان دیده نمی­شود اما با ورود به سن نوجوانی و با ظاهر شدن جوش­ها و لک­های صورت نیاز به شروع این مراقبت­های پوستی به مرور احساس می­شود.

سبک زندگی ۹ محصول مراقبت از پوست که داشتن آنها برای هر خانمی ضروری است

 در صورت نداشتن مراقبت لازم و کافی از پوست صورت و دست زدن به جوش ها پس از چند سال با فاجعه­ای به نام جای جوش روبه­رو خواهیم شد. جوش­هایی که به آن­ها دست زده­ایم اکنون به صورت لک­های زخم روی صورت باقی مانده اند. در سنینی که جوش­ها در تمام صورتتان وجود دارند بهترین کار این است به این جوش ها مخصوصا اگر چرکین باشند دست نزنید و بگذارید خودشان خشک شوند. می­توانید از برخی داروهای پوستی استفاده کنید که بتوانند این جوش­ها را سریعتر خشک کنند. این داروها فقط تحت نظارت پزشک تجویز خواهند شد. به غیر از جوش خشکی­های شدید پوستی یا چربی بیش از اندازه پوست، لکه­ های قهوه ای رنگ روی بینی، دانه های کراتین زیر پوست( میلیا )، منافذ باز پوست و همچنین جوش­های زیر پوستی و سرسیاه از مشکلاتی هستند که بیشتر خانم­ها با آن سروکار دارند. برخی مراقبت­های پوستی اگر به صورت دائم انجام شوند جلوی بسیاری از این مشکلات پوستی را خواهند گرفت. البته بعضی افراد تنها با دارو جواب می­گیرند. در ادامه به برخی مشکلات پوستی و برخی محصولات درمانی مناسب اشاره خواهیم کرد.

تونر

تونرها پاک کننده های آرایشی هستند که قبل از شستن پوست می­توانید از آن­ها استفاده کنید. تونر از این جهت کاربرد دارد که شاید شوینده ها به تنهایی نتوانند تمام و کمال پوست را از آلودگی­ها پاک کنند از این جهت ابتدا آرایش پوست را با تونر و یک پد مناسب پاک می­کنیم و سپس با شوینده مناسب پوستمان صورت خود را می­شوییم.

فیس واش

فکر می­کنم اولین محصولی که هر خانم باید داشته باشد یک فیس­ واش یا یک شوینده مناسب پوست صورت خواهد بود. اولین چیزی که برای شستشوی آلودگی های محیطی و لوازم آرایشی احتیاج خواهیم داشت یک فیس واش با PH نزدیک به پوست صورتمان خواهد بود. فیس واش ها شوینده­ی ملایمی برای شستشوی صورت هستند. استفاده از انواع صابون ها با PH بازی صورت را خشک و چربی طبیعی صورت را از بین می­برد. استفاده از فیس واش مناسب پوستتان همراه با یک فیس براش می­تواند چربی­های اضافه پوست را از بین ببرد و همچنین آلودگی­های عمقی پوست را بیرون بکشید. دقت داشته باشید که فیس براشی انتخاب کنید که زیاد از حد نرم نباشد تا بتواند کمی پوستتان را تحریک کند و همچنین آلودگی­ها را نیز بیرون بکشد.

کرم آبرسان

.

کرم آبرسان برای بعد از شستشوی صورت استفاده می­شود. زمانی که صورت به خوبی تمیز شده و هنوز مقداری رطوبت دارد مقدار مناسبی آبرسان را روی پوست خود بزنید. این کار باعث می­شود رطوبت قطره های آب هم روی پوستتان باقی بماند. اگر پوست خشکی دارید پس از آبرسان از یک مرطوب کننده دارای روغن های طبیعی استفاده کنید.

ماسک‌های ورقه‌ای

داشتن ماسک­های ورقه ای از این جهت مهم است که می­توانند بدون آن که وقت زیادی از ما بگیرند پوستمان را درخشان و شاداب و همچنین لطیف تر کنند. تهیه ماسک های دست­ ساز برای کسانی که شاغل هستند شاید کار راحتی نباشید و استفاده از یک ماسک ورقه­ای مناسب هم به پوست زیبایی می­بخشید هم در ریلکس شدن اعصاب کمک کننده خواهد بود. گذشته از این موارد قیمت پایین این ماسک­ها باعث می­شود مصرف کننده­گان به استفاده از آن راغب­تر شوند. انواع مختلف این ماسک­ها شامل ماسک‌های ورقه­ای آبرسان، ماسک صورت مرطوب کننده، ماسک ورقه­ای ضد جوش، ماسک ورقه­ای نرم کننده، ماسک‌های هیالورونیک اسید با کاربرد کاهش چین و چروک و ضدخشکی و تسکین دهنده پوست و بسیاری دیگر از این قبیل ماسک‌ها برای استفاده با قیمت مناسب در بازار وجود دارند که از طریق این لینک قابل مشاهده و خریداری است.

یک اسکراب ملایم تهیه کنید

اسکراب یا کرم­ های لایه بردار در صورتی که ملایم باشند و آسیب های جدی به پوست وارد نکنند برای استفاده دوبار در هفته مناسب هستند. اسکراب ها لایه پوست مرده را از روی پوستتان پاکسازی می­کنند. برای آن که یک اسکراب مناسب داشته باشید دقت کنید که داشتن روغن جوجوبا در اسکراب به عنوان یک روغن طبیعی باعث می­شود پوست خشک و کشیده نشود. اگر پوستتان حساس و آسیب پذیر است یک بار در هفته یا دوبار در ماه از اسکراب دارای نرم کننده پوست استفاده کنید. اگر پوستتان به این محصول پوستی واکنش نشان داد بهتر است سریعا به یک کلینیک پوستی بروید و با پزشک متخصص مشورت کنید تا از آسیب به پوستتان جلوگیری کنید.

کرم سفت کننده بدن

علاوه بر پوست صورت باید از پوست بدنمان هم مراقبت‌های کافی و لازم را انجام دهیم تا پوستمان شل و افتاده نشود. پوست گردن یکی از قسمت‌هایی است که پس از ۳۰ سالگی کم کم شل می­شود. برای این قسمت از کرم‌های بدن باید استفاده کنید. کرم‌های سفت کننده گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. کرم‌های سفت کنند هم برای صورت و هم گردن مناسب هستند. اگر شما چهره زیبا و صافی داشته باشید داشته باشید اما پوست گردنتان خط‌های چروک زیادی داشته باشد و افتاده باشد سن شما را بالاتر نشان خواهد داد.

کرم دور چشم

 

.

انواع کرم های دور چشم از برندهای معتبر برای جلوگیری و یا درمان تیرگی و چروک‌های دور چشم کاربرد دارد و روزی دوبار صبح و شب باید استفاده شود و به صورت ضربه ای با انگشت یا با براش مخصوص به قسمت های مختلف دور چشم زده شود.

ضد آفتاب مناسب پوست شما

با توجه به ضرورت‌های استفاده از ضد آفتاب، داشتن یک ضد آفتاب با SPF ۳۰ حتی در روزهای زمستان می­تواند از برخورد مستقیم نور خورشید با پوست ما جلوگیری کند و باعث جلوگیری از آسیب های پوستی بر اثر اشعه های مضر خورشید شود. داشتن SPF ۳۰ از آن جهت بهتر از SPF ۵۰ است که این نوع منافذ پوست را باز نمی­کند. درواقع SPF های بالا باعث باز شدن منافذ پوست می­شوند و تا حدی برای پوست سنگین هستند. اگر صورتتان جوش می­زند کرم ضدآفتابی مناسب برای جوش هایتان تهیه کنید. کرم مناسب شما باید فاقد چربی باشد و مقدار اندکی آبرسان داشته باشد. نیازی نیست هزینه سنگینی برای کرم ضد آفتاب بکنید برند های داخلی برای استفاده روزانه هم کفایت می­کند هم به صرفه است. می­توانید از برند های دکتر ژیلا، سینره، پریم، الارو، لدورا و یا مای استفاده کنید. تمام این برندها از نظر کیفیت در جایگاه خوبی قرار دارند.

کرم روز و شب

کرم های روز و شب نوع غنی از کرم هستند که حاوی موادی مانند ویتامین C روغن های طبیعی مانند روغن نارگیل یا جوجوبا و همچنین هیالورونیک اسید هستند. این کرم ها از آن جهت به دو نام روز و شب تفکیک شده اند که می­توانند محافظ خوبی برای پوست در تمام روز و همچنین تمام طول شب باشند. این کرم ها در هنگام روز می­توانند از پوست در مقابل آفتاب محافظت کنند و همچنین آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست را انجام دهند و در شب برای استراحت دادن به پوستی که در طول روز بر اثر صحبت ، خندیدن، سیگار کشیدن و موارد دیگر مستعد ایجاد چروک های پوستی شده در جلوگیری از این خطوط کمک کنند. نکته ی مهم این کرم ها این است که علاوه بر استفاده­ی بانوان برای استفاده مردان هم کاربرد دارد و کرم مردانه­ای خواهد بود. همچنین برای لک هایی که بر اثر تماس با نور خورشید روی پوست های حساس ایجاد می­شود می­تواند مفید باشد و از ادامه­ی روند جلوگیری کند.

در نهایت علاوه بر استفاده از موارد ذکر شده پرهیز از خارج شدن از خانه به هنگام ظهر و همچنین در روزهایی که هوا آلودگی بالایی دارد به سالم ماندن پوستتان تا حد زیادی کمک خواهد کرد.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها